• Nollkoll

    Svullen mage vid livmodern.

    Hej, min mage har blivit mer och mer svullen på högra sidan av min livmoder, inte jätte mycket men mer än andra sidan, pågått över 1 vecka, för strax över 1 månad sen bytte jag preventiv medel från plåster till mini piller, jag å sambon hade sex dagen efter bytet och ca 2-3 dagar sen igen. Min fråga är om det finns en chans att ja har kunnat blivit gravid eller är det något annat? Ska inte ha mens heller och aldrig fått svullen livmoder tidigare vid mens så därav min fråga till er ????

  • Svar på tråden Svullen mage vid livmodern.
  • Nollkoll

    Nånting känns även i livmodern inte som innan mens för då får ja jätte ont utan mer en väldigt väldigt svag molande värk

  • Ebo88

    Ta ett test och kolla de kommande dagarna men skulle det inte också kunna bero på att du bytt p-medel?

  • Nollkoll

    Har haft p-stav tidigare och de är samma hormoner som mini-piller, märkte ingen skillnad då och va lite smalare då än nu

  • Ebo88

    Jag tror inte att svullnaden beror på att du skulle vara gravid, det låter lite tidigt men samtidigt är jag inte medicinskt kunnig, det finns andra med kompetens och utbildning som säkert inom kort kommer se din tråd och svara.. Att du däremot skulle kunna vara gravid ändå är ju inte omöjligt. Finns ju dem som blir gravida trotts preventivmedel och annat skydd. Så chans finns nog.

  • Nollkoll

    Ja men precis, jag har ju inte haft mini piller tidigare heller mer än p-stav som ska vara samma men man vet ju inte, har samtidigt märkt att ja tappat sug helt på söt saker, förutom salt lakrits som känns som ett behov att jag MÅSTE ha ibland :'D men ska köpa ett test idag så får vi se imorgon vad det säger :s skulle inte passa så bra just nu i vårat liv med en knodd men vill samtidigt inte göra abort då jag är emot de om det skulle vara något

  • Ebo88
    Nollkoll skrev 2018-02-23 12:17:38 följande:

    Ja men precis, jag har ju inte haft mini piller tidigare heller mer än p-stav som ska vara samma men man vet ju inte, har samtidigt märkt att ja tappat sug helt på söt saker, förutom salt lakrits som känns som ett behov att jag MÅSTE ha ibland :'D men ska köpa ett test idag så får vi se imorgon vad det säger :s skulle inte passa så bra just nu i vårat liv med en knodd men vill samtidigt inte göra abort då jag är emot de om det skulle vara något


    Hahaha förlåt att jag skrattar men det här är min andra graviditet och båda gångerna har jag sådant behov av saltlakrits att jag skulle kunna offra min vänstra arm!! Det är ett tecken på att jag är gravid.

    Nu vet jag intr hur er situation ser ut men saker och ting brukar falla på plats. Jag studerade första graviditeten och min lärarinna kunde tack och lov lägga om praktik och såvidare för att jag skulle kunna göra klart skolan utan att ta paus eller så. Var riktig omställning när jag först plussade men saker och ting brukar lösa sig :)
  • Nollkoll

    Okej :) jag bytte jobb för 1 år sen och jobbar som billackerare så efter 3 månader graviditet får inte jag jobba utan blir sjukskriven tills ungen kommit sen går på mamma ledigheten. Om ja nu skulle vara gravid då att säga

  • Ebo88
    Nollkoll skrev 2018-02-23 15:06:17 följande:

    Okej :) jag bytte jobb för 1 år sen och jobbar som billackerare så efter 3 månader graviditet får inte jag jobba utan blir sjukskriven tills ungen kommit sen går på mamma ledigheten. Om ja nu skulle vara gravid då att säga


    Okej. Då är det på så sätt alltså. Ja det kanske inte är så optimalt men nån gång ska ni väl ändå ha barn och kommer det inte nu att du blir sjukskriven fram till f.ledighet så kommer det ju komma en annan dag. Vi blir klara med skolan till Juni och jag har redan blivit erbjuden jobb efter studier där jag ska praktisera fr.o.m. måndag och 10 veckor fram. Sa som det var, att vi ska ha barn den 13/10 och hon vill ändå att jag ska jobba där efter graviditet. Jag är i månad 5 när skolan är slut och vet inte om jag kommer kunna jobba från den tiden fram till bf. Har försvagad livmoderhals så ev kommer det bli sjukskrivning. Men saker och ting brukar alltid läsa sig till det bättre :)
  • Nollkoll

    Okej :) ja jo så är det ju! Önskar dig all lycka att allt går som det ska och lycka till med jobbet :D

Svar på tråden Svullen mage vid livmodern.