• Anonym (Kille)

    Frågor åt tjejer/kvinnor

    Har en fråga åt tjejer/kvinnor

    1)Vad tycker ni om killarna som kommer fram och säger direkt? "Jag tycker att du är snygg/söt så vill jag snacka lite med dig /lära känna dig

    2) Skulle du acceptera eller ej?

    3). Hur förväntar du dig att killarna ska komma fram och uttrycka sina känslor ? Direkt eller ?

    4). Jag behöver lite hjälp , det är en tjej som bor nära mig och jag gillar henne men problemmet är att jag inte vet hur ska jag gå till henne och vad jag ska snacka om .. Vad har du för tips?

    5) Om jag ser på krogen eller på en bar en tjej som jag gillar då vad ska jag prata med henne?

    Anses frågorna liksom , vad jobbar du med , vad läser du , vad gillar du göra , tränar du som tråkiga frågor?

    Jag vill att vår konversation ska ha flyt.

    6). Hur kan jag skappa "connection" med henne och hur kan jag märka om det är dags att kyssa henne eller ej?

    7) Är det okej om jag rör henne på handen , på ryggen , på axlarna?

    Vill ha seriösa människor som svarar.

    Erfarna killar är också välkomna!

    Tack :)

  • Svar på tråden Frågor åt tjejer/kvinnor
  • Anonym (Kille)
    Salmiakk skrev 2018-02-27 15:55:06 följande:

    Oj, har du så många frågor i enkel "lära-känna-nån"?

    Fick du inte lära dig det i skolan?


    Ber om ursäkt om jag störde dig.....
  • Anonym (uppvaktning)
    Anonym (Kille) skrev 2018-02-27 15:51:36 följande:

    Har en fråga åt tjejer/kvinnor

    1)Vad tycker ni om killarna som kommer fram och säger direkt? "Jag tycker att du är snygg/söt så vill jag snacka lite med dig /lära känna dig

    2) Skulle du acceptera eller ej?

    3). Hur förväntar du dig att killarna ska komma fram och uttrycka sina känslor ? Direkt eller ?

    4). Jag behöver lite hjälp , det är en tjej som bor nära mig och jag gillar henne men problemmet är att jag inte vet hur ska jag gå till henne och vad jag ska snacka om .. Vad har du för tips?

    5) Om jag ser på krogen eller på en bar en tjej som jag gillar då vad ska jag prata med henne?

    Anses frågorna liksom , vad jobbar du med , vad läser du , vad gillar du göra , tränar du som tråkiga frågor?

    Jag vill att vår konversation ska ha flyt.

    6). Hur kan jag skappa "connection" med henne och hur kan jag märka om det är dags att kyssa henne eller ej?

    7) Är det okej om jag rör henne på handen , på ryggen , på axlarna?

    Vill ha seriösa människor som svarar.

    Erfarna killar är också välkomna!

    Tack :)


    Tycker inte alls om när främmande killar kommer fram och vill lära känna mig på det sättet pga att det tycker jag är snygg. Känns creepy! För mig krävs det att jag sett killen t ex i området eller matvarubutiken och att vi utväxlat blickar och visat ömsesidigt intresse. I såna fall hade jag blivit smickrad om killen kom fram och frågade om jag ville gå ut med honom eller ses över en fika. 

    Det där med att gå fram till nån och säga att de är attraktiva är helt okej på en bar eller klubb där de liksom förväntas och sker hela tiden. I en sån miljö är det också lättare att avfärda drägg.

    Frågor som du nämner som exempel är skittråkiga och säger mig att vi inte kommer att ha något gemensamt eftersom jag inte personligen lägger vikt vid såna ting i så tidigt skede. Vill hellre ha en intelligent diskussion som uppstår pga ett gemensamt intresse, en observation eller liknande. Om man t ex är på en konsert, kan man förslagvis i baren fråga den man finner attraktiv vad den tycker om bandet t ex, säga att personen i fråga gör dig nyfiken, fråga om hon/han bandet dem förr etc. Likadant på en utställning. Men viktigast är att läsa in signaler, kroppsspråk, se om hon verkar vänligt inställd, besvärad, stannar kvar frivilligt, ger dig blickar, leenden ex.

    Kyssa henne gör du långt senare...när det är dax så vet du ifall hon är intresserad!!:)

  • Anonym (Kille)
    Anonym (uppvaktning) skrev 2018-02-27 16:11:46 följande:

    Tycker inte alls om när främmande killar kommer fram och vill lära känna mig på det sättet pga att det tycker jag är snygg. Känns creepy! För mig krävs det att jag sett killen t ex i området eller matvarubutiken och att vi utväxlat blickar och visat ömsesidigt intresse. I såna fall hade jag blivit smickrad om killen kom fram och frågade om jag ville gå ut med honom eller ses över en fika. 

    Det där med att gå fram till nån och säga att de är attraktiva är helt okej på en bar eller klubb där de liksom förväntas och sker hela tiden. I en sån miljö är det också lättare att avfärda drägg.

    Frågor som du nämner som exempel är skittråkiga och säger mig att vi inte kommer att ha något gemensamt eftersom jag inte personligen lägger vikt vid såna ting i så tidigt skede. Vill hellre ha en intelligent diskussion som uppstår pga ett gemensamt intresse, en observation eller liknande. Om man t ex är på en konsert, kan man förslagvis i baren fråga den man finner attraktiv vad den tycker om bandet t ex, säga att personen i fråga gör dig nyfiken, fråga om hon/han bandet dem förr etc. Likadant på en utställning. Men viktigast är att läsa in signaler, kroppsspråk, se om hon verkar vänligt inställd, besvärad, stannar kvar frivilligt, ger dig blickar, leenden ex.

    Kyssa henne gör du långt senare...när det är dax så vet du ifall hon är intresserad!!:)


    Hur gammal är du?
  • Anonym (uppvaktning)
    Anonym (Kille) skrev 2018-02-27 16:34:53 följande:
    Hur gammal är du?
    Min ålder är knappast relevant med tanke på att jag haft samma åsikter i ämnet så länge jag haft med killar att göra och blivit uppvaktad på alla tänkbara sett.

    Vi har naturligtvis olika personligheter men tror jag kan tala för ganska många kvinnor i frågan.
  • Anonym (G)
    Salmiakk skrev 2018-02-27 15:55:06 följande:

    Oj, har du så många frågor i enkel "lära-känna-nån"?

    Fick du inte lära dig det i skolan?


    I vilket ämne fick man lära sig det?
  • Anonym (Kille)
    Anonym (uppvaktning) skrev 2018-02-27 16:39:09 följande:

    Min ålder är knappast relevant med tanke på att jag haft samma åsikter i ämnet så länge jag haft med killar att göra och blivit uppvaktad på alla tänkbara sett.

    Vi har naturligtvis olika personligheter men tror jag kan tala för ganska många kvinnor i frågan.


    Tack för hjälpen!

    Men vad tycker du om de killarna som skojar och får dig skratta?

    Anser du dem oseriösa?
  • Anonym (uppvaktning)
    Anonym (Kille) skrev 2018-02-27 16:41:53 följande:
    Tack för hjälpen!

    Men vad tycker du om de killarna som skojar och får dig skratta?

    Anser du dem oseriösa?
    Killar som får mig att skratta är kul om det är intelligent humor och inte massa fjams. Tycker att skratt är härligt och kan minska spänningar men humor är personligt och alla gillar ju inte samma.

    Jag gillar män som vågar ska ens blick och hålla ut den och bjuda på ett leende. Sånt går nästan alltid hem och killen ser trevlig och attraktiv ut..
  • Långbenopluto
    Anonym (G) skrev 2018-02-27 16:41:39 följande:
    I vilket ämne fick man lära sig det?
    I alla sociala situationer, klassrummet, raster etc etc.
  • Anonym (G)
    Salmiakk skrev 2018-02-27 16:55:29 följande:

    I alla sociala situationer, klassrummet, raster etc etc.


    Det var ingen som lärde mig det i skolan vare sig i klassrummet eller på raster.
Svar på tråden Frågor åt tjejer/kvinnor