• Anonym (Uppgi­ven)
    Äldre 23 Feb 03:10
    5439 visningar
    28 svar
    -1
    28
    5439

    Gift, gravid och kär i kollega :(

    Kan inte sova och ligger och tänker på en kollega som jag kärat ner mig i. Jag är, tro det eller ej, lyckligt gift och väntar vårat andra barn. Han är också upptagen och håller själv på att bilda familj :(

    Det går ju inte!

    Jag tänker inte vara otrogen (tror jag) men jag går ändå och hämtar kaffe när han gör, spanar efter honom och försöker hamna nära honom hela tiden :(

    Jag kan inte låta bli!

    Har kommit på mig själv med att tänka på honom när jag kysser min man, tänkte att det skulle gå över men har varat i 2 månader nu.

    Varför ska jag känna såhär?!!

    Jag analyserar hans sätt hela tiden, vad betyder hans leende mot mig, vad betyder det när han ler mot andra, hur kär är han i sin tjej, skulle han föredra mig eller henne innerst inne :( :(

    Det är så jobbigt att känna såhär och vara bunden att inte agera på det!

    Hur gör ni andra som varit i samma situation nån gång?

  • Svar på tråden Gift, gravid och kär i kollega :(
  • Anonym (Ratio­nell)
    Äldre 23 Feb 03:20
    #1

    Kan det inte vara hormonellt bara? Om jag var du skulle jag inte ta några beslut om din relation innan graviditeten är över.

  • Mrshed­gehog
    Äldre 23 Feb 03:27
    #2

    Vad känner den andra mannen för dig då? Vet han vad du känner?

  • Anonym (Uppgi­ven) Trådstartaren
    Äldre 23 Feb 03:28
    #3
    Anonym (Rationell) skrev 2018-02-23 03:20:26 följande:

    Kan det inte vara hormonellt bara? Om jag var du skulle jag inte ta några beslut om din relation innan graviditeten är över.


    Det har jag inte tänkt på. Blir man lättare kär i andra som gravid? :/

    Jag upplevde inte det under förra graviditeten...

    Men nej jag kommer inte ta några beslut, jag stannar med min man! Självklart!

    Kollegan är ju själv upptagen och ska ha barn.

    Jag tänker inte göra nånting, plågas bara...
  • Anonym (Uppgi­ven) Trådstartaren
    Äldre 23 Feb 03:30
    #4
    Mrshedgehog skrev 2018-02-23 03:27:43 följande:

    Vad känner den andra mannen för dig då? Vet han vad du känner?


    Nej, Gud! Jag vill som sagt inte sabba mitt äktenskap!

    Det skulle vara jättekonstigt att berätta hur jag känner när vi inte ens umgås privat :s

    Jag råflirtar inte, är liksom normalt trevlig, däremot känner jag ju hur jag dras till honom och strålar i hans närhet, känns som att det syns på mig lång väg :(
  • Anonym (L)
    Äldre 23 Feb 03:40
    #5
    Anonym (Uppgiven) skrev 2018-02-23 03:30:07 följande:

    Nej, Gud! Jag vill som sagt inte sabba mitt äktenskap!

    Det skulle vara jättekonstigt att berätta hur jag känner när vi inte ens umgås privat :s

    Jag råflirtar inte, är liksom normalt trevlig, däremot känner jag ju hur jag dras till honom och strålar i hans närhet, känns som att det syns på mig lång väg :(


    Dags att ragga upp din egen man och få till den bekräftelsen med honom istället, rollspela att han är en kollega / främling på krogen.
  • Anonym (Håll dig borta.­)
    Äldre 23 Feb 06:58
    #6

    Du håller dig såklart borta. Jösses han är UPPTAGEN!!

  • Anonym (Jonna­)
    Äldre 23 Feb 07:18
    #7

    Hormoner som spelar dig ett spratt :) kommer att gå över. Innerst inne så vet du ju att du är lycklig med din man och att din crush på kollegan inte ska leda till något. Att förälska sig i någon trots långvarigt förhållande är inte ovanligt eller konstigt alls och händer de flesta trots lyckligt äktenskap. Men en förälskelse är just en förälskelse som de flesta med förnuft inte agerar på och går över så småningom. Du får snart fullt upp med ytterligare familjemedlem och då kommer det lägga sig.

  • Anonym (Jonna­)
    Äldre 23 Feb 07:18
    #8

    Hormoner som spelar dig ett spratt :) kommer att gå över. Innerst inne så vet du ju att du är lycklig med din man och att din crush på kollegan inte ska leda till något. Att förälska sig i någon trots långvarigt förhållande är inte ovanligt eller konstigt alls och händer de flesta trots lyckligt äktenskap. Men en förälskelse är just en förälskelse som de flesta med förnuft inte agerar på och går över så småningom. Du får snart fullt upp med ytterligare familjemedlem och då kommer det lägga sig.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 23 Feb 08:44
    #9

    Hur långt gången är din graviditet? När barnet föds kommer du bli förälskad i barnet istället och då släpper det med kollegan säkert. Så håll ut bara. Försök planera till barnet och tänka på barnet istället när tankarna på kollegan kommer. Tänk på att din man älskar dig och ditt barn. Se framför dig hur lycklig han blir av er. Tänk på att din kollega inte bryr sig ett dugg om ditt barn och att han troligtvis inte känner något för dig heller annat än att du är en bra kollega. Sedan om ni hade passat ihop i en annan värld så är det en annan sak.

  • Anonym (Madde­)
    Äldre 23 Feb 08:47
    #10

    Sluta lägg ved på elden så slocknar den till slut.

    Att lägga ved på elden är då i detta fall t ex att fantisera om honom på nätterna samt följa efter när han hämtar kaffe.

    Fortsätter du lägga ved på elden ja då växer ditt problem, så det är upp till dig.

Svar på tråden Gift, gravid och kär i kollega :(