• DuranDuran

    Kvinnor vänster - Män höger. Problem vid dejting?

    Vad tycker ni?

    Merparten av kvinnor röstar vänster och merparten av män röstar höger.

    Behövs dejtingsidor med politisk inriktning?

  • Svar på tråden Kvinnor vänster - Män höger. Problem vid dejting?
  • Anonym (F)

    Där kan killars dejta killar och tjejer dejta tjejer så blir alla glada.

  • DuranDuran
    Anonym (Anna) skrev 2018-02-22 22:24:09 följande:

    För att kvinnor är mer empatiska.


    Finns ett samband mellan vänster och empati?
  • Anonym (Anna)
    DuranDuran skrev 2018-02-22 22:25:05 följande:

    Finns ett samband mellan vänster och empati?


    Ja, för att rösta med plånboken eller med hjärtat ha delar för mig om empati. Jag tror att lägre skatt till mig inte gynnar vårt samhälle på samma sätt som en politik där sociala orättvisor ska motverkas och även de sekunda varorna har en plats i korgen. Således försöker jag sätta mig in i deras situation och tänka vilken politik som gynnar flest och landar då vänster.
  • DuranDuran
    Anonym (Anna) skrev 2018-02-22 22:27:40 följande:
    Ja, för att rösta med plånboken eller med hjärtat ha delar för mig om empati. Jag tror att lägre skatt till mig inte gynnar vårt samhälle på samma sätt som en politik där sociala orättvisor ska motverkas och även de sekunda varorna har en plats i korgen. Således försöker jag sätta mig in i deras situation och tänka vilken politik som gynnar flest och landar då vänster.
    Tjejer är mjuka och killar är hårda...
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Anna) skrev 2018-02-22 22:24:09 följande:

    För att kvinnor är mer empatiska.


    Öh va? Jag är höger och kvinna. Påstår du att jag också är oempatisk då? Vad är det för ett jäkla påstående.
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Anna) skrev 2018-02-22 22:27:40 följande:
    Ja, för att rösta med plånboken eller med hjärtat ha delar för mig om empati. Jag tror att lägre skatt till mig inte gynnar vårt samhälle på samma sätt som en politik där sociala orättvisor ska motverkas och även de sekunda varorna har en plats i korgen. Således försöker jag sätta mig in i deras situation och tänka vilken politik som gynnar flest och landar då vänster.
    Du menar att kvinnor rent generellt röstar med hjärta i stället för hjärna? Ja, det är jag beredd att hålla med om.
  • Anonym (Höger/vänster spelar mindre roll?)

    Jag tror att om man är höger eller vänster inte gör så mycket, det är mer vart man står i integrations och flyktingfrågor som orsakar problem vid dejting. Nu är jag egentligen väldigt vänster men röstar SD pga. de frågorna vilket får vänsterkillar jäkligt sura/omöjligt att dejta, så jag får hålla mig till SD-röstande killar som kan vara väldigt borgerligt höger och vi förutom de frågorna står väldigt långt ifrån varandra politiskt.

  • DuranDuran
    Anonym (Höger/vänster spelar mindre roll?) skrev 2018-02-22 22:42:35 följande:

    Jag tror att om man är höger eller vänster inte gör så mycket, det är mer vart man står i integrations och flyktingfrågor som orsakar problem vid dejting. Nu är jag egentligen väldigt vänster men röstar SD pga. de frågorna vilket får vänsterkillar jäkligt sura/omöjligt att dejta, så jag får hålla mig till SD-röstande killar som kan vara väldigt borgerligt höger och vi förutom de frågorna står väldigt långt ifrån varandra politiskt.


    Har insett att jag inte kommer överens med någon som inte är en bra bit till höger.
Svar på tråden Kvinnor vänster - Män höger. Problem vid dejting?