• Tanja Tabrizian Selfors

    Tycker du att klassrummen ska vara mobilfria?

    Hej alla,

    Jag är lite nyfiken på vad ni tycker om att lagstadga om mobilfria klassrum? Alltså att lärare och rektor kan förbjuda elever att ha sina mobiler i klassrummen under skoltid.

    Typ så här för den som vill läsa mer: 
    Gör klassrummen mobilfria

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att klassrummen ska vara mobilfria?
  • hammarhajen

    Tycker att de som arbetar där ska bestämma. Helt obegripligt att mobiler i skolan kan bli en politisk fråga, när man bara kan ge ansvaret att bestämma åt rektor och/eller lärare. Precis som chefer och personalgrupper i andra verksamheter får bestämma över sitt, borde skolpersonal få bestämma över skolan. 

  • Themis

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

    Allt annat är idiotiskt, för inte ens vi vuxna kan ju fokusera i många fall när det börjar blippa och härja i mobilen. Och barn har tveklöst ännu mindre kontroll över att hamna i beroendesituationer än vuxna.

    Skolan ska handla om lärande, inte om att sitta på nålar och vänta på att Han har smsat eller bästisen skickar roliga kattbilder. 


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Mrs Green

    Ja. Sen får man se till att det finns ipads till alla när det är lämpligt att använda i undervisningen. Men sina egna mobiler är inte bra att ha i närheten, det är för mycket som distraherar.

  • tvillingmammaVastmanland

    Ja, utan tvekan tycker jag det!

  • fluu

    Ja!!! Det ville jag redan på min tid.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tanja Tabrizian Selfors

    Intressant resultat än så länge! Jag som jobbar för Liberalerna (som ju står bakom förslaget) har nämligen inte fått så många reaktioner från personer utanför partipolitiken. Vilket i och för sig brukar vara ett tecken på att många håller med. :)

  • gbgumman

    Barnens skola har infört mobilfri skola. F-9
    Telefonen lämnas in på morgonen och hämtas ut när de slutar. Innan fick de ha mobilerna på rasten med då startade eleverna hände det saker på rasten som tog tid från lektionen efter.

    Bästa skolan

Svar på tråden Tycker du att klassrummen ska vara mobilfria?