• humlan00

    Viktuppgång v7!!

    Är gravid i vecka 7+5, fick en chock hos barnmorskan när vågen visade 4kg plus än för 3 månader sedan, hur mycket gick ni upp första veckorna?

    Leggings och byxor sitter såå tight i midjan, ser höggravid ut redan och kan inte hålla in magen heller, som en balong!

    Känner mig så tung och tjock redan :(

  • Svar på tråden Viktuppgång v7!!
  • Ebo88

    Första graviditeten gick jag upp ganska så snabbt men drog på mig mycket vätska. I vecka 9 så kunde jag inte dölja det längre. Även om det bara är svullna tarmar så vart det en markant skillnad. Är 186 och vägde 64, väldigt smal så kanske därför. Gick tyvärr bara till v.25

    Är gravid igen, går in i v.9 imorgon och har gått ner 2 kg för jag har så svårt att äta och kräks emmellanåt. Föredrar viltuppgången framför att må så här

    Men förstår vad du menar. Hela jag blev liksom stor och maffig 1a gången

  • Anonym (Vikt)

    Hade gått upp ca 10-12 kg i v12.

    Nu ör jag i v32 och har fått upp ca 20kg

  • faglin

    Med första syntes det inte före kanske v 18. Gick inte upp nämnvärt fram till dess. Gick sen upp 20 kg pga mkt vatten mm. Med andra gick jag ner 2 kg. Nu gravid med trean i v 37 och har gått upp 3 kg senaste veckorna.

  • Nicho2018

    Är i v 13 nu och har inte gått upp någonting. Har inte spytt något. Har en liten mage men det kanske bara är svullnad haha : )

  • Nyponsoppa90

    Förstår känslan! Är i vecka nio och vågen visar +5kg! Inget passar längre, är sååå trött och känner mig allmänt som en hungrig köttbulle.

  • LitenAlien

    Är i vecka 7 tror inte att jag har gått upp så mycket men är sjukt uppsvälld om magen, speciellt på kvällarna för då passar inte byxorna längre :p

  • Anonym (Fia)

    Oj, ingenting första halvan. Är 174 cm lång och min startvikt har varit 59 kg varje gång. Med barn nummer ett totalt 10 kg plus, barn nummer två 6 kilo plus och nu med barn nummer tre har jag gått upp 10 kg (är gravid i vecka 39). Men så är jag väldigt aktiv också, styrketränar flera ggr i veckan, promenerar, gör aerobics och yoga med mera..

    Men det där är ju så himla individuellt, vissa går upp mest första halvan och sen inget på slutet, andra går upp konstant hela graviditeten. Oroa dig inte, så länge man äter bra och näringsrikt och mår bra är vågen skit samma (om man inte är kraftigt överviktig då).

  • Längtarefterdighelatiden

    Jag vet inte hur mycket jag har gått upp i kilon men det känns som att det ökar varje dag! Jag går in i v12 imorgon. Nästan alla kläder sitter obekvämt. Kan man köpa mammakläder redan??

Svar på tråden Viktuppgång v7!!