• Äldre 23 Feb 15:57
    4553 visningar
    9 svar
    9
    4553

    ÄR DETTA OKEJ FÖR MIN 10ÅRING??

    Frågade min 10åringa son vad han lyssnade på och han visade detta : 



    Är detta okej? vad ska jag göra??

  • Svar på tråden ÄR DETTA OKEJ FÖR MIN 10ÅRING??
  • moaguu­un
    Äldre 23 Feb 16:07
    #1

    Måste du verkligen fråga om det? Jag tycker inte det är någon bra musik för någon att lyssna på. Oroväckande att han tycker det är bra musik.

  • Äldre 23 Feb 16:09
    #2

    Hade jag hört att han spelade det så hade jag stängt av. Men är det vad han gillar (musiken) så kommer han lyssna på den i smyg ändå. Prata med honom om textens innebörd. Förstår han verkligen vad dem sjunger om? Varför lyssnar han på det? Är kanske inte värt att förstora upp det så gå inte för hårt på men jag tycker absolut att du ska tala med honom om denna låt.

  • Äldre 23 Feb 16:09
    #3

    Hade jag hört att han spelade det så hade jag stängt av. Men är det vad han gillar (musiken) så kommer han lyssna på den i smyg ändå. Prata med honom om textens innebörd. Förstår han verkligen vad dem sjunger om? Varför lyssnar han på det? Är kanske inte värt att förstora upp det så gå inte för hårt på men jag tycker absolut att du ska tala med honom om denna låt.

  • Äldre 23 Feb 16:37
    #4

    Det som är mest oroväckande är väl vart ungarnas musiksmak är på väg.

    Men varför göra en grej av det?

  • Äldre 23 Feb 16:48
    #5

    Att du behöver fråga är jäkligt oroväckande.
    Tycker du att bögskämt, könsord och andra svordomar och allmänt hat/respektlöshet är okej att syssla med?


    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Äldre 23 Feb 16:54
    #6

    Inte okej för någon. Borde vara straffbart att lyssna på sån skit.

  • Äldre 23 Feb 18:32
    #7

    Wow. Jag lyssnade i fyra sekunder och kan säga NEJ! Det där är inte okej för någon att lyssna på, varken texten eller musiken. Förstår han innebörden? Har ni pratat om texten?

  • Äldre 23 Feb 19:19
    #8
    Iowhannah skrev 2018-02-23 18:32:20 följande:

    Wow. Jag lyssnade i fyra sekunder och kan säga NEJ! Det där är inte okej för någon att lyssna på, varken texten eller musiken. Förstår han innebörden? Har ni pratat om texten?


    Varför var musiken "inte ok" för någon att lyssna på? Visst den är förjävla dålig, men annars?
  • Äldre 23 Feb 19:44
    #9
    gahadas skrev 2018-02-23 19:19:20 följande:

    Varför var musiken "inte ok" för någon att lyssna på? Visst den är förjävla dålig, men annars?


    Det var bara det jag åsyftade.
Svar på tråden ÄR DETTA OKEJ FÖR MIN 10ÅRING??