• Anonym (Ts)

    Smuts under förhuden, vuxen man

    Hej.

    Jobbar inom äldreomsorgen och har en manlig kund som använder inkontinensmedel och som man sköter hygienen i sängen. Vi spolar under förhuden vid rengöring, då det väller ut mängder av gul/vitt tjockt klet. Lite som om man trycker ut tandkräm ur en tub, det kommer centimetervis. Det blir aldrig bättre och vi får ingen hjälp från de kontakter vi har med sjukvården. Tänkte kolla om någon har tips på andra metoder än bara spolning med vatten......

  • Svar på tråden Smuts under förhuden, vuxen man
  • Anonym (Åke Jimmyson)

    Hur ofta tvättar no honom, återanvänder ni inkontinensskydd?

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Åke Jimmyson) skrev 2018-02-21 21:32:26 följande:

    Hur ofta tvättar no honom, återanvänder ni inkontinensskydd?


    Alltid morgon och kväll, däremellan vid behov. Nej givetvis inte!
  • Queennr1

    Fy helvete så äckligt. Vilken tur att det finns folk som klarar av att jobba med sånt där.

    Låter sjukt obehagligt för den stackars mannen. Som nån infektion ...

  • Anonym (Ts)
    Anonym (xm) skrev 2018-02-21 21:43:28 följande:

    En läkare borde kolla på det.


    Redan gjort
  • Anonym (Ssk)

    Låter som en balanit. Vanligast hos små pojkar men jag har sett det hos äldre med. Isåfall ger ni rätt behandling, brukar dock vara trixit att komma till rätta med, vill jag minnas. Jag antar att det tagits odlingar på kletet? Hur ofta spolar ni? Är bra att lufta utan skydd Också, om det går

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Ssk) skrev 2018-02-21 22:02:24 följande:

    Låter som en balanit. Vanligast hos små pojkar men jag har sett det hos äldre med. Isåfall ger ni rätt behandling, brukar dock vara trixit att komma till rätta med, vill jag minnas. Jag antar att det tagits odlingar på kletet? Hur ofta spolar ni? Är bra att lufta utan skydd Också, om det går


    Vet inte om det tagits odling

    Två gånger per dag, morgon och kväll

    Utan skydd går nog inte, då blir det urin överallt istället :/
  • Anonym (xm)
    Anonym (Ts) skrev 2018-02-21 21:47:47 följande:
    Redan gjort
    Och den föreslog ingen åtgärd?
    menade läkaren att detta var nprmalt?
  • malle88
    Anonym (Ts) skrev 2018-02-21 22:15:58 följande:

    Vet inte om det tagits odling

    Två gånger per dag, morgon och kväll

    Utan skydd går nog inte, då blir det urin överallt istället :/


    Annars borde ni nog odla för säkerhets skull :) enda gången jag sett det hade mannen KAD så då var det ju ganska enkelt att lufta ;) Vill minnas att vi höll på och spolade i 1 eller 2 veckor, tre gånger om dagen. Men har det inte försvunnit bör ni nog ha en ny läkarbedömning tycker jag :)
  • Anonym (Ts)
    malle88 skrev 2018-02-21 22:28:13 följande:

    Annars borde ni nog odla för säkerhets skull :) enda gången jag sett det hade mannen KAD så då var det ju ganska enkelt att lufta ;) Vill minnas att vi höll på och spolade i 1 eller 2 veckor, tre gånger om dagen. Men har det inte försvunnit bör ni nog ha en ny läkarbedömning tycker jag :)


    Vi har nog hållt på i tre månader nu
Svar på tråden Smuts under förhuden, vuxen man