• MonaTerese

    Nyligen fått könsherpes

    Hej! Jag och min pojkvän har varit tillsammans i tre år, vi har öppet förhållande vilket betyder att vi får ha sex med andra. för några dagar sedan fick jag veta att jag har fått könsherpes, det har varit några väldigt jobbiga dagar men nu börjar det lugna ner sig. min pojkvän tar de väldigt bra, men vi är bekymrade över hur det här kommer påverka vårat sexliv. Hur försiktiga måste vi vara? jag vill ju inte smitta honom. Vi kommer inte ha sex alls när jag har blåsor och annars kommer vi ha kondom. men hur blir det med oralsex och fingrande? hur stor smittorisk är jag??
    Alla goda råd är uppskattade :)  

  • Svar på tråden Nyligen fått könsherpes
  • Anonym (Anonym)
    Hej! Ska ni ha kondom varje gång ni ligger även om ni har förhållande? Har ni använt kondom hela tiden innan också?
    Om du inte har blåser så smittar det inte om ni gör oralsex eller håller på med fingrarna.
    Vet du vem som smittade dig? Kanske är din kille men att han inte vill säga något? Man kan ta blodprov och se om han redan är smittad, om han är det så behöver du/ni inte vara oroliga alls att du skulle smitta honom.
    :)
  • MonaTerese

    Vi har aldrig använt kondom tidigare men doktorn sa att vi skulle göra det. vi tror inte han har det för han har aldrig märkt av något. förutom honom så finns det två andra jag kan ha fått det ifrån, den ena säger sig inte ha det och den andra får jag inte tag på... :/

  • Anonym (Anonym)
    MonaTerese skrev 2018-02-23 19:35:04 följande:

    Vi har aldrig använt kondom tidigare men doktorn sa att vi skulle göra det. vi tror inte han har det för han har aldrig märkt av något. förutom honom så finns det två andra jag kan ha fått det ifrån, den ena säger sig inte ha det och den andra får jag inte tag på... :/


    Tänkte ni använda kondom resten av livet tillsammans? Men det kanske är bra att använda det nu första halvåret, men sen bara undvika ha sex när du har blåsor.
    Han kanske ljuger, vill inte påstå att din kille ljuger för dig men man vet aldrig,  eftersom han tog det bra, men förhoppningsvis så ljuger han inte.  Även om du frågar dom två andra så är det nog ingen av dom som skulle erkänna att dom har det endå. :/
  • MonaTerese

    Jag är säker på att min pojkvän inte ljuger. Men tack för tippsen, att använda kondom första halvåret låter som en bra ide, för då brukar man väll få utslag med kortast intervall. Jag känner att vi har varit över-oroliga, men vi visste inte hur vi skulle förhålla oss till dethär.

  • Anonym (Anonym)
    MonaTerese skrev 2018-02-24 10:50:33 följande:

    Jag är säker på att min pojkvän inte ljuger. Men tack för tippsen, att använda kondom första halvåret låter som en bra ide, för då brukar man väll få utslag med kortast intervall. Jag känner att vi har varit över-oroliga, men vi visste inte hur vi skulle förhålla oss till dethär.


    Ja förstår halvåret fick jag utslag varje vecka, gick inte på någon medicin då, sen när jag gått på medicin så har jag utbrott en gång i månaden. :/
  • Anonym (Tips)

    Använd kondom alltid med alla om du har en öppen relation. Undvik att fingra om det går men framförallt undvik oralsex.

Svar på tråden Nyligen fått könsherpes