• Daimstruten

    Åsikter om Bovierans 3:ors planlösning

    Jag är lite nyfiken på vad ni andra samt kanske era äldre släktingar tycker om Bovierans planlösning för sina 3:or. Min mamma tyckte idén verkade mysig med en härlig innergård med behagligt klimat året om men när vi faktiskt åkte och tittade på en så levde innergården upp till förväntningarna men inte själva lägenheterna. Min pappa är en snarkare så han och mamma har idag varsitt sovrum. Arbetsrummet upplevdes så litet att där får man inte in nån större säng än en 90-cm och även då lär det bli rejält trångt. Tror lägenheten nedan är på 82-83 kvm, men jag upplevde lägenheten som mindre än så. Är heller inte helt övertygad om den öppna planlösningen om man är två för då kanske den ena vill ha lite lugn i köket och den andra titta tv med högre volym.

    Kan ni själv tanka er att bo i Bovieran när ni blir äldre? Vad har ni för kommentarer om planlösningen? Jag tycker konceptet är bra förutsatt att man gillar att se en hel del av sina grannar.

     

  • Svar på tråden Åsikter om Bovierans 3:ors planlösning
  • sextiotalist
    Daimstruten skrev 2018-02-22 12:29:26 följande:

    Jag är lite nyfiken på vad ni andra samt kanske era äldre släktingar tycker om Bovierans planlösning för sina 3:or. Min mamma tyckte idén verkade mysig med en härlig innergård med behagligt klimat året om men när vi faktiskt åkte och tittade på en så levde innergården upp till förväntningarna men inte själva lägenheterna. Min pappa är en snarkare så han och mamma har idag varsitt sovrum. Arbetsrummet upplevdes så litet att där får man inte in nån större säng än en 90-cm och även då lär det bli rejält trångt. Tror lägenheten nedan är på 82-83 kvm, men jag upplevde lägenheten som mindre än så. Är heller inte helt övertygad om den öppna planlösningen om man är två för då kanske den ena vill ha lite lugn i köket och den andra titta tv med högre volym.

    Kan ni själv tanka er att bo i Bovieran när ni blir äldre? Vad har ni för kommentarer om planlösningen? Jag tycker konceptet är bra förutsatt att man gillar att se en hel del av sina grannar.

     


    Nix, den går bort direkt, hade aldrig fungerat för mig och sambon. Ingen av oss gillar öppna planlösningar, vi vill ha köket avskilt, vi sover i separata rum (snarkningar) och därmed så behövs det två bra sovrum.

  • EnGladPingvin

    Jag kan absolut tänka mig det boendet någon gång i framtiden. De ska bygga här i närheten och som jag förstår är det stort intresse. Till skillnad mot sextioalist så gillar jag öppen planlösning. Är intresserad av matlagning och jag gillar att kunna ha kontakt med de i vardagsrummet medans jag lagar mat. Så trist att stå själv i köket. Men det är som jag känner. Vi har inte heller behov av två sovrum för oss själva, men tänker man sig att man ska kunna ha gäster kanske man behöver något större. Eller så skaffar man en bra bäddsoffa. Sover man själv kanske man inte behöver mer än 90 cm.

    Tycker det låter supermysigt med innergården.

Svar på tråden Åsikter om Bovierans 3:ors planlösning