• Mubella

    Tappat hoppet

    I drygt tre år har vi försökt få syskon till våran dotter. Har nu gett upp men undrar om de finns någon som har tips på vad man ska testa.

    Har tagit blodprov som visat att jag inte har dålig ägglossning har ätit letrozol ett par omgångar och har fått utslag några gånger vid ägglossning men inget plus på stickan.

    Har nu lagt de på is ett tag och undrar om någon har tips och idéer som kanske har hjälpt er.

    Får ingen mera hjälp då vi redan har ett barn som lyckades på första försöket.

    Äter lchf för att dels tappa några kilon men även för att jag känner att jag mår bättre.

    Hoppas någon kan ge oss lite hopp om att de kan bli ett plus...

  • Svar på tråden Tappat hoppet
  • Meriall

    Har ni provat metoden med sex varannan dag? Inga andra utlysningar och varken mer eller mindre. Ska optimera spermiekvalite och se till att man inte missar ägglossningen. Har hört om flera som blivit gravida så trots att de inte blivit det med massa sex kring äl och äl-tester och grejer. Här är det alltså sex varannan dag hela månaden som gäller.

    Är det barnet ni har ert gemensamma? Då borde det inte vara en immunologisk grej iaf.

  • Mubella

    Vi har barnet gemensamt.

    Vi får som sagt ingen mer hjälp då redan har ett barn. Och eftersom jag har dålig ägglossning och låga värden. Så de har inte äns kommit upp om att ta spermier prov.

  • Meriall

    Jag tror ni kan beställa spermaprov på nätet och göra hemma. Det kan vara värt att börja där.

    Sedan skrev du i TS att du inte hade dålig ägglossning så jag får inte ihop det riktigt? Är den dålig eller inte och varför tror du så?

  • Mubella

    Oj måste blivit fel. Har tagit blodprov som vissat på lågt vad de nu heter. Och har inte ägglossning varje månad.

  • Solen2

    Privat kan ni få hjälp via tex ivf men då behöver man bekosta behandlingarna själva.

    Vi började den prickats vägen när vi väntade på att komma fram i landstingskön. Det är så skönt att få hjälp även fast det svider i plånboken. Skatteverket godkänne bruttolöneavdrag via en arbetsgivare men det är upp till arbetsgivaren om man vill ge det elle inte. Då kan det i alla fall bli någon krona billigare. Båda i paret kan ta halva kostnaden var via arbetsgivaren.

  • UndrandeSökare

    Trådstartaren -Har du tagit blodprov och mätt ditt amh? Om det är för dåligt så kan det behövas äggdonation för att lyckas. Jag tog mitt amh på egen hand via Werlabs.se och fick veta att jag hade bra amh för min ålder men eftersom jag var över 40 så valde vi donation hos Avaclinic i Riga.

    Ni kan boka tid hos en privat gyn och ta både amhprov och be att få göra spermatest med morfologi.

    Måste vara MED MORFOLOGI- det är den viktigaste delen av spermatestet.

  • Hontmail

    Be din kille lämna spermiprov. Min sambo fick en unge efter en "olycka"i tidigare förhållande andra barnet tog det två år att få. Problemet upptäcktes när han inte lyckades göra mig gravid. Det var på tok för lite spermier. Jag fattade direkt vad felet var eftersom jag bara haft oskyddat sex på ägglossning 3gånger och blivit gravid alla gånger med två olika partners (inte nuvarande).

    Jag blir så otroligt trött på att fokus hos bm och gyn alltid ligger på att felet ligger hos kvinnan när det faktiskt i 50% av fallen är fel hos mannen. En seriös gyn ska inte ens skriva ut ägglossningsstimulerande utan ett föregående spermieprov.

  • Mubella

    Har tagit blodprov och har låga värden. Men efter de bara fått ägglossning stimulerande utskrivet. Sen får vi ingen mer hjälp då vi redan har ett barn.

  • Tumvante

    Jag hade skickat mensblodstest till Serum också... jag är på antibiotikakur med mannen nu då de fann ureaplasma. Har också ett barn sedan innan. På oss hittar de inga uppenbara fel annars. 6 misslyckade graviditeter på 1 år...

Svar på tråden Tappat hoppet