• Anonym (Gowit­hthefl­ow)
    Äldre 23 Feb 01:11
    2225 visningar
    6 svar
    6
    2225

    Prata sex med partnern pinsamt

    Jag har ett problem som är stort för mig och behöver lite praktiska tips om hur jag kan gå tillväga. Jag är så kass på allt vad flirting heter och är verkligen inte begåvad på området. Jag träffar en man som är något äldre än mig och fastän jag är vuxen på alla sätt och vis (har flera barn sen tidigare) så känner jag mig så liten och flickig när det ska pratas sex mm. Vi har sex väldigt glest ( jag hade önskat betydligt oftare för egen del) och när det sker så pratar vi liksom inte om det. Det är som att det sker i ett parallellt universum. Han är väl lite blyg när det gäller snacket med...men jag skulle vilja veta mer om vad han gillar i sängen, testa mer.

    Nu är det dessutom så att jag ska få ny spiral insatt och vet inte hur jag ska ta upp det så att det låter naturligt och inte blir värsta pedagogiska biologiundervisningen. Jag hade ju inte behövt ta upp det om det inte var för att trådarna då är längre och detta kan ju bli obehagligt för honom, så då får han ju meddela detta så det kan åtgärdas. Jag vill inte fördärva den spontana spänning som finns med för mycket sex-snack, men det är en svår balansgång tycker jag.

    Inputs på detta?

  • Svar på tråden Prata sex med partnern pinsamt
  • Anonym (S)
    Äldre 23 Feb 01:46
    #1

    Undvik att prata om spiralen i samband med sexet om du är rädd att sabba spänningen. Berätta för honom typ dagen innan att du ska iväg och få den på plats. Du behöver ju inte berätta jättemycket, säg bara att han får säga till om han känner den sen när ni har sex. Han får ställa frågor eller googla om han vill veta mer :)

    Sen när det gäller önskemål kring själva sexet brukar jag ta sånt precis efter vi haft sex. Typ: Nästa gång, kan vi prova att du gör ditten eller datten nästa gång? Eller: Den där ställningen gör lite ont på mig, kan vi göra såhär istället framöver?

    Jag gillar inte att ge instruktioner under själva sexet, tycker det pajar stämningen :P

  • Anonym (Gowit­hthefl­ow) Trådstartaren
    Äldre 23 Feb 07:46
    #2

    Tack för svar!

    Jo jag kommer faktiskt träffa honom dagen innan, så jag kan ju ta det då. Tacka Gud för Google ????! Det var en bra grej att kasta över bollen till honom.

    Jag funderar mycket kring det här med att suga av honom. Har gjort det vid några tillfällen och gillar det skarpt. Har även hört från tidigare partners att jag är väldigt bra på just det och en ville det nästan hela tiden (vilket var tjatigt i längden men också gjorde att jag är van vid det och tycker det ?hör till?. ) Flera gånger som han avvisat mig ( och då har han ju redan stånd) är det när jag försökt gå ner på honom som en inledning och när han inte velat så har jag självklart respekterat det...men jag tror eg att han tycker det är skönt. Jag misstänker dock att han kanske har lite komplex för han får ganska mycket försats ( jag har aldrig varit med om något liknande förut!!!) men det är ju bara gott. Eller så tycker han det är lite avigt att ligga och ta emot. Sen tror jag han tycker att han är lite badass om han sprutar mig i munnen, men det har jag inget problem med.

    Grejen är att jag varit med om en del destruktivt sex med mycket våld i en tidigare relation och jag tror han är extra försiktig. Jag var tvungen att berätta en del för jag ser lite annorlunda ut i huden därnere pga det. Detta sa jag innan andra gången vi hade sex och han tog det ju ?bra? men jag blir så nervös när det ska snackas.

  • Äldre 23 Feb 11:28
    #3

    Det enda egentliga tipset jag har är att prata direkt efter sex, när man ligger där tätt ihop, hud mot hud, håller kanske varandra i handen. Jag tycker i alla fall det är det bästa tillfället, om man tycker det är svårt. Man kanske inte heller ser varandra i ögonen hela tiden när man ligger så, vilket kan underlätta.


  • Anonym (Snäll­a frun)
    Äldre 23 Feb 14:50
    #4

    Om ni inte bor tillsammans kan det vara utmärkt att skicka sms.
    Typ dagen innan ni ses kan du börja med nåt oskyldigt bara, inleda med vad skönt det ska bli att träffas igen och sedan spinna på beroende på vad han svarar och sen fråga vad vill du göra? Kommer ofta ett svar och en motfråga.

  • Anonym (Gowit­hthefl­ow) Trådstartaren
    Äldre 23 Feb 16:29
    #5
    HasseA skrev 2018-02-23 11:28:48 följande:

    Det enda egentliga tipset jag har är att prata direkt efter sex, när man ligger där tätt ihop, hud mot hud, håller kanske varandra i handen. Jag tycker i alla fall det är det bästa tillfället, om man tycker det är svårt. Man kanske inte heller ser varandra i ögonen hela tiden när man ligger så, vilket kan underlätta.


    Det där kan ju vara väldigt bra att prata efter för att få mer naturliga övergångar mellan sex och det övriga livet.
  • Trumsl­agaren
    Äldre 23 Feb 20:13
    #6
    +1

    Tror också det är mest naturligt att prata efter sex. Tala om för honom t ex att du gillar försatsen så kanske han slipper ha komplex för det osv. Om ni verkligen gillar varandra så ska ni nog prata även om det blir lite pinsamt till en början.

Svar på tråden Prata sex med partnern pinsamt