• Anonym (Ja nej)

    Misstänker graviditet, abort?

    Jag misstänker att jag är gravid på grund av att jag har ömma bröst. Vill inte ha kommentarer om att det inte behöver vara så, för det vet jag om!! Men eftersom jag har två barn sedan tidigare och mycket väl känner igen symptomen så misstänker jag att så är fallet.

    "Problemet" är att min "plan" har alltid varit att skaffa en tredje när vår yngsta är runt 4 år, vår yngsta är ca 2 år nu. (Förstår att detta är jobbigt för en del och tycker det är sjukt att ens behöva ursäkta mig, men men, ursäkta #Sjuktfertil). Både jag och min sambo är överens i frågan, men jag har ändå svårt att göra abort. Har gjort det två gånger tidigare och det kännes väldigt jobbigt båda gångerna.

    Hur hade ni gjort, är det "jobbigt" med tre barn tätt? 

  • Svar på tråden Misstänker graviditet, abort?
  • Anonym (Jessica)

    Erat yngsta barn hinner närma sig 3 år om du behåller.Vill du ha ett barn till,så är det inte så stor skillnad nåt år.

  • Anonym (Nixpix)

    Haha ja... Vad ska man säga?

    Erkänn att du är en sån som tror du är svinfertil

    men i själva verket är du bara klantig och kör slarvigt eller utan preventivmedel och råkar bli gravid för du inte skyddar dig ordentligt.

    Har man tex spiral eller p-piller som man sköter så är det extremt osannolikt att bli gravid.

  • Anonym (Ja nej)

    Japp, jag är den slarviga typen, och blir gravid bara av att titta på min man :) mycket konstigt att jag inte har fler barn faktiskt...!

    Förstår dock inte varför du ens svarar i en tråd när du inte har något att komma med. Tack ändå för att du la ner din tid på mig!

    Så fort jag kan ska jag självklart göra ett graviditetstest, och då får vi se om jag väljer att behålla eller göra abort.

  • Anonym (suck)

    Plan!... Suck, dagens människor alltså! Livet händer! Och det är ett liv vi pratar om. Man kan inte planera allt.

  • Anonym (Klara)

    Som ovanför skriver - det går inte alltid att planera och som en annan skrav, det yngsta barnet hinner ju närma sig 1 år.

    Det behöver inte alls vara så jobbigt som du tänker dig att det kan bli. De äldre barnen kanske anpassar sig jättebra och du kan få en lugn och snäll bäbis som sover mycket och är allmänt nöjd.

    Gör du abort (igen) och ni skaffar ett till om ett år kanske det blir ännu jobbigare än om ni behåller detta barn? De äldre barnen kanske inte alls vill knyta an till barnet då dem börjar bli så stora och därmed rastlösa i hemmet? Barnet kanske skriker, vill inte ligga själv utan finnspetsen ständigt bära på barnet..?

    Det beror ju mycket på hur ni föräldrar väljer att hantera situationen. Der behöver ju inte bli jobbigt bara för att der blir ett år tidigare än "planerat". Det beror mest som sagt på er ork och du och din mans samspel/samarbete med varann och barnen.

    Jag tycker ni ska behålla om ett tredje barn ändå är önskat, även om det är lite tidigare än tänkt. Saker och ting brukar ju ha en tendens till att lösa sig.

  • Anonym (Klara)
    Anonym (Klara) skrev 2018-02-25 08:59:58 följande:

    Som ovanför skriver - det går inte alltid att planera och som en annan skrav, det yngsta barnet hinner ju närma sig 1 år.

    Det behöver inte alls vara så jobbigt som du tänker dig att det kan bli. De äldre barnen kanske anpassar sig jättebra och du kan få en lugn och snäll bäbis som sover mycket och är allmänt nöjd.

    Gör du abort (igen) och ni skaffar ett till om ett år kanske det blir ännu jobbigare än om ni behåller detta barn? De äldre barnen kanske inte alls vill knyta an till barnet då dem börjar bli så stora och därmed rastlösa i hemmet? Barnet kanske skriker, vill inte ligga själv utan finnspetsen ständigt bära på barnet..?

    Det beror ju mycket på hur ni föräldrar väljer att hantera situationen. Der behöver ju inte bli jobbigt bara för att der blir ett år tidigare än "planerat". Det beror mest som sagt på er ork och du och din mans samspel/samarbete med varann och barnen.

    Jag tycker ni ska behålla om ett tredje barn ändå är önskat, även om det är lite tidigare än tänkt. Saker och ting brukar ju ha en tendens till att lösa sig.


    *Närma sig 3år - inte 1år
  • Anonym (Dagens)
    Anonym (Ja nej) skrev 2018-02-25 02:28:02 följande:

    Japp, jag är den slarviga typen, och blir gravid bara av att titta på min man :) mycket konstigt att jag inte har fler barn faktiskt...!


    Det kunde man ju tänka sig!

    Jag kan förklara varför du inte har fler barn. Det är för att du är normalfertil. En sån som blir gravid ibland när hon har oskyddat samlag.
  • Anonym (Ja nej)
    Anonym (Dagens) skrev 2018-02-25 18:11:56 följande:

    Det kunde man ju tänka sig!

    Jag kan förklara varför du inte har fler barn. Det är för att du är normalfertil. En sån som blir gravid ibland när hon har oskyddat samlag.


    Helt rätt, precis så är det :)

    Tänk ändå om jag INTE skulle bli gravid när jag har oskyddat samlag, det vore ju helt galet! ;)
Svar på tråden Misstänker graviditet, abort?