• Meetoo52

    Anställda hos Elisabeth Massi Fritz vittnar om trakasserier

    NYHETERi dag  07:45
    Elisabeth Massi Fritz har blivit känd som en förkämpe för kvinnliga brottsoffer och kvinnors rättigheter.
     
    Nu berättar 16 kvinnor som tidigare arbetat åt henne om hur hon trakasserat sin egen personal.
     
    Men Elisabeth Massi Fritz vill inte bemöta kritiken.
     
    ? Jag har inget intresse av det, skriver hon i ett sms.
  • Svar på tråden Anställda hos Elisabeth Massi Fritz vittnar om trakasserier
  • Pissarro2
    Meetoo52 skrev 2018-02-22 18:50:20 följande:
    NYHETERi dag  07:45
    Elisabeth Massi Fritz har blivit känd som en förkämpe för kvinnliga brottsoffer och kvinnors rättigheter.
     
    Nu berättar 16 kvinnor som tidigare arbetat åt henne om hur hon trakasserat sin egen personal.
     
    Men Elisabeth Massi Fritz vill inte bemöta kritiken.
     
    ? Jag har inget intresse av det, skriver hon i ett sms.
    Det här har ju inget med metoo att göra, läste att hon trakasserat sin personal med olika härskartekniker och varit passiv aggresiv och liknande. Visste förresten knappt vem hon var förrän nu.

    Vad var det du ville diskutera med detta?
  • Metoo56
    Pissarro2 skrev 2018-02-22 20:33:00 följande:
    Det här har ju inget med metoo att göra, läste att hon trakasserat sin personal med olika härskartekniker och varit passiv aggresiv och liknande. Visste förresten knappt vem hon var förrän nu.

    Vad var det du ville diskutera med detta?

    Dra upp huvudet ur sanden och läs artikeln...


    4 445 kvinnliga jurister ställer sig bakom ett upprop i en förlängning av kampanjen #metoo, skriver Svenska Dagbladet. ?Det är förkastligt och stötande att även juristbranschen präglas av sexuella ofredanden och sexuella övergrepp mot kvinnor?, säger advokat Elisabeth Massi Fritz till Metro.


    www.metro.se/artikel/tusentals-juristkvinnor-i-upprop


     

  • Metoo56
    Pissarro2 skrev 2018-02-22 20:33:00 följande:
    Det här har ju inget med metoo att göra, läste att hon trakasserat sin personal med olika härskartekniker och varit passiv aggresiv och liknande. Visste förresten knappt vem hon var förrän nu.

    Vad var det du ville diskutera med detta?

  • elyse

    Ojdå. Blir ju nästan lite Kapten Klänning av det hela med tanke på hennes framtoning annars och de hon väljer att företräda. Vi får säkert läsa mer. Himla synd om det är sant!

  • Pissarro2
    Metoo56 skrev 2018-02-22 21:26:25 följande:
    Är antyda saker om någons sexliv kategoriserat under metoo också? Så antyda om någons sexliv och våldtäkt hamnar under samma tak.
  • moaguuun

    Jag tror inte direkt att hon är ond, men kanske lite väl hård och dominant. Om hon inte får som hon vill är hon uppenbarligen inte rolig att ha och göra med. Sen verkar hon ha blivit lite besatt av pengar också, det känns som det driver henne framåt och inte ?kampen för rättvisa?.

  • TorstaTorst
    Meetoo52 skrev 2018-02-22 18:50:20 följande:
    NYHETERi dag  07:45
    Elisabeth Massi Fritz har blivit känd som en förkämpe för kvinnliga brottsoffer och kvinnors rättigheter.
     
    Nu berättar 16 kvinnor som tidigare arbetat åt henne om hur hon trakasserat sin egen personal.
     
    Men Elisabeth Massi Fritz vill inte bemöta kritiken.
     
    ? Jag har inget intresse av det, skriver hon i ett sms.
    Om inte detta är ett skolboksexempel på kvinnlig avundsjuka och vad som händer på en arbetsplats med nästan bara kvinnor (och med en kvinnlig chef ovanför dem) så vet jag inte vad det är.

    LOL!
  • Mrs Moneybags

    Jag förstår att hon är en tuff och krävande chef och att det inte är någon semester att jobba på hennes byrå. Så är det ju på alla de stora advokatbyråerna som unga jurister använder sig utav för att kliva uppåt på karriärstegen. Det är ett ömsesidigt utnyttjande och ingenting som är unikt för Massi Fritz.

    Jag kan inte se att det hela har något nyhetsvärde.

    Och detta med att hon enbart bryr sig om pengarna - ja, hon driver ju ett privat företag. Ett av målen är att tjäna pengar. Sedan att det är fel att överfakturera, javisst. Men även där är hon inte ensam bland advokater att skriva några timmar extra.

    Det hela får mig att undra varför det är så viktigt för Aftonbladet att vilja svärta ner hennes namn?

  • Pissarro2
    TorstaTorst skrev 2018-02-23 09:16:36 följande:
    Om inte detta är ett skolboksexempel på kvinnlig avundsjuka och vad som händer på en arbetsplats med nästan bara kvinnor (och med en kvinnlig chef ovanför dem) så vet jag inte vad det är.

    LOL!
    Så hon är lesbisk eller bi alltså?
  • Kiltis

    Jag tror mångkulturförespråkaren Aschberg hänger ut henne för att hon pratat om kulturella skäl bakom gruppvåldtäkter

  • HelaGotland
    TorstaTorst skrev 2018-02-23 09:16:36 följande:
    Om inte detta är ett skolboksexempel på kvinnlig avundsjuka och vad som händer på en arbetsplats med nästan bara kvinnor (och med en kvinnlig chef ovanför dem) så vet jag inte vad det är. LOL!

    Eller hur? Det är dessutom valår i år och detta är nog bara början på vad som komma skall... Låt skitkastningen börja.

    Dessutom, 16 kvinnor, pyttsan! Det är 16 citat, och några av dom är inte ett dugg konstiga eller negativa. Det är 2 stycken som träder fram med namn.
    Bakom allt står marxisten Aschberg och skrattar, hans miniartiklar har fått gratisreklam!
  • Xelol
    Mrs Moneybags skrev 2018-02-23 12:18:43 följande:

    Jag förstår att hon är en tuff och krävande chef och att det inte är någon semester att jobba på hennes byrå. Så är det ju på alla de stora advokatbyråerna som unga jurister använder sig utav för att kliva uppåt på karriärstegen. Det är ett ömsesidigt utnyttjande och ingenting som är unikt för Massi Fritz.

    Jag kan inte se att det hela har något nyhetsvärde.

    Och detta med att hon enbart bryr sig om pengarna - ja, hon driver ju ett privat företag. Ett av målen är att tjäna pengar. Sedan att det är fel att överfakturera, javisst. Men även där är hon inte ensam bland advokater att skriva några timmar extra.

    Det hela får mig att undra varför det är så viktigt för Aftonbladet att vilja svärta ner hennes namn?


    En makthavande med stort inflytande inom sexuallagstiftningen samt meeto som beter sig fruktansvärt, självklart har det nyhetsvärde.

    Hon har ju skrivit referenser till en förre detta anstälda där hon anklagar henne att ha för många sexuella kontakter... För en annan jurist skriver hon att personen är ohedlig för att hämnas. Dessa referenser krävs för att jurristen ska kunna bli advokat...

    Hon säger ju även saker så som, ?vad fin du är idag, kan du inte se ut så där varje dag? till sina anställda.

    Varför är det svartmålning om aftonbladet berrätar hur en makthavande använder sin makt till att försöka förstöra karriärren åt unga jurrister?

    Hade det varit en man som hade gjort samma saker så hade han redan blivit avstängd som advokat... Varför ska Elisabeth komma undan eftersom hon är en kvinna?
  • Dr Börje

    Hon är ju bevisligen duktig på att skapa medial uppmärksamhet runt sina fall (coh sig själv och sitt företag). Men är hon lika duktig på att företräda sina klienter rättsligt? Mao...vinner hon sina fall? Någon som vet vad hon har för statistik

  • HelaGotland
    Dr Börje skrev 2018-03-20 12:01:14 följande:
    Hon är ju bevisligen duktig på att skapa medial uppmärksamhet runt sina fall (coh sig själv och sitt företag). Men är hon lika duktig på att företräda sina klienter rättsligt? Mao...vinner hon sina fall? Någon som vet vad hon har för statistik

    Hon är otroligt framgångsrik....... Pga att hon bara företräder målsägande part, inte åtalad part.
  • Dr Börje
    HelaGotland skrev 2018-03-20 19:07:30 följande:

    Hon är otroligt framgångsrik....... Pga att hon bara företräder målsägande part, inte åtalad part.
    Så vad du säger är att hon vinner sina case för dom målsäganden?

    Jag har inte lyckats uppfatta det någonstans nämligen....
  • HelaGotland
    Dr Börje skrev 2018-03-21 11:21:26 följande:
    Så vad du säger är att hon vinner sina case för dom målsäganden? Jag har inte lyckats uppfatta det någonstans nämligen....

    Nej. Hon tar nästan bara fall av typen "mäns våld mot kvinnor" och hon företräder alltid kvinnorna.
  • HelaGotland

    Eller ja. Hon företräder offren. Inte de misstänkta gärningsmännen. Ett lätt sätt att "vinna" fall på.

Svar på tråden Anställda hos Elisabeth Massi Fritz vittnar om trakasserier