• Torsta­Torst
    Äldre 22 Feb 10:54
    3220 visningar
    46 svar
    +6
    46
    3220

    Feminismen förstör svenska män

    Allt fler av mina vänner tror att tjejer vill ha försiktiga killar, sådana som alltid frågar om allting innan de gör något för att visa tjejen respekt. Det är det som feminismen (bland annat) lär ut till svenska män idag - ta inte för er utan fråga alltid och var lyhörd på allt som kvinnan säger.

    Problemet är bara att det är inte det kvinnor vill ha. Tjejer vill ha starka män, och då syftar jag inte bara på muskler. Ambition, vilja och självförtroende är det som gäller, och då smyger man inte försiktigt fram och ser ut som en osäker 14-åring då man ställer en fråga till tjejen. Tjejer hatar sånt.

    Så till alla er män som är singlar och tror på feministernas skitsnack - sluta med det. Tjejer kommer aldrig attraheras sexuellt till män som är veka, svaga och osäkra. Ni måste våga ta för er (precis som invandrarkillar gör, de som inte blivit indoktrinerade av feministiskt svammel) och visa tjejerna att ni är män!

  • Svar på tråden Feminismen förstör svenska män
  • Superm­ans linjal
    Wed 25 Sep 2019 00:17
    #21

    Det löjligaste jag vet är svenska män som gör korkade ställningstaganden för att försöka framstå som feminister. Jag tror inte ens feministerna själva tycker detta är speciellt sexigt.

  • Anonym (Man)
    Sat 28 Sep 2019 13:31
    #23
    -1 +1

    Alltså, vilket jädra svammel på en del då. Speciellt TS. Jag skäms lite för urbilden av den generella manlige mannen. Han som vid 22 snåret på krogen "tar initiativ" och äckelhänger på kvinnor som inte vågar säga ifrån. Strukturen förstärks och befästs hela tiden. Titta 6000 år bakåt och fram till idag. Religion t. Ex.

    Kanske det också vore trevligt om vi slutar bromsa utvecklingen. Om vi män inte behövde vara mördare i krig för att försvara "svaga kvinnor" så att vi blir en hel nation som går runt med ptsd, paranoia och självmedicinering med en 9mm I bakfickan.

    jag är man men jag är så inte impad av omklädningsrummens manliga man. Den jäveln är ofa dum och dryg. Jodå! Kvinnor beskriver mig som det manligaste de varit med och jag gillar när kvinnor tar initiativ. Det är sexigt som fan så hoppa tillbaka in i historieboken ni arma manliga klänggrisar som fortsätter kämpa för griskulturen.

    Sen hur fan det blev t. Ex. mitt fel att någon ankommande snodde din flickvän det vet jag inte. Vad jag förstår så kan det vara kvinnan som gick på nit då mannen kanske var extrem utövare av islam eller oborstad på ett jävligare sätt än västsidans manliga. Alternativt kanske de manliga männen (som du) inte ser sina egna begränsningar och förlorar spelet tack vare utpräglat narcissistiska drag med grandios, förvrängd självbild

    Jag skulle kunna rita här i timmar men nöjer mig, tror somliga fattar vad jag pekar på.

  • Anonym (Hanna­)
    Sat 28 Sep 2019 13:36
    #24
    +1

    Jag har faktsiskt aldrig hört en feminist påstå att någon människa, vare sig man eller kvinna bör smyga omkring och bete sig som 14åringar (om de inte är det). Var har du stött på detta?

    Eller menar du att många män misstolkar betydelsen av respekt och lyhördhet till att betyda osäker, svag och vek?

    Sen har jag väl ioch för sig heller aldrig hört femenister som i sin egenskap av feminister ger män raggningsråd. Det är sällan agendan som de har, så varför det tolkats så vet jag inte heller.

  • Anonym (Hanna­)
    Sat 28 Sep 2019 13:37
    #25

    Aha, det var en gammal teåd.

  • Anonym (skits­nack)
    Mon 30 Sep 2019 15:45
    #26
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 10:54:05 följande:

    Allt fler av mina vänner tror att tjejer vill ha försiktiga killar, sådana som alltid frågar om allting innan de gör något för att visa tjejen respekt. Det är det som feminismen (bland annat) lär ut till svenska män idag - ta inte för er utan fråga alltid och var lyhörd på allt som kvinnan säger.

    Problemet är bara att det är inte det kvinnor vill ha. Tjejer vill ha starka män, och då syftar jag inte bara på muskler. Ambition, vilja och självförtroende är det som gäller, och då smyger man inte försiktigt fram och ser ut som en osäker 14-åring då man ställer en fråga till tjejen. Tjejer hatar sånt.

    Så till alla er män som är singlar och tror på feministernas skitsnack - sluta med det. Tjejer kommer aldrig attraheras sexuellt till män som är veka, svaga och osäkra. Ni måste våga ta för er (precis som invandrarkillar gör, de som inte blivit indoktrinerade av feministiskt svammel) och visa tjejerna att ni är män!


    Vad pratar du om ?
    vem har gett dig rätten att representera alla tjejer/kvinnor för du själv har haft en taskig barndom och fått en sned självbild??

    våga ta för er ? har du blivit våldtagen? av män som tog för sig? 
    invandrarkillar med kriminell bakgrund? är det sådana du dras till? som våldtar ?
    Du pratar om sex, är det det ditt kretsar runt? sex?
  • Anonym (H)
    Mon 30 Sep 2019 15:50
    #27
    Anonym (skitsnack) skrev 2019-09-30 15:45:06 följande:

    Vad pratar du om ?

    vem har gett dig rätten att representera alla tjejer/kvinnor för du själv har haft en taskig barndom och fått en sned självbild??

    våga ta för er ? har du blivit våldtagen? av män som tog för sig? 

    invandrarkillar med kriminell bakgrund? är det sådana du dras till? som våldtar ?

    Du pratar om sex, är det det ditt kretsar runt? sex?


    Torstatorst har ju rätt. De allra flesta kvinnor attraheras av manliga män.
  • Tintin i Amerik­a
    Mon 30 Sep 2019 15:59
    #28
    +1
    Anonym (H) skrev 2019-09-30 15:50:31 följande:
    Torstatorst har ju rätt. De allra flesta kvinnor attraheras av manliga män.
    god dagens yxskaft
    vad är manliga män då? 
  • Anonym (H)
    Mon 30 Sep 2019 16:06
    #29
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-30 15:59:22 följande:

    god dagens yxskaft

    vad är manliga män då? 


    Precis som det låter.
  • Anonym (H)
    Mon 30 Sep 2019 17:19
    #31
    Anonym (skitsnack) skrev 2019-09-30 17:09:36 följande:

    wow vilken underbar förklaring 

    du är ju en stjärna....på fl kanske 


    Oj, här har vi en som tog illa vid sig. Känner du dig träffad?
  • Anonym (Maja)
    Mon 30 Sep 2019 17:23
    #32
    +1
    Anonym (skitsnack) skrev 2019-09-30 17:09:36 följande:

    wow vilken underbar förklaring 

    du är ju en stjärna....på fl kanske 


    Kanske jag kan stå till tjänst då.

    En manlig - en riktig - man är en man som är en naturlig ledare. Han förstår att sätta sig själv åt sidan för att ta hand om och beskydda sin familj - man up helt enkelt. En riktig man förstår också sitt ansvar utanför familjen, att beskydda och hjälpa både lokalsamhället och sitt land. Han kan vara rädd, han kan vara ledsen, men han tar alltid sin uppgift utan självömkan och gnäll, för han vet varför han är satt på den här jorden. En helt harmlös man är en mycket farlig man, en riktig man är alltså inte harmlös. Han är alltid beredd att göra precis vad som krävs för att fylla sin uppgift, men något barnsligt behov av att hävda sig utan anledning har han inte. Han sätter också ansvarskänslan främst och är därför ingen så kallad "bad boy". En riktig man försöker heller inte ta en kvinnas plats, uppgifter eller attribut. En riktig man lever efter naturens lagar och mening och känner inget behov av att följa tidens böjelser för att få positiv bekräftelse. Känsloargument finns inte i den riktige mannes värld och dessa biter inte på honom. För att sammanfatta: Ansvar, kontroll, ledarskap.
Svar på tråden Feminismen förstör svenska män