• waattos

    Min kropp jobbar emot mig!!!!!!!

    Hej,

    Jag har för 7 månader sedan fått barn. Våran bebis har haft kolik 5 månader.

    Men... till mina känslor och tankar och sorg..

    Jag har BARA gått ner 4kg sedan jag gick in till förlossningen, och då är bebis inräknad. Det står TVÄR STILL. Jag var väldigt vältränad innan graviditeten och rörde mig mycket under graviditeten.

    Första månaderna bidrog nog sömnbristen till ingen viktnedgång, och sedan trodde jag det var amningen. (Då man kan gå upp i vikt under amning). Men det var inte det heller för när jag slutade amma så hände inget. Jag har provat lchf, och nu kör jag kaloriräkning. Tränar 5 dagar i veckan och promenerar varje dag.

    Jag får panik, inget hjälper.... alla bara rasar 10kg direkt efter förlossning men jag då???

    Ska till läkaren och ta blodprover för att kolla min ämnesomsättning. Men är osäker på att det skulle visa något då jag vet flera tjocka som inte fått nog höga värden för levaxin. Vad kan man annars kolla? För något fel är det.... det är inte okej någonstans alls. Jag är en aktiv människa, men trött och tung i kroppen.

    Help meeee! Dela med er av liknande erfarenheter

  • Svar på tråden Min kropp jobbar emot mig!!!!!!!
  • LFF

    SNälla, sluta fokusera på vad "alla andra" gör och hur "alla andra" kommer tillbaks till ursprungskroppen direkt.

    Du har haft riktigt jobbiga 5 månader med din bebis i form av kolik. Du har sömnbrist och min gissning är att det inte alltid hunnits med att äta.

    Hur mår du i övrigt? I synnerhet mentalt. Kan du ha fått en lättare förlossningsdepression?

  • waattos

    Jag gick upp 18kg. Spelar det någon roll hur lång och hur mycket jag väger? Jag väger för mycket! Skulle säga 20kg behöver jag gå ner. :)

  • waattos
    LFF skrev 2018-03-02 16:30:09 följande:

    SNälla, sluta fokusera på vad "alla andra" gör och hur "alla andra" kommer tillbaks till ursprungskroppen direkt.

    Du har haft riktigt jobbiga 5 månader med din bebis i form av kolik. Du har sömnbrist och min gissning är att det inte alltid hunnits med att äta.

    Hur mår du i övrigt? I synnerhet mentalt. Kan du ha fått en lättare förlossningsdepression?


    Ja, men nu har jag fått sova bättre 2 månader. Har ändå ätit relativt bra! Jag mår ganska bra nu (bortsett från hur kroppen stängt av) har haft en lättare depression i samband med koliken. Men har fått bearbeta min förlossning :)
Svar på tråden Min kropp jobbar emot mig!!!!!!!