• Anonym (Skjut mig!)

    Leverfläck/vårta i underlivet?

    Jag har en vårta alt leverfläck på ena yttre blygläppen. Den har jag säkert haft i över ett år. Första gången trodde jag att det var en inflammerad hårsäck så jag klämde den och den ?försvann?. Men jag tror inte den försvann utan bara la sig platt för jag upptäckte den för två veckor sedan.

    Vad tror ni att det är?

    Jag har tyvärr flera leverfläckar i underlivet som är leverfläckar. Jag fattar inte varför dom sätter sig där av alla ställen för jag har i princip inga andra på kroppen!

    Gör inte ont, har inte växt sen första gången. Har fast partner. Ingen av oss har haft ngn könssjukdom. Ingen av oss har herpes.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Leverfläck/vårta i underlivet?
  • Anonym (ssk)

    Du behöver gå till en gynekolog, såna förändringar i slemhinnan ska ALLTID kontrolleras.

  • Anonym (Skjut mig!)
    Pope Joan II skrev 2018-02-24 10:07:57 följande:

    Jag kan inte identifiera något alls på den där bilden.




    Nu då?
  • Anonym (Skjut mig!)
    Anonym (ssk) skrev 2018-02-24 10:14:20 följande:

    Du behöver gå till en gynekolog, såna förändringar i slemhinnan ska ALLTID kontrolleras.


    Oj. Då får jag göra det. Vart vänder man sig?

    Inte ens tänkt tanken.
  • Anonym (Skjut mig!)

    En till bild som kanske får det att synas lite bättre.

    Förlåt om det är äckliga bilder eller jag råkar bryta mot ngn forumregel.

  • EpicNurse

    Tycker mest det ser ut som en talgkörtel!

    Ha lite koll på den själv. Växer den och blir tydligt större så få det undersökt. Annars är det nog bara en vanlig talgkörtel som man har i massor av i underlivet. Och att där råkar vara lite pigmentförändring precis vid sidan av den.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Skjut mig!)
    EpicNurse skrev 2018-02-24 11:16:38 följande:

    Tycker mest det ser ut som en talgkörtel!

    Ha lite koll på den själv. Växer den och blir tydligt större så få det undersökt. Annars är det nog bara en vanlig talgkörtel som man har i massor av i underlivet. Och att där råkar vara lite pigmentförändring precis vid sidan av den.


    Pigmentförändringen har kommit senaste 2 veckorna? Men det är inte ngt att reagera över?

    Så den kan ha blivit större av att jag klämt på den sist då jag trodde att det var en inflammerad hårsäck?
  • EpicNurse
    Anonym (Skjut mig!) skrev 2018-02-24 11:26:59 följande:

    Pigmentförändringen har kommit senaste 2 veckorna? Men det är inte ngt att reagera över?

    Så den kan ha blivit större av att jag klämt på den sist då jag trodde att det var en inflammerad hårsäck?


    Ok! Då kan du ju kontakta din vc för kontroll!

    Behöver inte nödvändigtvis vara en gynekolog som kollar på den eftersom den sitter på utsidan.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Leverfläck/vårta i underlivet?