• Anonym (Jobbigt)

    vågar inte ha sex pga penila papler

    Hej.

    Som rubriken lyder så vågar jag inte visa mig naken eller ha sex pga penila papler.. Jag har ganska mycket runt kanten på ollonet men det syns inte så mycket i slakt tillstånd, men när jag har stånd så syns det en hel del. Jag själv tycker liksom att det ser väldigt ofräscht ut och kan man skulle lätt kunna tro att det var kondylom ellee något annat:( har även en liten "klump" med penila papler på själva penisen som endast syns om jag drar tillbaka förhuden och även det ser väldigt ofräscht ut.. vem vill liksom stoppa något sådant i munnen tex? Eller ens röra det? Fan, har sån ångest över det här.. Då jag är en väldigt fattig student så har jag inte råd att ta bort det med laser, men där är jag rädd för att det kanske går snett och min penis pajjas typ :S:(

    Helt ärligt tjejer och kvinnor, ser ni när någon har penila papler och hur ser ni på det? Äcklas ni av det lika mycket som jag gör? Har blivit dissad två gånger nu och jag förstår stt det är pga att jag inte kännee mig bekväm med att ha sex, så relationer som hade kunnat bli något långvarit och härligt rinner ut i sanden pga detta jävla problem!! :(

    Men ja som sagt, hur ser/reagerar ni på just penila papler? Bör jag försöka ta bort det innan jag börjar ha sex?

  • Svar på tråden vågar inte ha sex pga penila papler
  • Anonym (H)

    Vad jag kan se så kostar en laserbehandling 3000kr. Förstår att du är en fattig student, men kan du inte försöka lägga undan någon hundralapp i månaden och få ihop till en behandling om du mår dåligt över det? Är ju ändå inte den dyraste behandlingen liksom.

    Min sambo har såna under ollonet och det är klart att jag reagerade på det i början och trodde att det var kondylom.. Men nu tänker jag inte längre på det då jag vet att han inte har någon könssjukdom. Men det är absolut ingenting som skulle kunna få mig att bli äcklad eller INTE vilja ha sex.

  • Anonym (tjej)

    Har aldrig hört talas om eller sett den åkomman men det låter ju inte roligt alls.
    Kondylom har jag sett på killar och det vill man ju verkligen inte suga på med tanke på både smittorisk och vårtor. Förstår att det kan vara ett problem och att du borde prata med din vårdcentral om detta. Vissa behandlingar kan man få via landstinget om det orsakar mycket lidande, så berätta hur det påverkat ditt intimliv och relationer med kvinnor. Annars får du försöka spara eller låna till privatvård så att du kan få må bra och kunna ha sex:)

    En bra sak kan ju vara att om du väl träffar någon tjej det känns bra med kan du ju berätta läget och säga att du står inför behandling och att det inte smittar. kanske kan ni strunta i oralsex och bara köra med kondom s kan det ju funka ändå?!

    Lycka till!

  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (H) skrev 2018-03-01 23:42:48 följande:

    Vad jag kan se så kostar en laserbehandling 3000kr. Förstår att du är en fattig student, men kan du inte försöka lägga undan någon hundralapp i månaden och få ihop till en behandling om du mår dåligt över det? Är ju ändå inte den dyraste behandlingen liksom.

    Min sambo har såna under ollonet och det är klart att jag reagerade på det i början och trodde att det var kondylom.. Men nu tänker jag inte längre på det då jag vet att han inte har någon könssjukdom. Men det är absolut ingenting som skulle kunna få mig att bli äcklad eller INTE vilja ha sex.


    Det är knappt att jag får det att gå runt varje månad när det kommer till pengar.. så att spara någon hundring varje månad blir svårt :( men det är självklart något jag vill göra, men samtidigt rädd för att ngt ska gå fel :(
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (tjej) skrev 2018-03-01 23:48:07 följande:

    Har aldrig hört talas om eller sett den åkomman men det låter ju inte roligt alls.
    Kondylom har jag sett på killar och det vill man ju verkligen inte suga på med tanke på både smittorisk och vårtor. Förstår att det kan vara ett problem och att du borde prata med din vårdcentral om detta. Vissa behandlingar kan man få via landstinget om det orsakar mycket lidande, så berätta hur det påverkat ditt intimliv och relationer med kvinnor. Annars får du försöka spara eller låna till privatvård så att du kan få må bra och kunna ha sex:)

    En bra sak kan ju vara att om du väl träffar någon tjej det känns bra med kan du ju berätta läget och säga att du står inför behandling och att det inte smittar. kanske kan ni strunta i oralsex och bara köra med kondom s kan det ju funka ändå?!

    Lycka till!


    Det ska tydligen bara ganska "normalt" att ha penila papler, men jag har kanske lite mer än "normalt" och då det inte är något farligt så klassas en behandling som en skönhetsbehandling och därför får jag stå för kostnaden själv.. visst, jag är glad för stt det inte är något farligt men när det ändå är så motbjudandd visuellt så blir det ändå en stor grej för mig :( Att låna till en behandling vet jag inte hur det skulle gå till.. inte så att jag vill berätta om detta för någon och de jag frågar lm pengar vill ju säkert veta till vad jag lånar isf..
  • Anonym (tjej)

    Hur får man såna glömde jag fråga? Kan de gå bort av sig själv eller?

  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (tjej) skrev 2018-03-01 23:58:11 följande:

    Hur får man såna glömde jag fråga? Kan de gå bort av sig själv eller?


    Man vet inte varför man för penila papler, och enligt umo så går de inte bort av sig själv men kan synas mindre med tiden.. :/
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2018-03-01 23:56:25 följande:
    Det ska tydligen bara ganska "normalt" att ha penila papler, men jag har kanske lite mer än "normalt" och då det inte är något farligt så klassas en behandling som en skönhetsbehandling och därför får jag stå för kostnaden själv.. visst, jag är glad för stt det inte är något farligt men när det ändå är så motbjudandd visuellt så blir det ändå en stor grej för mig :( Att låna till en behandling vet jag inte hur det skulle gå till.. inte så att jag vill berätta om detta för någon och de jag frågar lm pengar vill ju säkert veta till vad jag lånar isf..
    Skönt att det inte är farligt iallafall. I värsta fall får du väl vänta tills du får en inkomst eller svälja din stolthet och kanske fråga några anhörig om ett lån, föräldrar borde ju kunna hjälpa med sånt:P

    Man kan ju hångla och mysa iallafall och som sagt köra kondom..inte hela världen.
  • Anonym (Anna)

    Jag har legat med runt 50 killar och de flesta har haft penila papler. Det är helt ofarligt och jättevanligt. Jag har aldrig brytt mig om det. Det ser inte ofräscht ut, det ser ut så som det brukar se ut på kukar. Min nuvarande sambo har penila papler runt hela kanten vid inkomst. Det spelar ingen roll. Försök släppa det och lägg inte energi på det.

  • Anonym (tjej)
    Anonym (Anna) skrev 2018-03-02 03:09:41 följande:

    Jag har legat med runt 50 killar och de flesta har haft penila papler. Det är helt ofarligt och jättevanligt. Jag har aldrig brytt mig om det. Det ser inte ofräscht ut, det ser ut så som det brukar se ut på kukar. Min nuvarande sambo har penila papler runt hela kanten vid inkomst. Det spelar ingen roll. Försök släppa det och lägg inte energi på det.


    Jag har legat med liknande antal och aldrig träffat på det...vad underligt!

    Visste inte ens att det fanns och hade nog antagit att det var kondylom och blivit obekväm om jag inte visste. Kanske inte vågat ifrågasätta det på plats, så därför är det extra viktigt med kommunikation så att inte kvinnan drar pga rädsla för smitta.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (tjej) skrev 2018-03-02 11:06:24 följande:
    Jag har legat med liknande antal och aldrig träffat på det...vad underligt!

    Visste inte ens att det fanns och hade nog antagit att det var kondylom och blivit obekväm om jag inte visste. Kanske inte vågat ifrågasätta det på plats, så därför är det extra viktigt med kommunikation så att inte kvinnan drar pga rädsla för smitta.
    Jag är snudd på säker att du har stött på det utan att reflektera över det! Det är liksom bara små hudflikar som ibland inte ens märks. Det är ju sällan man kikar supernoga under ollonkanten. Cirka 30 % av alla män har dem.
Svar på tråden vågar inte ha sex pga penila papler