• Anonym (huror­karman­)
    Äldre 21 Feb 14:23
    1365 visningar
    2 svar
    2
    1365

    Kämpig graviditet - orka förlossningen??

    Jag är gravid med andra barnet i vecka 26 och har sedan vecka 20 varit heltidssjukskriven. Allt möjligt krånglar. Blodtryck, järnet i botten, låga salter och andra brister som vi nyss kommit fram till. 

    Hur som helst så undrar jag - ni andra som haft kämpiga graviditeter? Jag är mestadels sängliggande och det tär ju såklart både på kropp och psyke. Nu börjar jag tänka allt mer på förlossningen, hur sjutton ska jag orka. När energin just nu inte ens finns för att duscha ibland? 

    Tänker om det finns någon som också varit riktigt nedkörd.. hur funkade det för er när det blev dags?

  • Svar på tråden Kämpig graviditet - orka förlossningen??
  • Anonym (M)
    Äldre 21 Feb 23:57
    #1

    För mig funkade det jättebra faktiskt.

    Jag hade hyperemesis och lågt blodtryck, kunde knappt duscha utan att svimma. Fick ha en pall i duschen så att jag kunde sitta.

    När förlossningen väl kom igång hämtade kroppen krafter från något hemligt förråd som jag inte visste att jag hade.

    Orken var inget problem alls då.

  • Anonym (huror­karman­) Trådstartaren
    Äldre 23 Feb 20:33
    #2
    Anonym (M) skrev 2018-02-21 23:57:22 följande:

    För mig funkade det jättebra faktiskt.

    Jag hade hyperemesis och lågt blodtryck, kunde knappt duscha utan att svimma. Fick ha en pall i duschen så att jag kunde sitta.

    När förlossningen väl kom igång hämtade kroppen krafter från något hemligt förråd som jag inte visste att jag hade.

    Orken var inget problem alls då.


    Tack för att du svarade. Känns skönt att höra.
Svar på tråden Kämpig graviditet - orka förlossningen??