• Anonym (Konstigt)

    Blir min bror utnyttjad av sin tjej?

    Hejsan!

    Jag är lite orolig över min bror. Är rädd för att han blir utnyttjad av sin tjej. Jag får lite konstiga vibbar.

    Min bror träffade en tjej för ett halvår sedan. Har träffat henne flera gånger. Hon är ju snäll och trevlig men det är något som känns off med henne. Kan inte peka finger på exakt vad.

    Jag har märkt att hon fått väldigt mycket saker, dyra saker. Inget jag ska lägga mig i såklart men jag undrar. Har hört hur hon pratat tillsammans med min bror och generellt. Hon är ung, lika gammal som jag, men är inte intresserad av att jobba, vill vara hemmafru. Min bror försörjer i princip henne. Hon har inget jobb men är alltid ute på stan och shoppar, för min brors pengar. Har sett att han överför flera tusen till henne. Hon pratar om hur dom ska resa, köpa dyrt hus etc. Men har knappt någon inkomst själv och när jag frågat vad hon vill göra i framtiden så är det "får se". Känns som om hon bara vill glida fram genom min bror.

    Nu kanske jag låter som en knäpp syster som bara lägger sig i men jag vill inte att min bror blir utnyttjad. Vi är lika gamla och jag har svårt för att förstå hur man kan med att ta emot någon annans pengar på det sättet. Men jag vet inte.. Vad tror ni..?

  • Svar på tråden Blir min bror utnyttjad av sin tjej?
  • Anonym (I)

    Är din bror äldre och mindre attraktiv?

    Eller skulle han kunna få en lika snygg tjej men bra jobb och lön som försörjer sig?

  • Anonym (Konstigt)

    Jag vet att jag inte borde lägga mig i kanske.

    Min bror är normalbegåvad, men han är lite dumsnäll. Därför jag är rädd att han blir utnyttjad. Han är alldeles för generös, visst att man ska bjuda och ta hand om sin partner men ja. Det är ju bara han som bjuder henne.

    Jag hade skämts om jag bara fick en massa saker men aldrig gav..

  • Långbenopluto
    Anonym (Konstigt) skrev 2018-02-22 08:36:07 följande:
    Jag vet att jag inte borde lägga mig i kanske.

    Min bror är normalbegåvad, men han är lite dumsnäll. Därför jag är rädd att han blir utnyttjad. Han är alldeles för generös, visst att man ska bjuda och ta hand om sin partner men ja. Det är ju bara han som bjuder henne.

    Jag hade skämts om jag bara fick en massa saker men aldrig gav..
    Alla är olika, det är bara att gilla läget.
  • Anonym (-----)

    Om du o brodern har bra kontakt kanske du kunde prova att prata med honom om detta? Med undertonen att var rädd om dig typ. 

    Och hon har väl ett eget boende o klarar hyran etc?

  • Anonym (?)
    Anonym (Konstigt) skrev 2018-02-22 08:36:07 följande:

    Jag vet att jag inte borde lägga mig i kanske.

    Min bror är normalbegåvad, men han är lite dumsnäll. Därför jag är rädd att han blir utnyttjad. Han är alldeles för generös, visst att man ska bjuda och ta hand om sin partner men ja. Det är ju bara han som bjuder henne.

    Jag hade skämts om jag bara fick en massa saker men aldrig gav..


    Hade du brytt dig om hon haft högre utbildning och lön och ändå blev bjuden? Det är nämligen vanligt att killar bjuder tjejer med större medel.

    Alltså du har inte med deras relation att göra. Hon JOBBAR ju! Han är lycklig, sluta vara ett creep!

    Kom tillbaka om hon slår honom, stjäl hans pengar, är otrogen eller elak...
  • Anonym (?)

    Äh, fel tråd. Ni är två som utger sig för att vara systrar som lägger er i era bröders relationer men den andra så kallade systern stör sig på att flickvännen jobbar på snabbmatsrestaurang.

  • nevermind
    Anonym (Konstigt) skrev 2018-02-22 08:36:07 följande:

    Jag vet att jag inte borde lägga mig i kanske.

    Min bror är normalbegåvad, men han är lite dumsnäll. Därför jag är rädd att han blir utnyttjad. Han är alldeles för generös, visst att man ska bjuda och ta hand om sin partner men ja. Det är ju bara han som bjuder henne.

    Jag hade skämts om jag bara fick en massa saker men aldrig gav..


    Kan du prata med honom?
  • Anonym (Lisa)

    Jag tycker inte att su ska prata med din bror. Han måste få bestämma själv vad han vill göra för sin tjej. Hon kanske gör massa hemarbete (städar etc). Och faktiskt får betalt vilket de flesta kvinnor inte får. Låt honom njuta av sin relation, och få honom inte att känna sig dum. Jag tycker det är härligt att han vill betala för henne. Finns så mycket snåla killar. Det är värre.

  • fornminne
    Anonym (Lisa) skrev 2018-02-22 12:08:42 följande:
    Jag tycker inte att su ska prata med din bror. Han måste få bestämma själv vad han vill göra för sin tjej. Hon kanske gör massa hemarbete (städar etc). Och faktiskt får betalt vilket de flesta kvinnor inte får. Låt honom njuta av sin relation, och få honom inte att känna sig dum. Jag tycker det är härligt att han vill betala för henne. Finns så mycket snåla killar. Det är värre.

    Nu är det ju skillnad på att bjuda sin partner då och då, och att försörja hen eller bekosta hens dyra shopping. Jag förstår TS funderingar, men samtidigt har brorsan själv ett ansvar. Prata med din bror ts, men döm honom inte och omyndigförklara honom inte. Han är vuxen och till syvende och sist är deras relation deras ensak.
Svar på tråden Blir min bror utnyttjad av sin tjej?