• Äldre 22 Feb 01:15
    9612 visningar
    4 svar
    4
    9612

    Tavla med text, hjälp!

    Jag vill göra en tavla men kommer inte riktigt på nån bra text. En sån enkel modern text-tavla ni vet.. Till en vän som i höstas tog styrkan att lämna sin ????????-sambo och en vardag med psykisk misshandel och manipulation... Nu vill hon, mellan polisanmälaningar, vårdnadstvist och hot fira att hon tog med barnen och tog sig loss och att hennes vänner finns omkring. Kan ni hjälpa mig med en bra text? Kan va på en eller flera sammanhängande tavlor. Långa, korta texter, ett ord, många ord.

    Mina förslag:

    * Yeay du är bäst ?? (Yeay är ett utryck från henne)

    * ?Stark/styrka? på olika språk

    * textutdrag ur nån låt typ stronger (Kelly Clarkson)

  • Svar på tråden Tavla med text, hjälp!
  • Äldre 22 Feb 01:16
    #1

    Oj, dessa emojis... alla frågetecken skulle vara div jävular och förbannade gubbar.

  • Äldre 22 Feb 01:17
    #2

    Och efter ?Yeay du är bäst?- en stjärna

  • Äldre 20 May 21:43
    #3

    Nu kanske du redan fixat en sån tavla, det var ju ett par månader sen du skrev inlägget.  

    Men jag ger några förslag iaf. 

    Yeah! I mitten, ganska stort. Runt om ord, kanske ditt förslag med ordet stark på flera olika språk. 

    Någonstans kanske meningen: Minns varför det var rätt att lämna utifall att hon vacklar i sitt beslut någon dag. 

    Här finns mer eller mindre bra citat metromode.se/noje/12-citat-av-starka-och-inspirerande-kvinnor-som-gor-dig-peppad-pa-livet/

    Den här dikten gillar jag, men vet inte om den passar in på din vän: 


    ?In youth, it was a way I had,
    To do my best to please.
    And change, with every passing lad
    To suit his theories.


     


    But now I know the things I know
    And do the things I do,
    And if you do not like me so,
    To hell, my love, with you.?
    ? Dorothy Parker

  • Äldre 20 May 21:45
    #4

    Och kanske texten Starkare än igår!  under Yeah. På svenska eller på engelska. 

Svar på tråden Tavla med text, hjälp!