• Pr0nographic

    Bebisnamn

    Vi håller på att fnula lite namn till kommande bebis! Här är några av idéerna, vilken tyckte ni bäst om :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bebisnamn
  • scaniae

    Men stackars barn med såna seriefigursnamn!

    Läs tråden om vad barnen tycker som blev retade för sina namn och fick byta i vuxen ålder

    [quote=78511296][quote-nick]Pr0nographic skrev 2018-03-01 01:00:17 . [/quote]

  • Pr0nographic
    scaniae skrev 2018-03-01 01:15:34 följande:

    Men stackars barn med såna seriefigursnamn!

    Läs tråden om vad barnen tycker som blev retade för sina namn och fick byta i vuxen ålder

    [quote=78511296][quote-nick]Pr0nographic skrev 2018-03-01 01:00:17 .


    [/quote]

    Jadu. Från någon serie kommer det inte. Möjligtvis Yoshi från super mario. Allt annat är baserat på mitt samiska och finska påbrå. Men tack ändå :)
  • Pr0nographic
    scaniae skrev 2018-03-01 01:45:26 följande:

    Dino

    Mino

    Undi

    Är knappast namn ett barn kommer undan med på skolgården


    Tur att det är min bebis och inte din. Nu behöver du inte skriva mer i min tråd :)
  • ninjamamman
    scaniae skrev 2018-03-01 01:45:26 följande:

    Dino

    Mino

    Undi

    Är knappast namn ett barn kommer undan med på skolgården


    Nej det är väl på grund av att dina ungar lärt sig att mobba de med ovanliga namn i så fall. Där mina ungar går är det ingen som mobbas pga namn. Men så bor det inte så många inskränkta personer i det området heller.
  • scaniae
    ninjamamman skrev 2018-03-01 03:48:42 följande:

    Nej det är väl på grund av att dina ungar lärt sig att mobba de med ovanliga namn i så fall. Där mina ungar går är det ingen som mobbas pga namn. Men så bor det inte så många inskränkta personer i det området heller.


    Så jag har 600 barn som fyller ut en hel skola....
  • Dahlia02

    Måste du vara en sån lågstatus/WT-mamma åt dina barn och ge dem såna fasansfulla namn? Det är små riktiga människor du får. Inga accessoarer som ska fullända ditt misslyckade liv.

  • fluu

    Dino känns bra om ni har rötter i länder där det är vanligt. Jag ser det inte som ett märkligt namn och känner själv tre Dinos som inte blivit mobbade.

    Elliot är väl egentligen ett bra namn, men jag personligen har bara svårt för det.

    Tilja är fint, men väl sött.

    Och nej, man ska inte rätta sig efter eventuella mobbare, men man bör också tänka ur barnets perspektiv när man namnger.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Och man bör också tänka på att det egentligen inte är en gullig liten bebis man namnger utan en vuxen människa som ska stå på egna ben i livet.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kusin Krakel

    Vilka namn är flock-respektive pojknamn?

    Undi tycker jag är finast, utgår från att det är flicknamn?

    Fina ?samiska? namn som jag tycker:

    Maret, Aila, Aili, Elle, Elle-Marja, Lajla, Unna

    Askat, Niillas( fast kanske Nilas som stavning),

    Iskko,

    Fina finska namn

    Elena, Aino, Helmi, Irmeli, Lumi, Tuuli, Kati, Tarja

    Matti, Niilo, Eetu, Oskari, Sami, Luka

  • pinoisme

    Jag gillar Undi och Yoshi. Känner en Undi som är vuxen så jag har liksom inte tänkt på det som så väldigt udda. Dino, Elliot och Tilja känns också ganska standard idag (utan att vara väldigt vanliga)?

  • senalena

    Elliot, de andra namnen känns som något barnet kommer bli retat för

  • Nyttz

    Tilja var riktigt häftigt namn! Tycker helt klart ni ska ta det namnet.

    Var tvungen att säga det några gånger men nu är jag helt förälskad i namnet.

  • Mamsen71

    Jag gillar alla namnen förutom Yoshi,kompisen hade en visserligen ursöt,men ändå en hund som hette så.. Haha..

    Så jag kommer alltid förknippa namnet med lilla vovven..

Svar på tråden Bebisnamn