• Anonym (Ts)

    Bjuda alla tjejer (trans)

    Hur gör ni? I en barngrupp (6åringar) finns ett barn som identifierar sig med det andra könet dvs tjej. Hur gör ni om ni tex ska bjuda alla tjejer i gruppen på kalas? Bjuder ni även det barn som ser sig själv som tjej (och ser ut som tjej men har en pojkes kropp)?

  • Svar på tråden Bjuda alla tjejer (trans)
  • Anonym (gps-nerd)

    Ska bara tjejerna bjudas så ska bara tjejerna bjudas och han är en kille...?

  • Anonym (123)
    Anonym (gps-nerd) skrev 2018-02-21 20:56:27 följande:

    Ska bara tjejerna bjudas så ska bara tjejerna bjudas och han är en kille...?


    Så får man inte säga nu för tiden eftersom känslor går före biologi
  • Anonym (Sanna)

    Jo det tycker jag väl. Men vet flickorna att denna pojke ser sig själv som flicka? Så det inte blir något konstigt på kalaset tänkte jag. Vissa barn förstår inte riktigt sådant medans andra barn helt och hållet förstår, ibland till och med bättte än vuxna ju :) men tänker bara som sagt så det inte blir att nån eller flera flickor skulle ifrågasätta varför en pojke är där när jan själv identifierar sig som flicka.

  • Anonym (?)
    Anonym (123) skrev 2018-02-21 21:10:23 följande:
    Så får man inte säga nu för tiden eftersom känslor går före biologi
    Vad man känner gör väl än mer till vem man är, än hur man ser ut?

    Biologi är ju också mycket mer än bara yttre attribut.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Sanna) skrev 2018-02-21 21:12:13 följande:

    Jo det tycker jag väl. Men vet flickorna att denna pojke ser sig själv som flicka? Så det inte blir något konstigt på kalaset tänkte jag. Vissa barn förstår inte riktigt sådant medans andra barn helt och hållet förstår, ibland till och med bättte än vuxna ju :) men tänker bara som sagt så det inte blir att nån eller flera flickor skulle ifrågasätta varför en pojke är där när jan själv identifierar sig som flicka.


    Barnen på förskolan vet att barnet vill kallas för hon/henne så svar ja. Barnet ser ut som vilken tjej som helst förutom namnet och könet.

    Att barnet tycker att både tjejer och killar kan heta det hon heter och hon gillar sitt namn gör att det kan bli lite förvirrande.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (gps-nerd) skrev 2018-02-21 20:56:27 följande:

    Ska bara tjejerna bjudas så ska bara tjejerna bjudas och han är en kille...?


    Det är detta jag tycker är tråkigt. Tänker att det tyvärr finns flera föräldrar som inte ser att detta barnet skulle bli väldigt ledset om alla tjejer utom hon blir bjudna
  • Anonym (gps-nerd)
    Anonym (123) skrev 2018-02-21 21:10:23 följande:

    Så får man inte säga nu för tiden eftersom känslor går före biologi


    Jag föredrar att vara gammalmodig i så fall.
Svar på tråden Bjuda alla tjejer (trans)