• SRydberg

    Börjar känna för desperat.. tips mot hosta?

    Börjar känna mig matt och maktlös i det här men har en dotter som fyller 4 år precis. Sen 1,5-2 år tillbaka får hon alltid ALLTID en jädra hosta när hon är förkyld. Ibland kan hostan debutera innan själva förkylningen gör det. Det är en ganska stötig hosta som inte ger något. Hon hostar i princip konstant och oftast bara en gång med några minuters mellanrum. Förutom på kvällar och nätter när det verkligen går i ett.

    Vi har åkt in akut, till jourmottagningen och vårdcentralen flera ggr pga just hostan för hon både kräks, sover inget och hon säger att hon har svårt att andas. På akuten sa dom (innan läkaren lyssnade) ?ni skulle ha kommit in tidigare, hon behöver inhalera? men när läkaren lyssnat så hör dom inget på lungorna. Sist på jourmottagningen så sa min dotter att det ?bubblar? i bröstet varpå läkaren sa ?ja jag behöver nästan inte ens lyssna på henne för att höra hennes andningsbesvär? men när hon väl lyssnade så hördes inget. En annan var säker på krupp men hörde inget när dom lyssnade. Varje gång får hon ex luftrörskatarr som diagnos..

    Hon har problem med eksem och är antagligen pollenkänslig och äter antihistamin och tar kortisonnässpray från första symptom på pollen, och hennes pappa har astma. Vi har fått Lepheton att ge på kvällarna innan läggning, har flytande ventolin osv men tycker inte att något hjälper riktigt.

    Kan man ha förkylningsastma/astma med bara hosta som symptom? Eller är det någon som har något dundertips mot hosta mer än det ?vanliga?? Börjar känna mig desperat då sjukvården inte verkar vara till så stor hjälp och tycker så himla synd om henne.

Svar på tråden Börjar känna för desperat.. tips mot hosta?