• Maj88

    Inga symptom längre v 10

    Vet att det finns miljoner av dessa trådar. Men vad jobbigt att inte känna symptom när man är gravid. Det känns ju som man inbillar sig alltihop. Hade illamående till v 8 ungefär och varit kissnödig och haft ömma bröst. Illamåendet avtog v 8 och för ett antal dagar sedan slutade brösten ömma. De är dock lite större än vanligt. Har även haft molvärk, men inte på några dar. Tog ett UL i v 7 och det såg bra ut.

    Borde man ändå inte känna mer? Mår nästan bättre än vanligt nu när illamåendet avtog.

  • Svar på tråden Inga symptom längre v 10
  • Hermioney

    Jag blev lika rädd precis i vecka 10! Plötsligt var alla symtom borta! Sen trodde jag att jag kanske inte var gravid men se kom det tillbaka men inte lika mycket som de första veckorna.

  • Sivs

    Det var så för mig. Symtomen avtog och kom tillbaka hela tiden. Ibland kände jag mig inte gravid alls. Trots det så gick allt bra och födde ett friskt barn.

  • MrsMHA

    Är i vecka 9 och samma sak här! Brösten hade iaf börjat spänna och bli större under senaste veckan och var så glad över det, men plötsligt under dagen idag försvann allt. Var på vul i måndags och då såg allt bra ut

  • MrsMHA

    Är i vecka 9 och samma sak här! Brösten hade iaf börjat spänna och bli större under senaste veckan och var så glad över det, men plötsligt under dagen idag försvann allt. Var på vul i måndags och då såg allt bra ut

  • MrsMHA

    Är i vecka 9 och samma sak här! Brösten hade iaf börjat spänna och bli större under senaste veckan och var så glad över det, men plötsligt under dagen idag försvann allt. Var på vul i måndags och då såg allt bra ut

  • Maj88

    Tack för era svar. Min gyn har också sagt att hormonerna lugnar ner sig runt v 10. Blir ändå nojjig. Är det inte nu moderkakan ska ta över, det sägs ju vara kritiskt osv... äsch man får försöka att sluta oroa sig

  • Maj88
    MrsMHA skrev 2018-03-01 19:20:31 följande:

    Är i vecka 9 och samma sak här! Brösten hade iaf börjat spänna och bli större under senaste veckan och var så glad över det, men plötsligt under dagen idag försvann allt. Var på vul i måndags och då såg allt bra ut


    Förstår hur du känner, men då kollade du för bara några dagar sedan? Är inte så säker på att det går så fort för symptom att försvinna även om det nu skulle ha hänt något, det är nog ingen fara för din del!
  • Maj88

    Enligt någon sida ska man kunna se en liten rundning i v 10. Det gör jag verkligen inte!
    Och känner definitivt inget nertill om magen när jag ligger ner och trycker. Ska man kunna göra det?? :/

  • Pascal
    Maj88 skrev 2018-03-02 16:45:39 följande:

    Enligt någon sida ska man kunna se en liten rundning i v 10. Det gör jag verkligen inte!

    Och känner definitivt inget nertill om magen när jag ligger ner och trycker. Ska man kunna göra det?? :/


    Tror inte att det är särskilt vanligt att det syns redan i v 10 men alla är ju olika. På mig syntes det absolut ingenting förrän i v 19-20 ungefär :)
  • Maj88
    Pascal skrev 2018-03-02 16:52:23 följande:
    Tror inte att det är särskilt vanligt att det syns redan i v 10 men alla är ju olika. På mig syntes det absolut ingenting förrän i v 19-20 ungefär :)
    Tack för svar
    Ah okej.. kände du livmodern något innan?
  • Pascal
    Maj88 skrev 2018-03-02 17:55:04 följande:

    Tack för svar

    Ah okej.. kände du livmodern något innan?


    Ja jag hade molvärk av och till mest hela tiden fram till v 25 ungefär. Sen lugnade det ner sig lite och kom bara ibland. Kunde inte känna livmodern utanpå magen förrän i v 19-20 tror jag :)
  • Maj88
    Pascal skrev 2018-03-02 19:52:29 följande:
    Ja jag hade molvärk av och till mest hela tiden fram till v 25 ungefär. Sen lugnade det ner sig lite och kom bara ibland. Kunde inte känna livmodern utanpå magen förrän i v 19-20 tror jag :)
    Ok, ja det känns betryggande, då borde v 10 vara för tidigt att känna den... det verkar som att det har lite betydelse om man är liten eller lite rundare runt magen innan, jag är ganska liten...
  • Pascal
    Maj88 skrev 2018-03-02 20:41:45 följande:

    Ok, ja det känns betryggande, då borde v 10 vara för tidigt att känna den... det verkar som att det har lite betydelse om man är liten eller lite rundare runt magen innan, jag är ganska liten...


    Ja jag tror det är alldeles för tidigt! Livmodern måste ju ha växt så pass att den börjar komma upp ur bäckenet och ovanför bäckenbenet för att man ska kunna känna den. Och även om den gjort det så är det inte alla som hittar igen den ändå ;) Jag for och klämde och kände men tyckte inte att jag hittade nånting förrän bebismagen börjat puta lite och DÅ kunde jag känna kanten på livmodern. Så ta det bara lugnt du, det är säkert inte alls nån fara! :)
  • Iowhannah
    Maj88 skrev 2018-03-02 20:41:45 följande:

    Ok, ja det känns betryggande, då borde v 10 vara för tidigt att känna den... det verkar som att det har lite betydelse om man är liten eller lite rundare runt magen innan, jag är ganska liten...


    Livmodern växer inte upp ur bäckenet förrän runt vecka 12 och även då kan det vara svårt att känna nåt. Jag kunde inte känna livmoderkanten förrän vecka 16 tror jag, och då är detta mitt andra barn. Med första barnet såg jag inget förrän runt samma tid (vecka 16) och då var jag rätt smal innan graviditeten.
  • Maj88
    Iowhannah skrev 2018-03-03 07:26:10 följande:
    Livmodern växer inte upp ur bäckenet förrän runt vecka 12 och även då kan det vara svårt att känna nåt. Jag kunde inte känna livmoderkanten förrän vecka 16 tror jag, och då är detta mitt andra barn. Med första barnet såg jag inget förrän runt samma tid (vecka 16) och då var jag rätt smal innan graviditeten.
    Tack för lugnade svar
    Ja då kan jag andas ut :)
  • Maj88
    Pascal skrev 2018-03-03 06:54:59 följande:
    Ja jag tror det är alldeles för tidigt! Livmodern måste ju ha växt så pass att den börjar komma upp ur bäckenet och ovanför bäckenbenet för att man ska kunna känna den. Och även om den gjort det så är det inte alla som hittar igen den ändå ;) Jag for och klämde och kände men tyckte inte att jag hittade nånting förrän bebismagen börjat puta lite och DÅ kunde jag känna kanten på livmodern. Så ta det bara lugnt du, det är säkert inte alls nån fara! :)
    Tack snälla du, då kan jag andas ut lite.
    Tills det kommer upp något annat ;)
Svar på tråden Inga symptom längre v 10