• Äldre 2 Mar 19:19
    4487 visningar
    11 svar
    11
    4487

    Hemsk mensvärk varje dag

    Är snart i vecka sju och jag har hemsk mensvärk, varje dag.... ska jag vara orolig?

  • Svar på tråden Hemsk mensvärk varje dag
  • PowerL
    Äldre 2 Mar 19:54
    #1

    Har jag med. Nyligen plussat. Är i v 4.... Känns som mensen ska komma när som.

  • Äldre 2 Mar 20:39
    #2

    Hade så tidigt, i v 4-5. I omgångar under dagen. Det var värre än någon mensvärk jag nånsin haft i mitt liv så jag trodde hela tiden att nu blöder det, men nä. Kroppen måste ha blivit förvirrad bara av att vänta på mens men inte få den haha. Så kändes det iaf. Men visst är det lite läskigt med smärta så tidigt...

  • Äldre 2 Mar 20:41
    #3

    Det fortsatte till v 6-7 förresten sen blev det mindre och mindre ont och till slut kändes drt bara ibland och svagt, så jag förlitade mig på att det var växtvärk i livmodern till slut och det var det ju eftersom jag är långt gången nu

  • Äldre 2 Mar 21:51
    #4

    Det är med största sannolikhet växtvärk, jag hade också ont de första veckorna. Det var egentligen de första tecknet innan positivt gravtest. Fortsatte också ett antal veckor efter plus också.

    Nu har värken kommit tillbaka fast på ett annat sätt då magen börjar bli större. Är i v15+3.

  • Äldre 3 Mar 12:51
    #5

    Känner ni värk över hela magen? Det gör jag....

  • Äldre 3 Mar 13:52
    #6

    Så hade jag båda mina graviditeter, har en dotter på snart 4 år o trodde mensen skulle komma när som helst och är gravid i vecka 29 nu, har det i omgångar nu också, vissa dagar mer andra mindre, tror det är rejäll växtvärk bara, oroa er inte o lycka till :))

  • PowerL
    Äldre 3 Mar 14:12
    #7

    Började tyvärr blöda idag. Inga klumpar. Men har jätteont och blir kanske värre snart? Gravtest visar fortfarande positivt. Vet inte vad jag ska tro.. Det är ju jättetidigt. Är bara i v 4...

  • Äldre 3 Mar 16:38
    #8
    PowerL skrev 2018-03-03 14:12:36 följande:

    Började tyvärr blöda idag. Inga klumpar. Men har jätteont och blir kanske värre snart? Gravtest visar fortfarande positivt. Vet inte vad jag ska tro.. Det är ju jättetidigt. Är bara i v 4...


    Du får ringa sjukvården om be om hjälp, om man har ett missfall så kan grav testet visa positivt fyra veckor efteråt. Hoppas det går bra för dig
  • Äldre 3 Mar 16:39
    #9
    Lanza2017 skrev 2018-03-03 13:52:17 följande:

    Så hade jag båda mina graviditeter, har en dotter på snart 4 år o trodde mensen skulle komma när som helst och är gravid i vecka 29 nu, har det i omgångar nu också, vissa dagar mer andra mindre, tror det är rejäll växtvärk bara, oroa er inte o lycka till :))


    Tack känns bra att höra, har vara ett missfall bakom mig
  • Äldre 3 Mar 16:47
    #10

    Jag hade mensvärk i början eller växtvärk som det egentligen är. Varade fram till v 9 eller så. 


    Sen blev jag orolig att jag inte kände någonting XD


    Men imorgon är jag 38 + 0 och lillen rör sig så mycket han kan. Så det är helt normalt att ha mens liknade värk i början.

  • PowerL
    Äldre 3 Mar 23:22
    #11

    Jag fick starkast gravtest hittils nu ikväll. Två fina rosa streck på apotek hjärtats test. Och fortfarande "1-2 veckor" på digitalt. Men blöder en del :/ Läste att vissa som gjort snitt tidigare kan blöda vid nästa graviditet. Samt om man nyligen gjort cellprov och det har jag... hoppet är inte dött ännu :D

Svar på tråden Hemsk mensvärk varje dag