• Anonym (Akut råd!)
    Äldre 22 Feb 21:41
    2783 visningar
    20 svar
    20
    2783

    Hjälp mig FORT!

    Jag och min man har levt ihop i snart 10 år, under dessa år så har han gjort en massa saker som har sårat mig (Otrohetssidor, dejtingsidor, haft känslor för kollega, flörtar med andra osv osv.) Vi har försökt lösa våra problem i flera års tid nu, tom familjerådgivning. Vi har barn och hus ihop, jag känner mig helt fastlåst då jag är den som har varit hemma medan han har jobbat. Det senaste året har han förbättrat sig avsevärt efter att jag har satt ner foten rejält några gånger. Han har jobbat på samma ställe under hela vårat förhållande och flera av de kvinnorna som han flörtat med jobbar kvar, även den som han har haft känslor för. Han säger att han inte har med dom att göra, även om de jobbar ihop. Jag förstår inte hur han tänker där? Han träffar dompå daglig basis. Han berättar att en av dom gör han glad och hon är snygg, han har till och med sexfantiserat om henne. 


    Just nu sitter jag med hjärtklappningar och ångest utav helvete för att han ska åka till dom imorgon....igen. Jag förstår att många vill säga LÄMNA ASET, ja, det kommer jag nog förmodligen göra. Men vad kan jag göra NU? Just nu? Jag kan inte bara lämna huset och barnen just NU.

    Jag är inget troll, och jag vill inte ha elaka kommentarer för jag mår jättedåligt. 

  • Svar på tråden Hjälp mig FORT!
  • Anonym (Hej)
    Äldre 22 Feb 21:56
    #1

    Du ska tänka att ifall han gör något så är det inget att ha. Vilket han redan gjort så det har vi ju tyvär dock svar på redan men det var iaf så jag blev av med min svartsjuka och mina tankar som gjorde att jag inte fick ro.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 22 Feb 21:57
    #2
    Anonym (Akut råd!) skrev 2018-02-22 21:41:04 följande:

    Jag och min man har levt ihop i snart 10 år, under dessa år så har han gjort en massa saker som har sårat mig (Otrohetssidor, dejtingsidor, haft känslor för kollega, flörtar med andra osv osv.) Vi har försökt lösa våra problem i flera års tid nu, tom familjerådgivning. Vi har barn och hus ihop, jag känner mig helt fastlåst då jag är den som har varit hemma medan han har jobbat. Det senaste året har han förbättrat sig avsevärt efter att jag har satt ner foten rejält några gånger. Han har jobbat på samma ställe under hela vårat förhållande och flera av de kvinnorna som han flörtat med jobbar kvar, även den som han har haft känslor för. Han säger att han inte har med dom att göra, även om de jobbar ihop. Jag förstår inte hur han tänker där? Han träffar dompå daglig basis. Han berättar att en av dom gör han glad och hon är snygg, han har till och med sexfantiserat om henne. 

    Just nu sitter jag med hjärtklappningar och ångest utav helvete för att han ska åka till dom imorgon....igen. Jag förstår att många vill säga LÄMNA ASET, ja, det kommer jag nog förmodligen göra. Men vad kan jag göra NU? Just nu? Jag kan inte bara lämna huset och barnen just NU.

    Jag är inget troll, och jag vill inte ha elaka kommentarer för jag mår jättedåligt. 


    Han kommer alltid vara otrogen.

    Du kan sätta ner foten hur mycket du vill-enda skillnaden blir att han döljer det mer för att slippa bråk.

    Du ska se honom som din roomate. Då kommer du inte bry dig och inte bli ledsen när han knullar runt nästa gång.

    Så gör jag för atr klara mig.

    Folk som inte förstår:

    Klart man vill lämna men vad ska man leva av då?

    Tills man har råd eller är beredd att leva på existensminimum får man stå ut.
  • Anonym (???)
    Äldre 22 Feb 22:02
    #3

    Undrar du vad du ska göra med din ångest? Acceptera att du har den och låta den klinga av. Bestämma dig för att du ska ha megasupermycket ångest i tio min sen får det vara nog. 

    Mitt förslag är annars att du tar tag i saken att lämna din man genast. Ställ dig i bostadskö överallt där du kan bo med tanke på jobb och barnens skola, skriv upp nr på alla hyresvärdar som inte ger en möjlighet att skriva in sig utan man måste ringa och ring dem i morgon. Man hittar de flesta på kommunens hemsida. Om du får en bostad snabbt måste du ju inte ta den iaf så det skadar inte att stå i kö. 

    Beställ hem/skriv ut skilsmässopapper, 

    Kolla upp hur man gör med bodelning, fundera på vilka saker du skulle vilja ha, vem som ska köpa ut vem om någon av er kan köpa ut den andre, kolla annars upp mäklare på orten där ni bor. Kolla på hemnet vad bostäderna ligger på för pris nu (reglerna för amortering ändras dock 1 mars så priserna kan sjunka rejält) och om du ev kan ha råd att köpa dig en bostad. Man kan kräva bytesbostad när man säljer sin egen då får man förvisso ibland gå med på ett lägre pris. 

  • Anonym (Akut råd!) Trådstartaren
    Äldre 22 Feb 22:10
    #4

    Tack för svar. Jag förstår vad du menar, han har ljugit för mig oräkneliga gånger och det gör allt värre. Jag är inte dum i huvudet, jag kan se till stor del om han ljuger eller drar vita lögner. Det är ett stort problem vi har. I mitt förhållande vill jag ha ärlighet,trohet och respekt och det är han medveten om, för det har jag sagt tusen gånger om. Jag har gett han chansen att berätta allt ärligt så att jag kan få ett avslut, eller så kommer min ångest fortsätta. En sorg går över, men den här ångesten med att han ljuger för mig när han samtidigt står och säger att han älskar mig, jag är hans allt, han kan dö för mig osv osv osv, jävla rabalder. Låter som en narcissist i mina öron nästan.

  • Anonym (Bea)
    Äldre 22 Feb 22:21
    #5
    Anonym (Akut råd!) skrev 2018-02-22 21:41:04 följande:

    Jag och min man har levt ihop i snart 10 år, under dessa år så har han gjort en massa saker som har sårat mig (Otrohetssidor, dejtingsidor, haft känslor för kollega, flörtar med andra osv osv.) Vi har försökt lösa våra problem i flera års tid nu, tom familjerådgivning. Vi har barn och hus ihop, jag känner mig helt fastlåst då jag är den som har varit hemma medan han har jobbat. Det senaste året har han förbättrat sig avsevärt efter att jag har satt ner foten rejält några gånger. Han har jobbat på samma ställe under hela vårat förhållande och flera av de kvinnorna som han flörtat med jobbar kvar, även den som han har haft känslor för. Han säger att han inte har med dom att göra, även om de jobbar ihop. Jag förstår inte hur han tänker där? Han träffar dompå daglig basis. Han berättar att en av dom gör han glad och hon är snygg, han har till och med sexfantiserat om henne. 

    Just nu sitter jag med hjärtklappningar och ångest utav helvete för att han ska åka till dom imorgon....igen. Jag förstår att många vill säga LÄMNA ASET, ja, det kommer jag nog förmodligen göra. Men vad kan jag göra NU? Just nu? Jag kan inte bara lämna huset och barnen just NU.

    Jag är inget troll, och jag vill inte ha elaka kommentarer för jag mår jättedåligt. 


    Först vill jag börja med att säga Wow vilken stark insiktsfull kvinna du är.

    " Jag förstår att många vill säga LÄMNA ASET, ja, det kommer jag nog förmodligen göra. Men vad kan jag göra NU?"

    Såhär tänker en klok och självständig individ som är realistisk men samtidigt ändå vill framåt och söker möjligheter.

    Det råd jag kan ge dig NU är inget glasklart men kanske att hitta en vän anhörig eller någon som du kan söka stöd av i processen. De kanske har tips hur du kan göra med huset och barnen t.ex men enklast vore om du står på huset att säga att din man måste flytta kanske?

    Kan dina barn vara hos släkten eller någon du känner som de trivs bra med medan du och mannen reder ut att han flyttar? För huset stod bara på dig eller hur?

    Din man kommer inte byta jobb eller respektera dina känslor hade han gjort det hade han faktiskt varit trogen till att börja med så vi får tänka ut något annat.

    Men i regel

    - Ha ett bollplank ett stöd av någon du känner

    - Ha en tillflyktsort

    Och mentalt emotionellt kan du försöka att separera dig och din man, att du inte ska engagera dig mer i er relation och istället fokusera mer på dig. Ta ett bad. Unna dig njuta koppla av. Gå en promenad. Åk iväg och var själv lite oftare. Få andas frisk luft. Vädra dig själv lite och kom närmre dig och längre bort från "ert"

    Detta är bara mina fria tankar du vet bäst själv alltid så hoppas du kanske fick lite inspiration eller något hopp som växte fram i alla fall, fortsätt respektera dina egna gränser och behandla dig som en bästa vän. Då kommer du hitta ut, ett steg i taget, ett andetag åt gången, Kram.
  • Anonym (Bea)
    Äldre 22 Feb 22:25
    #6
    Anonym (Anna) skrev 2018-02-22 21:57:05 följande:

    Han kommer alltid vara otrogen.

    Du kan sätta ner foten hur mycket du vill-enda skillnaden blir att han döljer det mer för att slippa bråk.

    Du ska se honom som din roomate. Då kommer du inte bry dig och inte bli ledsen när han knullar runt nästa gång.

    Så gör jag för atr klara mig.

    Folk som inte förstår:

    Klart man vill lämna men vad ska man leva av då?

    Tills man har råd eller är beredd att leva på existensminimum får man stå ut.


    Sätta ner foten som innebär att involvera honom och engagera sig i deras relation är inte rätt fot längre, den foten är till för par som vill förenas.

    Det finns en annan sätta ner foten och den behöver inte innebära ens kontakt med mannen, att åka iväg själv och unna sig avkoppling och ro och glädje inombords, är en sån fot. Att lägga ner tid på sig själv, sina drömmar, intressen, det man behöver i sig själv, är en sån fot. Att ha roligt med vänner / barnen eller ensam är en sån fot.
  • Anonym (Bea)
    Äldre 22 Feb 22:30
    #7
    Anonym (Akut råd!) skrev 2018-02-22 22:10:36 följande:

    Tack för svar. Jag förstår vad du menar, han har ljugit för mig oräkneliga gånger och det gör allt värre. Jag är inte dum i huvudet, jag kan se till stor del om han ljuger eller drar vita lögner. Det är ett stort problem vi har. I mitt förhållande vill jag ha ärlighet,trohet och respekt och det är han medveten om, för det har jag sagt tusen gånger om. Jag har gett han chansen att berätta allt ärligt så att jag kan få ett avslut, eller så kommer min ångest fortsätta. En sorg går över, men den här ångesten med att han ljuger för mig när han samtidigt står och säger att han älskar mig, jag är hans allt, han kan dö för mig osv osv osv, jävla rabalder. Låter som en narcissist i mina öron nästan.


    Om du suddar ut hans ord, och löften, och bara tittar på energin han tillför er relation, dig, och handlingarna han valt och väljer nu, hur känns de? Hur påverkar de dig inombords?

    Det är de svaren du ska gå efter.
  • Anonym (Akut råd!) Trådstartaren
    Äldre 22 Feb 22:34
    #8
    Anonym (Bea) skrev 2018-02-22 22:25:48 följande:
    Sätta ner foten som innebär att involvera honom och engagera sig i deras relation är inte rätt fot längre, den foten är till för par som vill förenas.

    Det finns en annan sätta ner foten och den behöver inte innebära ens kontakt med mannen, att åka iväg själv och unna sig avkoppling och ro och glädje inombords, är en sån fot. Att lägga ner tid på sig själv, sina drömmar, intressen, det man behöver i sig själv, är en sån fot. Att ha roligt med vänner / barnen eller ensam är en sån fot.

    Tack! Jag gjorde en sån sak tidigare idag. Det var faktiskt skönt. Men det var då, det är nu och hela helgen som jag bävar mig för. Jag blir själv med barnen och han springer omkring med dom där andra. Jag vill bara spy.


     

  • Anonym (Akut råd!) Trådstartaren
    Äldre 22 Feb 22:43
    #9
    Anonym (Bea) skrev 2018-02-22 22:30:40 följande:
    Om du suddar ut hans ord, och löften, och bara tittar på energin han tillför er relation, dig, och handlingarna han valt och väljer nu, hur känns de? Hur påverkar de dig inombords?

    Det är de svaren du ska gå efter.
    Ja, det är det som är kruxet. För 3 år sen (då han slutade med nätdejting, otrohetssajter osv bakom min rygg, VAD JAG KÄNNER TILL) Så har saker gått sakta men säkert framåt. Han säger att han älskar mig mer, han hade dåligt självförtroende osv osv, han kände inte då att jag älskar han lika mycket som jag gör och alltid har gjort. Han säger att mycket berodde på bekräftelsebehov.
    Men jag märker hans lögner fortfarande och det dödar mig inombords. Jag vill bara att han ska vara ärlig så att jag kan få en helhetsbild att kasta bort, för annars kommer jag att grubbla. Det är där vi fastnar rejält. Förutom att han fortsätter att gå till dom där ***********
  • Anonym (Bea)
    Äldre 22 Feb 22:44
    #10
    Anonym (Akut råd!) skrev 2018-02-22 22:34:02 följande:

    Tack! Jag gjorde en sån sak tidigare idag. Det var faktiskt skönt. Men det var då, det är nu och hela helgen som jag bävar mig för. Jag blir själv med barnen och han springer omkring med dom där andra. Jag vill bara spy.

     


    Gör det du behöver för att må bra. Flirta på nätet lite bara för att hjälpa dig sluta påverkas av hans handlingar, visa dig själv att du går vidare att du är uppskattad om det hjälper. Det är inte moraliskt rätt men vet du vad? Om du far illa då är din hälsa viktigare än moral och han har du ingen anledning att visa dina bästa sidor för längre sånt gör man mot människor som respekterar en.

    Och du ska ha hela hemmet med barnen i helgen, vad roligt! Kan ni inte göra något jättespeciellt tillsammans du och barnen? Ge de en superhelg och unna er alla extra häftig fin helg, är det mindre barn? bygg om hela hemmet till en djungel eller storstad gör en rolig lek med barnen är på golvet som en picknick t.ex

    är det äldre barn åk ut och bowla / gå på bio

    Baka något?

    Ge dig den kärlek din karl inte gjort. Kompensera och ge dig ännu mer! Klä upp dig känn dig extra fin och eftertraktad när du är utomhus, ge av din bästa sida åt alla du möter, visa dig själv att du är en glädjespridare och att inget slävker ditt ljus din utstrålning, tänk på allt du är bra på, tänk på alla komplimanger du får av alla i ditt liv av barnen på jobbet av vänner av främlingar, fokusera på det.
  • Anonym (Bea)
    Äldre 22 Feb 22:46
    #11
    Anonym (Akut råd!) skrev 2018-02-22 22:34:02 följande:

    Tack! Jag gjorde en sån sak tidigare idag. Det var faktiskt skönt. Men det var då, det är nu och hela helgen som jag bävar mig för. Jag blir själv med barnen och han springer omkring med dom där andra. Jag vill bara spy.

     


    Vad gjorde du idag berätta? Lägg dina tankar på allt som du har som får dig att må bra, gör samma sak igen om du kan? Eller liknande? Gör med av det glada sköna
  • Anonym (Bea)
    Äldre 22 Feb 22:58
    #12
    Anonym (Akut råd!) skrev 2018-02-22 22:43:14 följande:

    Ja, det är det som är kruxet. För 3 år sen (då han slutade med nätdejting, otrohetssajter osv bakom min rygg, VAD JAG KÄNNER TILL) Så har saker gått sakta men säkert framåt. Han säger att han älskar mig mer, han hade dåligt självförtroende osv osv, han kände inte då att jag älskar han lika mycket som jag gör och alltid har gjort. Han säger att mycket berodde på bekräftelsebehov.

    Men jag märker hans lögner fortfarande och det dödar mig inombords. Jag vill bara att han ska vara ärlig så att jag kan få en helhetsbild att kasta bort, för annars kommer jag att grubbla. Det är där vi fastnar rejält. Förutom att han fortsätter att gå till dom där ***********


    Stopp stopp STOPP!!!

    Jag vill inte att du tänker mer på vad han borde ge dig, ok?

    Lägg ner att grubbla att önska att vänta att förvänta att bävra dig för det negativa, nu stänger vi den dörren ok? Kan du stänga den dörren? Släng in de tankarna och de känslorna in i rummet och smäll igen den, kan du göra det? Behöver du få det tydligare, ta något i hemmet du kopplar till er relation, ett smycke kanske? Eller vad du har, och sätt undan det i en låda / stäng locket / dörren till förrådet.

    Kan du göra det och när du gör det tänker du att nu lägger du undan att älta grubbla och tänka på honom, ok?

    Nästa steg är:

    Tänk på vad DU kan ge dig själv, för det jobbet klarar du lysande det märker jag på dig. Du började bra idag redan, fortsätt så. Behöver detta bli tydligt? Skaffa / ta fram något gör något i hemmet som är helt ditt och på ditt initiativ, flytta så att dina parfymer har egen hylla, Bädda ojämna täcken så ditt påslakan skiljer sig från hans, gör detta när han åkt om du inte vill han ska se, möblera om? Ta plats med DIG SJÄLV så du har den symbolen i hemmet den här helgen. Varje gång du ser den symbolen betyder det "Vad känner jag? Vad behöver jag?" Och ge dig unna dig det du mår bäst av. Behöver du känna dig singel så gör om i rummet så du är singel? Bot med hans saker? Skjut undan skiten någonstans / sätt ett lakan över.

    Drastiska situationer kräver drastiska åtgärder, våga leka med din yta, för det du gör i handling det sätter också igång andra tankar. Det blir lättare att vara i något nytt mentalt om du är i något nytt miljömässigt
  • Anonym (Akut råd!) Trådstartaren
    Äldre 22 Feb 23:00
    #13
    Anonym (Bea) skrev 2018-02-22 22:44:49 följande:
    Gör det du behöver för att må bra. Flirta på nätet lite bara för att hjälpa dig sluta påverkas av hans handlingar, visa dig själv att du går vidare att du är uppskattad om det hjälper. Det är inte moraliskt rätt men vet du vad? Om du far illa då är din hälsa viktigare än moral och han har du ingen anledning att visa dina bästa sidor för längre sånt gör man mot människor som respekterar en.

    Och du ska ha hela hemmet med barnen i helgen, vad roligt! Kan ni inte göra något jättespeciellt tillsammans du och barnen? Ge de en superhelg och unna er alla extra häftig fin helg, är det mindre barn? bygg om hela hemmet till en djungel eller storstad gör en rolig lek med barnen är på golvet som en picknick t.ex

    är det äldre barn åk ut och bowla / gå på bio

    Baka något?

    Ge dig den kärlek din karl inte gjort. Kompensera och ge dig ännu mer! Klä upp dig känn dig extra fin och eftertraktad när du är utomhus, ge av din bästa sida åt alla du möter, visa dig själv att du är en glädjespridare och att inget slävker ditt ljus din utstrålning, tänk på allt du är bra på, tänk på alla komplimanger du får av alla i ditt liv av barnen på jobbet av vänner av främlingar, fokusera på det.

    Stor jättekram till dig! TACK! Så är jag i normalfallet, men jag har tappat bort mig själv. I vanliga fall brukar jag alltid göra saker med barnen, åka iväg på utflykter i alla dess slag, lekparker, skoger, stränder, havet...allt för att komma ut och må bra. Men jag känner att jag orkar inte det längre. Dina ord hjälpte verkligen! Jag måste komma tillbaka till mig själv. Jag ska hitta på nåt med barnen i helgen. Men det är just nu som jag mår piss, jag kommer må lika piss imorgon när han är på jobbet med dom....jag tappar allt, även för barnen. Det är så tragiskt. 

  • Anonym (Akut råd!) Trådstartaren
    Äldre 22 Feb 23:09
    #14
    Anonym (Bea) skrev 2018-02-22 22:46:22 följande:
    Vad gjorde du idag berätta? Lägg dina tankar på allt som du har som får dig att må bra, gör samma sak igen om du kan? Eller liknande? Gör med av det glada sköna
    Jag kan inte göra det, för jag studerar på universitet. Han jobbar heltid, vi har flera mindre barn. Idag gjorde jag ett ärende, men jag var tvungen att åka 5 mil för att komma dit, jag bannlyste familjen för att vara själv. Det var det jag gjorde idag. Men jag fick vara ifred, tänka, lyssna på musik i bilen osv osv. Mitt riktiga jag vill träna som en gris, men jag hinner knappt ta en promenad i dagsläget. Det är frustrerande. När jag kan ta en promenad vid kl 19.00 är jag så slut så att jag måste vila för att jag är psykiskt trött. 
  • Anonym (Akut råd!) Trådstartaren
    Äldre 22 Feb 23:09
    #15
    Anonym (Bea) skrev 2018-02-22 22:46:22 följande:
    Vad gjorde du idag berätta? Lägg dina tankar på allt som du har som får dig att må bra, gör samma sak igen om du kan? Eller liknande? Gör med av det glada sköna
    Jag kan inte göra det, för jag studerar på universitet. Han jobbar heltid, vi har flera mindre barn. Idag gjorde jag ett ärende, men jag var tvungen att åka 5 mil för att komma dit, jag bannlyste familjen för att vara själv. Det var det jag gjorde idag. Men jag fick vara ifred, tänka, lyssna på musik i bilen osv osv. Mitt riktiga jag vill träna som en gris, men jag hinner knappt ta en promenad i dagsläget. Det är frustrerande. När jag kan ta en promenad vid kl 19.00 är jag så slut så att jag måste vila för att jag är psykiskt trött. 
  • Anonym (åh ()
    Äldre 22 Feb 23:23
    #16

    Får lite ont i magen av ditt inlägg.

    Hade det så där i många år. Det var så mycket lögner och det hade inte med mig att göra. Jag hörde till slut på en gång när han ljög trots att han lovat att NU skulle det bli ändring. Det blir det nog aldrig....

    Jag vet inte vad jag har för tips. Lite drastiskt kanske men jag började tänka på livet och döden. Hur viktigt är det här egentligen, om man tänker på livet i sin helhet. Jag började tänka mer negativt om honom, fokucerade på att han var patetisk, pinsam och barnslig som inte kunde hålla sig ifrån honom. Intalade mig att han var ointelligent som satte saker på spel för lite sex. Det är omanligt sa jag högt för mig själv och sakta men säkert kom verkligheten ifatt mig. Jag hamnade rätt var det var i en ångestperiod. Jag blev arg på mig själv som låtit honom ta fem år av mitt liv. Gett mig fem år av ångest. Varenda minut som jag var ledsen över honom kändes så bortkastad. 

    Se honom som en looser. Som en tönt som inte kan värdera sin familj högre än detta. Sätt på dig din osynlga krona och ge all uppmärksamhet åt dina barn som inte förtjänar att ha en mamma som mår dåligt. 
    Livet är så mycket mer, så mycket större än att låta en sån självisk man ta ifrån en ens lycka. 

    Vad du kan göra just nu? Jag vet inte riktigt men var försiktig för de starkaste faller också hårdast när krafterna tar slut. Gör roliga saker med barnen och vänner/familj. Åk iväg på små weekends och uteslut honom ur era rolig aktiviteter. Ha inte roligt med honom, lockas inte tillbaka i någon falsk tillvaro där allt är bra. Han vill ha familjelivet men verkar vara sexmissbrukare eller narcissist som du skriver, något fel är det ju. 

    Titta på en bra romantisk serie och få perspektiv på hur en äkta kärlek bör vara. Eller läs en roman som är likadan. Det hjälpte mig. Låter kanske löjligt men jag började titta på en serie som visats i Turkiet. Den heter Kara Sevda och handlar om ett par. Första delen finns på youtube med engelsk text och resten också tror jag. Jag blev som en tonåring som blev kär i skådespelarna och min egen relation blev som ett skämt i jämförelse. Serien hjälpte mig att få perspektiv. Så illa var det. Jag fattade det inte själv när jag var inne i allt. 

    Hoppas att du kommer må bättre snart. Du klarar det här. <3

  • Anonym (Bea)
    Äldre 23 Feb 01:28
    #17
    Anonym (Akut råd!) skrev 2018-02-22 23:09:07 följande:

    Jag kan inte göra det, för jag studerar på universitet. Han jobbar heltid, vi har flera mindre barn. Idag gjorde jag ett ärende, men jag var tvungen att åka 5 mil för att komma dit, jag bannlyste familjen för att vara själv. Det var det jag gjorde idag. Men jag fick vara ifred, tänka, lyssna på musik i bilen osv osv. Mitt riktiga jag vill träna som en gris, men jag hinner knappt ta en promenad i dagsläget. Det är frustrerande. När jag kan ta en promenad vid kl 19.00 är jag så slut så att jag måste vila för att jag är psykiskt trött. 


    Okej, men försök titta på det du då KAN göra

    Som ändå är något bra.

    Se efter möjligheter, mina idéer kanske inte alla fungerade, har du några nya som du kommit på som ändå är åt det hållet som jag var inne på?

    - som ger avslappning

    - glädje "guldkant i vardagen"

    - som du kan göra med barnen

    - vad du kan hitta på med vänner

    - kontakta någon som kan vara extra stöd extra öra extra kram extra barnvakt

    - det dör som gör att fokus hamnar på dig och det du blir glad och för energi av.

    Du är trött, utmattad, du behöver hitta en viloplats i dig (kolla på avslappning på klipp på nätet finns massor)

    Och hitta något att se fram emot. Börja där.

    Du har helg imorgon. Helg ska vara Yeeeeees!!!

    Du har hela hemmet ifred med barnen.

    Var påhittig! Dela upp tid med barnen tid med vänner tid med dig själv. Få in så mycket du behöver som möjligt i helgen. Bra att du satsar på att hitta dig själv, för jag ser att du har definitivt inte tappat dig eftersom du skrivit detta och vill hitta en ny väg. Gott om hopp runt dig ser jag. Man kan känna av en persons energi om du är i "offer" och läser dig eller om du bryter dig fri.

    Du verkar vara den som bryter dig fri. Hur gör du annars när du tacklar hinder? Är du en som tänker mycket först? Eller behöver du komma bort lite först? Hur är just du?
  • Anonym (Bea)
    Äldre 23 Feb 01:31
    #18
    Anonym (åh () skrev 2018-02-22 23:23:54 följande:

    Får lite ont i magen av ditt inlägg.

    Hade det så där i många år. Det var så mycket lögner och det hade inte med mig att göra. Jag hörde till slut på en gång när han ljög trots att han lovat att NU skulle det bli ändring. Det blir det nog aldrig....

    Jag vet inte vad jag har för tips. Lite drastiskt kanske men jag började tänka på livet och döden. Hur viktigt är det här egentligen, om man tänker på livet i sin helhet. Jag började tänka mer negativt om honom, fokucerade på att han var patetisk, pinsam och barnslig som inte kunde hålla sig ifrån honom. Intalade mig att han var ointelligent som satte saker på spel för lite sex. Det är omanligt sa jag högt för mig själv och sakta men säkert kom verkligheten ifatt mig. Jag hamnade rätt var det var i en ångestperiod. Jag blev arg på mig själv som låtit honom ta fem år av mitt liv. Gett mig fem år av ångest. Varenda minut som jag var ledsen över honom kändes så bortkastad. 

    Se honom som en looser. Som en tönt som inte kan värdera sin familj högre än detta. Sätt på dig din osynlga krona och ge all uppmärksamhet åt dina barn som inte förtjänar att ha en mamma som mår dåligt. 

    Livet är så mycket mer, så mycket större än att låta en sån självisk man ta ifrån en ens lycka. 

    Vad du kan göra just nu? Jag vet inte riktigt men var försiktig för de starkaste faller också hårdast när krafterna tar slut. Gör roliga saker med barnen och vänner/familj. Åk iväg på små weekends och uteslut honom ur era rolig aktiviteter. Ha inte roligt med honom, lockas inte tillbaka i någon falsk tillvaro där allt är bra. Han vill ha familjelivet men verkar vara sexmissbrukare eller narcissist som du skriver, något fel är det ju. 

    Titta på en bra romantisk serie och få perspektiv på hur en äkta kärlek bör vara. Eller läs en roman som är likadan. Det hjälpte mig. Låter kanske löjligt men jag började titta på en serie som visats i Turkiet. Den heter Kara Sevda och handlar om ett par. Första delen finns på youtube med engelsk text och resten också tror jag. Jag blev som en tonåring som blev kär i skådespelarna och min egen relation blev som ett skämt i jämförelse. Serien hjälpte mig att få perspektiv. Så illa var det. Jag fattade det inte själv när jag var inne i allt. 

    Hoppas att du kommer må bättre snart. Du klarar det här. <3


    Jag brukar leva mitt liv genom filmer, den terapin slår allting! Och när vi får associationer så blir vi på riktigt i samma tillstånd som det vi ser hör eller tänker.

    I helgen ska jag leva mitt liv genom böcker och filmer ;) behöver återhämta mig och bara mysa! Dejta mig själv som jag brukar kalla det. Uppvakta mig själv. Hålla mig själv sällskap. Visa mig själv kärlek. Det kan man fort glömma när man tänker på andra eller annat.
  • Anonym (åh ()
    Äldre 23 Feb 17:58
    #19
    Anonym (Bea) skrev 2018-02-23 01:31:22 följande:
    Jag brukar leva mitt liv genom filmer, den terapin slår allting! Och när vi får associationer så blir vi på riktigt i samma tillstånd som det vi ser hör eller tänker.

    I helgen ska jag leva mitt liv genom böcker och filmer ;) behöver återhämta mig och bara mysa! Dejta mig själv som jag brukar kalla det. Uppvakta mig själv. Hålla mig själv sällskap. Visa mig själv kärlek. Det kan man fort glömma när man tänker på andra eller annat.
    Exakt så ser min plan ut för helgen också ))
  • Anonym (Miso)
    Äldre 23 Feb 21:57
    #20

    Alla är ju olika, så att säga vad du ska göra NU är svårt. Men jag kan säga vad JAG skulle göra. Jag skulle planera.... Jag är en sån person som gillar att ha kontroll och det skulle jag vilja i den här kontrollösa situationen också. Se till att ligga steget före, så att du är beredd på att ta steget när det väl är dags att lämna puckot. Börja spara pengar.... Leta lägenhet... Läs på/beställ skilsmässopapper.... Prata med dina nära och kära... Planera din framtida ekonomi... I hela den här processen kommer du säkert inse att du faktiskt är redo. Och fatta att vakna en morgon med allt du gjort liksom hemligt och ifred för DIN EGEN SKULL - och bara känna att nu fan är det nog.

Svar på tråden Hjälp mig FORT!