• Anzil

    Mitt hår blir alltid för fluffigt efter dusch

    Jag vill så gärna spara ut mitt hår. Men den blir alltid fluffig så fort den blir bara lite, lite lång.

    Just nu har jag inte särskilt långt egentligen, och den blir alltid så fluffig efter duschandet.

    Vad exakt menas egentligen med hår som har volym i sig?

    Jag har aldrig provat ett sådan schampoo och vore det någonting?

    När jag inte duschat på tre dagar, så sätter mitt hår sig ned, och jag tycker faktiskt det ser lite snyggt på det sättet. Men tyvärr, så duschar jag varannan dag eller var tredje dag. Och att skippa duscha i lång period, tänker jag inte göra.

    Hur gör andra egentligen?

    Jag vill ju så gärna ha långt hår och stiligt. Bara att det sätter sig ned.

    Jag har använt balsam, funkar inte och jag vill inte använda för mycket kemikalier i håret.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Mitt hår blir alltid för fluffigt efter dusch
  • meicc

    Har du testat att ha silikondroppar eller hårolja i längderna? Funkar bra för mig!

  • Anzil
    meicc skrev 2018-02-23 21:25:46 följande:

    Har du testat att ha silikondroppar eller hårolja i längderna? Funkar bra för mig!


    Vad för resultat blir det?

    Är det mycket kemikalier i sådant?

    Skall man bokstavligen bara ha endast droppar på?

    Tack för ditt svar!
  • Waddafukz

    Jag plattar alltid håret om jag ska ha det utsläppt.

  • meicc
    Anzil skrev 2018-02-24 06:34:38 följande:

    Vad för resultat blir det?

    Är det mycket kemikalier i sådant?

    Skall man bokstavligen bara ha endast droppar på?

    Tack för ditt svar!


    Man tar två tre små droppar på fingertopparna och drar i längderna. Håller med om tipset med plattång också.
  • Anzil
    meicc skrev 2018-02-24 07:42:53 följande:
    Man tar två tre små droppar på fingertopparna och drar i längderna. Håller med om tipset med plattång också.
    Är det någonting som får håret att dofta gott också?

    Hur mycket kemikalier är det i en sådant?

    Vilken föredrar du?

    Silikondroppar eller hårolja?

    Tar man det efter eller under duschen?

    Före eller efter schampoo användningen?

    Tack för svar!!
  • NELJ

    Köp ett bra schampoo och balsam. Det finns ekologiska sorter som inte innehåller mycket kenikalier. Kan rekommendera t.ex. Dermorganic. De har även en olja man lämnar i håret för att ge fukt och göra det slätt och fint.

    Och prata med din frisör som känner ditt hår.

  • meicc
    Anzil skrev 2018-02-24 07:58:31 följande:

    Är det någonting som får håret att dofta gott också?

    Hur mycket kemikalier är det i en sådant?

    Vilken föredrar du?

    Silikondroppar eller hårolja?

    Tar man det efter eller under duschen?

    Före eller efter schampoo användningen?

    Tack för svar!!


    Finns massa olika, jag gillar silikondroppar! Kan ta efter dusch eller när håret är torrt. Men endast pyttelite. Är ju kemikalier men man tar extremt lite och det är bara i längderna så inget som tas upp av kroppen.
  • Gryntroll

    Argan-olja tycker jag är bra. Några droppar i handflatorna och sedan dra händerna genom längderna/topparna.

  • Anzil
    Gryntroll skrev 2018-02-24 08:48:07 följande:

    Argan-olja tycker jag är bra. Några droppar i handflatorna och sedan dra händerna genom längderna/topparna.


    Mitt hår är inte särskilt långt.

    Men tillräckligt för att det visar upp fluff. Så hur skall jag dra det över topparna?

    Eller jag kanske bara får fel bild i huvudet av beskrivningen jag får just nu?
  • Anzil
    meicc skrev 2018-02-24 08:20:54 följande:
    Finns massa olika, jag gillar silikondroppar! Kan ta efter dusch eller när håret är torrt. Men endast pyttelite. Är ju kemikalier men man tar extremt lite och det är bara i längderna så inget som tas upp av kroppen.
    Så efter dusch alltså. Men måste jag verkligen vänta tills håret är helt torrt, eller kan man ta det när man direkt duschat klart i princip?

    Topparna skriver du. Men mitt hår är öronlängd, eller egentligen inte ens det. Det stannar precis vid toppen av örat, så mitt hår är egentligen inte så långt alls.
    Den är bara tillräckligt långt för att jag börjar få fluff i håret efter duschandet.


Svar på tråden Mitt hår blir alltid för fluffigt efter dusch