• Stolt Farsa

    När röstade du först på SD?

    Ni som inte har röstat på SD alls behöver såklart inte svara. Själv har jag inte och kommer inte rösta på SD men ändå lite nyfiken över när folk vart övertygade att lägga sin röst på dem.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När röstade du först på SD?
  • Anonym (SVENSK!)

    Jag röstade på dom från början och har länge varit aktiv lokalt med bland annat NRP. Kommer inte längre att stödja dom eftersom jag anser att de har sålt ut sin grundläggande ideologi. Deras fokus på att enbart muslimer är ett problem har jag svårt att acceptera, det är många fler folkslag som skapar problem i Norden.

  • Anonym (Q)
    Anonym (SVENSK!) skrev 2018-03-01 09:18:08 följande:

    Jag röstade på dom från början och har länge varit aktiv lokalt med bland annat NRP. Kommer inte längre att stödja dom eftersom jag anser att de har sålt ut sin grundläggande ideologi. Deras fokus på att enbart muslimer är ett problem har jag svårt att acceptera, det är många fler folkslag som skapar problem i Norden.


    Från början? Partiet grundades 1988, var du ens född då än mer röstberättigad???
  • Anonym (SVENSK!)
    Anonym (Q) skrev 2018-03-01 09:54:48 följande:
    Från början? Partiet grundades 1988, var du ens född då än mer röstberättigad???
    Jag är född 1952 och vara aktiv i Sverigepartiet som bytte namn till SD. Många av oss var också aktiva i BSS. Redan då kändes det som man tappade lite av sin ideologi.
  • Anonym (Blatte)

    Röstade på de första gången i Kyrkovalet för några månader sedan.

    I de tre kommande valen i september kommer jag och hela släkten rösta på SD.

    Vi är INVANDRARE så din rasistteori kan du slänga i väggen.

  • Stolt Farsa
    Anonym (Q) skrev 2018-03-01 09:14:17 följande:

    Det är alltså bara riksdagsvalet som räknas?


    Iaf i den här undersökningen. Lite måste man begränsa sig.
  • Tveksamt
    Anonym (Blatte) skrev 2018-03-01 11:26:05 följande:

    Vi är INVANDRARE så din rasistteori kan du slänga i väggen.


    Att vara invandrare säger ingenting om ifall man är rasist eller inte. Ungefär lika relevant som att säga "Vi är köttätare så din rasistteori kan du slänga i väggen."
    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Anonym (Blatte)
    Tveksamt skrev 2018-03-01 12:23:21 följande:

    Att vara invandrare säger ingenting om ifall man är rasist eller inte. Ungefär lika relevant som att säga "Vi är köttätare så din rasistteori kan du slänga i väggen."


    Jag menar de personer som är så livrädda för att folk ska tro att de är rasister. "Men jag själv skulle aaaaldrig rösta på SD, det står ju i PKmedia att de är rasister"
  • Anonym (Blatte)
    Anonym (SVENSK!) skrev 2018-03-01 12:49:02 följande:

    Det är väl sak samma om ni är rasister eller inte. Är ni inte svenskar så har ni inte här att göra, SD är till för svenskar. Eller borde fortfarande vara det, de har tappat sin riktning.

    Hur kan ni rösta på SD om invandrare anser att de är ett alternativ?????

    Sen borde alla vara rasister, det är fel att blanda upp folk och jag förutsätter att folk från andra länder är rasister mot de som invaderar deras land. Detta oavsett om det är Sverige, Syrien eller Somalia


    DU är uppenbart rasist.

    Vi är människor som anpassat oss till vårt nya land. Vi är alltså varken muslimer eller araber.
  • Anonym (Blatte)
    Anonym (SVENSK!) skrev 2018-03-01 12:49:02 följande:

    röstar


    Varför röstar du på SD med sådana åsikter? Du borde rösta på Svenskarnas Parti de är till för rasister.
  • Anonym (SVENSK!)
    Anonym (Blatte) skrev 2018-03-01 12:53:13 följande:
    Varför röstar du på SD med sådana åsikter? Du borde rösta på Svenskarnas Parti de är till för rasister.
    Taktiska skäl, Svenskarnas Parti har inte en chans i världen att påverka något. Bättre att som medlem försöka styra SD till sin rätta väg.
  • Anonym
    Anonym (SVENSK!) skrev 2018-03-01 09:18:08 följande:

    Jag röstade på dom från början och har länge varit aktiv lokalt med bland annat NRP. Kommer inte längre att stödja dom eftersom jag anser att de har sålt ut sin grundläggande ideologi. Deras fokus på att enbart muslimer är ett problem har jag svårt att acceptera, det är många fler folkslag som skapar problem i Norden.


    Det är inte folkslag som skapar problem i Norden, utan vissa ideologier, värderingar, och beteenden som är inkompatibla med de västerländska, samt en viss religion.
  • Anonym (Nu)

    Det blir i detta val. Har tidigare röstat blankt av missnöje. Men då blir det ju ingen ändring. Nu blir det sd. Har värvat ett gäng extra röster med. Min pappa, faster, farbror , moster och förhoppningsvis min sambo. Sen försöker jag styra mina arbetskamrater lite försiktigt med.

    Hoppas på stora förändringar i nästa val.

  • Thereisthat

    Jag röstade på Sverigedemokraterna i valet 2010. Jag var då 22 år, rebellisk och avskydde allt vad invandring hette. Idag är jag Centerpartist och är positivt inställd till invandring, men prioriterar ekonomisk politik före något annat.

    Huruvida jag blivit dummare eller smartare får ni själva avgöra.

  • mjölkallergiker
    Thereisthat skrev 2018-03-05 18:57:45 följande:

    Jag röstade på Sverigedemokraterna i valet 2010. Jag var då 22 år, rebellisk och avskydde allt vad invandring hette. Idag är jag Centerpartist och är positivt inställd till invandring, men prioriterar ekonomisk politik före något annat.

    Huruvida jag blivit dummare eller smartare får ni själva avgöra.


    Ganska intressant resa ändå rent ideologiskt. Jag är själv vänsterpartist och pratade med en tidigare partikamrat som gick till Liberalerna. Också en väldigt ovanlig resa rent ideologiskt.

    Skillnaderna mellan partierna är ju på lokal nivå faktiskt ganska små. Vissa sakfrågor tycker man olika i men bredden av koalitioner i kommunerna är ju oerhört stor. Det enda partiet är väll SD som aldrig får någon makt oavsett storlek.
  • Thereisthat
    mjölkallergiker skrev 2018-03-05 20:44:58 följande:

    Ganska intressant resa ändå rent ideologiskt. Jag är själv vänsterpartist och pratade med en tidigare partikamrat som gick till Liberalerna. Också en väldigt ovanlig resa rent ideologiskt.

    Skillnaderna mellan partierna är ju på lokal nivå faktiskt ganska små. Vissa sakfrågor tycker man olika i men bredden av koalitioner i kommunerna är ju oerhört stor. Det enda partiet är väll SD som aldrig får någon makt oavsett storlek.


    Jo då, det är en lång resa från Sverigedemokrat till Centerpartist. Men å andra sidan är jag idag en helt annan människa än jag var 2010. Jag har läst på mer, jag har styrt upp livet bättre, jag har bytt umgänge, etc. På 8 år kan det hända mycket med en människa och jag tror detsamma gäller med ens värderingar. Speciellt ändras den nog rätt mycket mellan 22 och 30.
  • cb66
    mjölkallergiker skrev 2018-03-05 20:44:58 följande:
    Ganska intressant resa ändå rent ideologiskt. Jag är själv vänsterpartist och pratade med en tidigare partikamrat som gick till Liberalerna. Också en väldigt ovanlig resa rent ideologiskt.

    Skillnaderna mellan partierna är ju på lokal nivå faktiskt ganska små. Vissa sakfrågor tycker man olika i men bredden av koalitioner i kommunerna är ju oerhört stor. Det enda partiet är väll SD som aldrig får någon makt oavsett storlek.
    Ibland känns det som partierna tappat sin ideologi, Liberaler vill ha hårda regler, Miljöpartiet samarbetar med Sossar som vill ha industri med mera. Moderaterna vill ha billig importarbetskraft men inga invandrare.

    Det är många frågor idag som inte kan kopplas till klassiska ideologier så det är enklare att hoppa runt.

    Sen är det vårt stora problem med blocken som gör att en röst på V blir en på MP och en röst på C blir en på KD.
Svar på tråden När röstade du först på SD?