• Anonym (Bloody Mary)

    Hur mycket blöder du under mens?

    Jag har alltid blödigt jättemycket under mens, måste byta tampong typ varje timme. Nu har jag skaffat menskopp och har kunnat räkna ut hur mycket jag blöder. Jag blöder drygt 3 deciliter under mens, då är inte ens allt som läcker utanför inräknat. Är detta normalt/vanligt?

  • Svar på tråden Hur mycket blöder du under mens?
  • nokitus

    Jag blöder hemskt mycket också, måste nog byta tampong varje timme mitt i mensdagarna, för jag har alltid 2 dagar när jag blöder som en... Ja.... Gris. Sedan är jag som en zombie i en vecka, helt orkeslös och mest bara sover.

  • Nimzay
    nokitus skrev 2018-02-23 21:18:46 följande:

    Jag blöder hemskt mycket också, måste nog byta tampong varje timme mitt i mensdagarna, för jag har alltid 2 dagar när jag blöder som en... Ja.... Gris. Sedan är jag som en zombie i en vecka, helt orkeslös och mest bara sover.


    Du kanske behöver få i dig mer järn...
  • Anonym (Bloody Mary)
    nokitus skrev 2018-02-23 21:18:46 följande:

    Jag blöder hemskt mycket också, måste nog byta tampong varje timme mitt i mensdagarna, för jag har alltid 2 dagar när jag blöder som en... Ja.... Gris. Sedan är jag som en zombie i en vecka, helt orkeslös och mest bara sover.


    Jag med, blir helt slut av blodbristen
  • Anonym (Bloody Mary)
    Anonym (.) skrev 2018-02-23 20:26:01 följande:

    Sök hjälp


    Jag har gjort det när jag var yngre men de sa att jag nog inte blöder så mycket som jag tror. Men nu vet jag ju hur mycket eftersom jag har menskopp. Vet inte riktigt vad dom kan göra för mig, min kropp tål inte p-piller och hormonpreparat. Jag tar järntabletter och har kollat mitt järn iallafall.
  • Anonym (normal)

    Jag blöder ganska lite men i 7 dagar.

    Klarar mig på mini tampong den första och dom sista dagarna. Normal tampong dom värsta dagarna. Blöder ytterst lite på natten så i slutet på veckan behöver jag inte ens skydd då.

    Har väl haft tur. Men har fruktansvärd mensvärk och det är inte kul det heller.

  • nokitus
    Nimzay skrev 2018-02-23 21:20:29 följande:

    Du kanske behöver få i dig mer järn...


    Säkert, och jag försöker verkligen, men järntabletterna gjorde mig sjuk och det verkar inte spela någon roll hur mycket lever och skit jag äter. Har haft problem med detta länge och lärt mej att leva med hatet till denna vecka.:)
  • Anonym (fia)

    Ibland blöder jag pyttelite och ibland Stockholms blodbad. Man vet aldrig vad man får... 

  • Venenum
    Anonym (Bloody Mary) skrev 2018-02-23 22:08:39 följande:
    Jag har gjort det när jag var yngre men de sa att jag nog inte blöder så mycket som jag tror. Men nu vet jag ju hur mycket eftersom jag har menskopp. Vet inte riktigt vad dom kan göra för mig, min kropp tål inte p-piller och hormonpreparat. Jag tar järntabletter och har kollat mitt järn iallafall.
    Det finns preparat som minska blödning... Jag lider själv av alldeles för riklig blödning som minskas av Cyklo-F
    >> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv
  • Anonym (3)

    Byter tampong 3-5 gånger per dag

    Ibland mer ibland mindre

    Sen är mensen i 2,5- 3 dygn.

    Men beroende på mitt välbefinnande kan mensen skjutas upp med.

Svar på tråden Hur mycket blöder du under mens?