• Anonym (E)
    Äldre 26 Feb 07:23
    3595 visningar
    5 svar
    5
    3595

    Ont 4mån efter förlossning

    För ca 4månader sen födde jag vårt första barn. Allt gick bra, jag sprack ingenting utan fick bara sy ett stygn på blygdläppen. Men när vi har sex stramar det och gör ont, jag känner mig också blåslagen där inne. Öm långt inne liksom. Jag ammar så jag vet att man får känsliga slemhinnor och så. Men att det känns precis som blåmärken där inne förstår jag inte. Blir så ledsen för överallt läser man om folk som kan ha sex efter bara någon vecka och undrar om det är något knasigt med mig. Är det någon mer som kännt såhär?

  • Svar på tråden Ont 4mån efter förlossning
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 26 Feb 08:31
    #1

    Ammar du?

  • Anonym (E) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 11:24
    #2

    Ja, de gör jag. Men det är samma smärta som om jag hade slagit mig. Ömmar som blåmärken. Kan de vara amningen? Tänkte att känsliga slemhinnor så är de väl mest svidigt och så.

  • Anonym (Bra)
    Fri 10 Jul 2020 23:08
    #3

    Du kommer bli bra till slut

  • Fri 10 Jul 2020 23:22
    #4

    Ta kontakt med din barnmorska på MVC och be om en undersökning. Du ska inte ha ont vid samlag. Det finns allt för många som går runt med dolda förlossningsskador MEN vården börjar äntligen få upp ögonen för detta. Är det besvärande sök hjälp!

  • Anonym (Vanli­gt)
    Mon 27 Jul 2020 01:58
    #5

    1 år sen jag födde nu och jag har fortfarande ont vid samlag, är nog inte helt ovanligt skulle jag tro.

Svar på tråden Ont 4mån efter förlossning