• Äldre 26 Feb 11:22
    4640 visningar
    18 svar
    18
    4640

    Vart hittar jag klänning till brudnäbben?

    Våra dotter har blivit ombedd att vara brudnäbb på bröllop Skrattande

    Jag har fått en bild på en knälång vit klänning med spetsarmar och bruden önskar
    att vi köper något liknande till dottern som hon ska ha på sig.

    Jag har letat men känner att jag inte riktigt hittar någon bra sida!
    Dottern är 11 år, någon utav er som har tips och kan länka till sidor
    som erbjuder bra priser (Hon kommer förmodligen bara att ha klänningen en kväll).

    Tack på förhand :D

  • Svar på tråden Vart hittar jag klänning till brudnäbben?
  • Äldre 26 Feb 11:27
    #1
  • Anonym (xn)
    Äldre 26 Feb 11:28
    #2
    +1

    Om brudparet kräver en viss klänning och det inte duger med den finklänning man har så är det brudparet som bör bekosta kläderna.
    Det är ett arrogant och modernt påfund av hysteriska bridezillas att beordra en exakt klänning som ska bäras en enda gång på hennes bröllop. Det har ett löjes skimmer över sig.
    Traditionellt använder man de finkläder man har när man det är högtid.

  • Äldre 26 Feb 11:37
    #4
    Anonym (xn) skrev 2018-02-26 11:28:51 följande:

    Om brudparet kräver en viss klänning och det inte duger med den finklänning man har så är det brudparet som bör bekosta kläderna.
    Det är ett arrogant och modernt påfund av hysteriska bridezillas att beordra en exakt klänning som ska bäras en enda gång på hennes bröllop. Det har ett löjes skimmer över sig.
    Traditionellt använder man de finkläder man har när man det är högtid.


    Tack,

    Man blir ju mållös och kan tro att det är barnen själva som ska gifta sig på vissa bilder ;)

    Har redan varit inne på dessa sidor och det är lite too much men tusen tack för läkningarna

  • Anonym (Micha­)
    Äldre 26 Feb 11:42
    #5
    +2

    Zara har en vit klänning i gipyrspets för 349kr. Vet inte om den är ryschet nog, men min elvaåring skulle nog kunna tänka sig den även om hon skulle vägra en prinsessklänning.

    Den kan ju funka att använda sedan också om ni klär ner den med tex jeansjacka och platta ballerinaskor.

  • Äldre 26 Feb 11:44
    #6
    +1

    Ellos har några enklare vita spetsklänningar, förvisso ärmlösa, men det kanske går att lösa med en spetskofta eller något?

  • Äldre 26 Feb 11:44
    #7
    Anonym (Micha) skrev 2018-02-26 11:42:37 följande:

    Zara har en vit klänning i gipyrspets för 349kr. Vet inte om den är ryschet nog, men min elvaåring skulle nog kunna tänka sig den även om hon skulle vägra en prinsessklänning.

    Den kan ju funka att använda sedan också om ni klär ner den med tex jeansjacka och platta ballerinaskor.


    Klänningen ska vara ganska enkel men elegant, så det måste jag kika :D
    Tack
  • Äldre 26 Feb 11:55
    #8

    När är bröllopet? Jag tänker att det nog kan komma in fler klänningar i butikerna framåt våren/sommaren.

    Jag skulle nog också kolla på begagnat, typ Facebook Marketplace eller Tradera. Just för att det bara är för en dag...

  • Äldre 26 Feb 11:57
    #9
    +1

    www.zalando.se/happy-girls-cocktailklaenning-ecru-hg223f05l-a12.html



    Den här tycker jag är enkel och snygg! Kostar 299 kr på Zalando, och kanske kan den återanvändas på någon skolavslutning?

    Och vill/måste ha långa ärmar kan man köpa eller sy en liten spetsbolero.

  • Äldre 26 Feb 12:13
    #10

    Ja, det mesta var för mycket, men det fanns några enklare varianter.

  • Äldre 26 Feb 12:20
    #11
    +1

    Next brukar ha fina klänningar till hyfsat pris. Fanns inte jättemånga nu men det kommer säkert fler inför vårens bröllopssäsong.

    www.next.se/sv/girls/older-girls

  • Äldre 26 Feb 12:26
    #12

    Håller för övrigt med (xn) vill de att flickan ska vara näbb och ha en speciell klänning så får de fixa det.

  • Äldre 27 Feb 10:24
    #13
    Duckan skrev 2018-02-26 12:26:01 följande:

    Håller för övrigt med (xn) vill de att flickan ska vara näbb och ha en speciell klänning så får de fixa det.


    Anonym (xn) skrev 2018-02-26 11:28:51 följande:

    Om brudparet kräver en viss klänning och det inte duger med den finklänning man har så är det brudparet som bör bekosta kläderna.
    Det är ett arrogant och modernt påfund av hysteriska bridezillas att beordra en exakt klänning som ska bäras en enda gång på hennes bröllop. Det har ett löjes skimmer över sig.
    Traditionellt använder man de finkläder man har när man det är högtid.


    Liknande står det, jag har inte skrivit eller vinklat texten på något sätt så man kan tolka det som att dom kräver en viss klänning :)

    Jag vill gärna hjälpa till och gör detta med nöje då jag vet vilken viktig dag det är, så det är det minsta problemet.

    Bad bara om tips på sidor

  • Äldre 27 Feb 10:26
    #14
    Almina skrev 2018-02-26 11:55:55 följande:

    När är bröllopet? Jag tänker att det nog kan komma in fler klänningar i butikerna framåt våren/sommaren.

    Jag skulle nog också kolla på begagnat, typ Facebook Marketplace eller Tradera. Just för att det bara är för en dag...


    Det är inte förens i Juli så har god tid på mig, vilket är skönt :D
  • Anonym (xn)
    Äldre 27 Feb 10:35
    #15
    Englasofie skrev 2018-02-27 10:24:50 följande:
    Anonym (xn) skrev 2018-02-26 11:28:51 följande:

    Om brudparet kräver en viss klänning och det inte duger med den finklänning man har så är det brudparet som bör bekosta kläderna.
    Det är ett arrogant och modernt påfund av hysteriska bridezillas att beordra en exakt klänning som ska bäras en enda gång på hennes bröllop. Det har ett löjes skimmer över sig.
    Traditionellt använder man de finkläder man har när man det är högtid.


    Liknande står det, jag har inte skrivit eller vinklat texten på något sätt så man kan tolka det som att dom kräver en viss klänning :)

    Jag vill gärna hjälpa till och gör detta med nöje då jag vet vilken viktig dag det är, så det är det minsta problemet.

    Bad bara om tips på sidor

    De kräver en viss typ av klänning. En klänning som ni inte har och måste köpa. Det duger inte med den finklänning hon har eller som ni själva väljer som passar till många tillfällen.
    Det är fånigt att detaljstyra gästernas kläder. Gör man det är det minsta man kan göra att stå för kostnaderna.
  • Äldre 27 Feb 11:02
    #16
    +1

    Framåt våren får kedjorna in sina sommarklänningar och då hittar du säkert en ts.

  • Äldre 27 Feb 13:04
    #17
    Anonym (xn) skrev 2018-02-27 10:35:00 följande:
    De kräver en viss typ av klänning. En klänning som ni inte har och måste köpa. Det duger inte med den finklänning hon har eller som ni själva väljer som passar till många tillfällen.
    Det är fånigt att detaljstyra gästernas kläder. Gör man det är det minsta man kan göra att stå för kostnaderna.
    Som jag skrev kan nog faktiskt vara tydligare så krävs inget, en önskan om något liknande står det.
    Sen att hon också skrev att vad som helst går bra så länge brudnäbben är bekväm vet ju inte du att hon skrivit? Men det är ju heller inte det tråden handlar om utan bad endast om tips på sidor! :) :) :)
  • Äldre 27 Feb 15:02
    #18
    +1
    Englasofie skrev 2018-02-27 10:26:06 följande:

    Det är inte förens i Juli så har god tid på mig, vilket är skönt :D


    Vilken tur Då är det bog stor chans att du kan hitta någon på typ Hm, Lindex, Kappahl, när det blir lite mer säsong. Zara och Next, som tipsats om, brukar också kunna få in en del.
Svar på tråden Vart hittar jag klänning till brudnäbben?