• Anonym (Zara)

    Abort skilsmässa egotrippad man

    Tjejer och killar behöver hjälp. Det är så att jag och min man är ett medelklassgt par som träffades i högstadiet och hållt ihop sen dess. Har två.barn ihop o kan ärligt talat säga att separation har kommit upp i tanken på mig flera gånger. Finns många anledningar till det men de största är att han är så otroligt självisk. Blev gravid och ville verkligen ha barnet men han tvingade mig till abort och hotade med att lämna dina två.barn och bryta kontakten. Än idag ångrar jag att jag gjorde aborten men för sent för det nu kanske. Men jag kan inte rå för att känna ett hat för honom. Han tog barnet ifrån mig. Vårt barn!

    Är så rädd för att vara ensamstående då han är den som drar in pengarna mest. Tips ?

  • Svar på tråden Abort skilsmässa egotrippad man
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Vad har du för jobb och lön? Skulle ni klara er eller är det mer att du är van vid en bättre levnadsstandard än ni skulle ha råd med då? Tänk på att du får underhåll eller så har han barnen vv och då blir det billigare för dig.

    Förstår att det känns hemskt med aborten men tänk om ni haft tre hade det varit ännu svårare för dig att separera.

  • Anonym (:))

    Se till att ha heltidsarbete och dagis. Flytta. Du får bostadsbidrag. Två underhållsbidrag. Två barnbidrag. Du kommer klara dig utmärkt. Och dessutom ha det harmoniskt hemma utan en egoist.

  • Anonym (T)

    Beklagar aborten TS, riktigt tråkigt. Och beklagar din situation också. Som tidigare har skrivit så hade även jag rått dig till att skaffa heltidsjobb och separera. Jag tror inte på att man ska leva kvar i ett förhållande med någon man inte trivs med.

    Men det är nog inte bara att flytta en vacker dag och tro att du kan ta med dig barnen. Även om han sa att han skulle lämna både dig och barnen i den förra situationen så betyder inte det att han kommer tillåta dig hel vårdnad om ni separerar. Det är en annan situation som skiljer sig från den första. Han kan lika gärna ansöka om ensam vårdnad eller delad vårdnad och då tillfaller inte underhåll och barnbidrag till dig utan då får ni dela och i värsta fall - skulle han få ensam vårdnad (av någon anledning) så får han rätt till barnbidrag och underhåll.

    Det är du som väljer att flytta, han har stabil ekonomi etc. Det kan bli en jobbig tid.

    Men hade jag vart i dina skor så hade jag ändå valt att separera. Finns det ingen anledning så brukar ju inte den ena eller andra få ensam vårdnad utan inde flesta fall blir det ju varannan vecka om inte föräldrarna kommer överens om annat.

    Jag tycker varje människa är värd att vara lycklig och om det så krävs att du får slita för en kommande lycka så tycker jag att du ska göra det.

    Annars så kommer du vara kvar i samma sitts..

    Jag vill inte på något sätt låta pessimistiskt och negativ men jag vill bara tala om vad som kan hända om du väljer att separera. Men fallet kan ju även bli att han lämnar barnen men jag har väldigt svårt att tro det tyvärr. Att han tvingade dig till abort och hotade att överge var nog just bara ett hot för han visste att du skulle göra abort om han sa så. Och på ett sätt så fick han ju rätt tråkigt nog.

    Min kompis blev gravid med sin partner. Dom hade planerat och allt! Men sen när hon plussade så sa han att han intr var redo och att hon skulle göra abort, annars skulle han lämna henne. Tyvärr gjorde hon abort. 1 år senare gjorde hon slut för såren läkte aldrig.

    (Jag tyckte aldrig om honom)

    Jag önskar dig all lycka och hoppas at allt löser sig till det bästa

  • Anonym (Zara)

    Tack så mkt för alla råd och tips. Känns som att ni är smarta och förståndiga . Jag vet att jag aldrig kommer komma över aborten speciellt då vi fick se lilla pyret på vul och det enda jag kunde göra var att gråta. Han känner sig inte minsta rörd och jag blir så arg. Angående er kommentar om jobb. Jag försöker hitta ett heltidsarbete men har bara ett vick just nu där jobbar ett x antal timmar och det är nog vad som stoppar mig. Känns hemskt att skriva det. Men så är ju fallet.

  • Anonym (G)

    Det är ditt val om du stannar hos honom eller inte.

  • Anonym (J)

    Bättre att lämna. Och ligg inte med honom , annars hinner han kanske tvinga dig till flera aborter innan du hinner lämna.

    Ingen preventivmedel ger 100 % skydd.

  • EmberEyes
    Anonym (:)) skrev 2018-03-01 22:37:07 följande:

    Se till att ha heltidsarbete och dagis. Flytta. Du får bostadsbidrag. Två underhållsbidrag. Två barnbidrag. Du kommer klara dig utmärkt. Och dessutom ha det harmoniskt hemma utan en egoist.


    Dumheter!

    Innan vårdnad, umgänge och boendeförälder är fastställt så kan du inte utlova dessa sakerna. Det är fullt möjligt att pappa får halva umgänget och halva boendet, och då får TS bostadsbidrag, två halva barnbidrag, halva flerbarnsbidraget, och inget underhåll. Pappan kan tom bli boendeförälder och ha primära umgänget så han får barnbidrag och flerbarnstillägg, och TS får betala underhåll.

    Ts, om du/ni inte lever under våld eller hot om våld så bida din tid. Se till att du blir självförsörjande. Ställ dig i bostadskö så du har ett boende redo, försök få ett stadigvarande jobb, och se till att du har allt på plats, så du kan agera så fort du har möjlighet.
  • Anonym (Det bästa)

    Hade det inte varit mer egotrippat att behålla barnet? att behålla ett barn i ett så dåligt äktenskap är ju inte rätt för någon. Ännu ett barn hade bara ökat på ditt ekonomiska beroende, lagt mer press på ert kassa förhållande,ökat risken att de två befintliga barnen skulle få genomgå en skilsmässa osv. Att inte skaff fler barn i ert förhållande var det mest rättvisa mot era barn.

    Dessutom var valet om abort ditt. Du hade all rätt att behålla barnet! MEN du hade aldrig kunnat tvinga honom stanna i ett dåligt äktenskap. OM han tvingade dig så var det en grovt brottslig handling som bör polisanmälas och där så undrar jag igen hur tvånget gick till? Höll han för din näsa så du tvingades svälja tabletterna? Reagerade inte sjukvårdspersonalen då?

    Hade du behållt så hade du nu haft tre barn som tvingats igenom en skilsmässa. Som fått en mamma som inte har råd och ett liv med styvmammor och varannan vecka boende:(

    Att göra abort var det bästa beslutet för alla utom dig. Gå vidare så både du och pappan kan bli lyckliga igen på vars ett håll :)

Svar på tråden Abort skilsmässa egotrippad man