• GabrielAndersson

    Köpa mat online som småbarnsförälder?

    Hej alla föräldrar,
    Jag arbetar på en webbyrå som undersöker hur just småbarnsföräldrar handlar livsmedel online. Syftet är att förstå hur man kan underlätta beställning av mat på nätet för dig som förälder. Enkäten tar bara 2 minuter att genomföra. 
    Även om du inte handlat mat online än går det bra att svara! Tusen tack Hjärta

    Gör enkäten härhttps://goo.gl/forms/XmZ3FlSZro4qr91K3

  • Svar på tråden Köpa mat online som småbarnsförälder?
  • Anonym (pappa)

    Trevlig tanke, men jag saknar några svarsalternativ.

  • GabrielAndersson

    Hej,
    Superkul att du gillar undersökningen. Vad saknar du för svarsalternativ specifikt?

    Dela alternativt gärna med dig av din erfarenhet av att handla mat online som förälder direkt här i tråden för att komplettera den korta undersökningen. Finns det några stora brister i dagens lösningar, eller har du negativ erfarenhet som kan hjälpa i förbättringsarbete? Glad

  • Walter888

    Har svarat. Men ja, för min del är det priset priset priset priset priset och så sist men inte minst kvalitén. Allt annat = paria och som det ser ut idag så är det asdyrt att handla mat online.

    Kostar 150 spänn att bara få det fraktat några få km, dyrare än om jag skulle ta taxi dit och tillbaka.

    Förhoppningsvis kommer automatiska leveranser i framtiden så blir problemet också mindre.

  • Anonym (Vs)

    Var bor du då? Här är det alltid gratis hemleverans som gäller? Åtminstone de företag jag kollat upp eller använt...


    Walter888 skrev 2018-02-27 18:46:13 följande:

    Har svarat. Men ja, för min del är det priset priset priset priset priset och så sist men inte minst kvalitén. Allt annat = paria och som det ser ut idag så är det asdyrt att handla mat online.

    Kostar 150 spänn att bara få det fraktat några få km, dyrare än om jag skulle ta taxi dit och tillbaka.

    Förhoppningsvis kommer automatiska leveranser i framtiden så blir problemet också mindre.


  • Anonym (Pierre)
    Walter888 skrev 2018-02-27 18:46:13 följande:

    Har svarat. Men ja, för min del är det priset priset priset priset priset och så sist men inte minst kvalitén. Allt annat = paria och som det ser ut idag så är det asdyrt att handla mat online.

    Kostar 150 spänn att bara få det fraktat några få km, dyrare än om jag skulle ta taxi dit och tillbaka.

    Förhoppningsvis kommer automatiska leveranser i framtiden så blir problemet också mindre.


    Håller med gällande priserna, det är löjligt dyrt ibland. Vad jag sett nyligen så har bland annat Mathem fri leverans, men detta gäller nog inte alla orter i landet.
  • GabrielAndersson
    Walter888 skrev 2018-02-27 18:46:13 följande:

    Har svarat. Men ja, för min del är det priset priset priset priset priset och så sist men inte minst kvalitén. Allt annat = paria och som det ser ut idag så är det asdyrt att handla mat online.

    Kostar 150 spänn att bara få det fraktat några få km, dyrare än om jag skulle ta taxi dit och tillbaka.

    Förhoppningsvis kommer automatiska leveranser i framtiden så blir problemet också mindre.


    Tack för svaret! När du säger automatiska leveranser, menar du någon slags prenumerationsmöjlighet med regelbunden leverans eller tänker du att leveranser görs i kvarteret av alla typ kollektivt?
Svar på tråden Köpa mat online som småbarnsförälder?