• Äldre 3 Mar 14:27
    2155 visningar
    13 svar
    13
    2155

    Behöver extra ögon ang gravtest

    Min mens var en vecka sen. Fick en liten blödning men inte alls som min mens brukar vara. Tog ett test idag då jag verkligen känner mig gravid. Är illamående, har ont i svanken, konstant mensvärk och uppsvälld mage. Ser ni nåt eller inbillar jag mig bara.

  • Svar på tråden Behöver extra ögon ang gravtest
  • Äldre 3 Mar 14:42
    #1

    Hej jag tycker jag ser ett svagt streck, som bildar ett svagt plus.

  • Äldre 3 Mar 14:43
    #2

    Ja jag tycker mig med se det. Även min sambo men man blir fundersam eftersom jag hade en blödning för ca en vecka sen

    Men tack för ditt svar

  • Äldre 3 Mar 14:48
    #3

    Blödningen betyder att ägget fäste i livmodern. Nidblödning. Jag ser ett svagt steck. Svagt eller starkt, ett streck är ett streck. Annars blir det inget streck alls.

  • Äldre 3 Mar 14:52
    #4

    Okej. Tack för ditt svar????

  • Äldre 3 Mar 14:52
    #5

    Skulle va en glad gubbe inte massa frågetecken :)

  • Äldre 3 Mar 15:10
    #6
  • Äldre 4 Mar 14:12
    #7
    Hermioney skrev 2018-03-03 14:48:28 följande:
    Blödningen betyder att ägget fäste i livmodern. Nidblödning. Jag ser ett svagt steck. Svagt eller starkt, ett streck är ett streck. Annars blir det inget streck alls.
    Bara om blödningen kom 5-7 dagar efter äl. Senare än så fäster inte embryot.
  • Äldre 4 Mar 14:14
    #8

    Jag ser också ett svagt streck, prova igen om någon dag. Håller tummarna :)

  • Äldre 4 Mar 14:33
    #9
    Pimpinellan skrev 2018-03-04 14:12:19 följande:

    Bara om blödningen kom 5-7 dagar efter äl. Senare än så fäster inte embryot.


    Det är inte hugget i sten. Kan skifta rätt så rejält från person till person
  • Äldre 4 Mar 14:35
    #10
    Hermioney skrev 2018-03-04 14:33:29 följande:
    Det är inte hugget i sten. Kan skifta rätt så rejält från person till person
    Nej, det kan det inte. Embryot refter det blivit en hatching blastocyst vilket sker tidigast dag 5 efter äl, men aldrig senare än 7 dagar efter. Har gjort 15 IVF.er så det vet jag. Haft 3 nidblödningar också och den senaste var morronen efter insättning.
  • Äldre 4 Mar 15:45
    #11
    Pimpinellan skrev 2018-03-04 14:35:55 följande:

    Nej, det kan det inte. Embryot refter det blivit en hatching blastocyst vilket sker tidigast dag 5 efter äl, men aldrig senare än 7 dagar efter. Har gjort 15 IVF.er så det vet jag. Haft 3 nidblödningar också och den senaste var morronen efter insättning.


    Och din kropp är universell eller?

    Alla kvinnor på jorden fungerar exakt som dig?
  • Äldre 4 Mar 17:20
    #12

    TS, hoppas det är OK att jag lånar tråden!

    Min nyfikenhet tog över idag, bim-3, testade kl 13 och tycker mig se ett svag streck. Med ficklampa på så syns det tydligarr, vad tror ni? Man har ju hört om spökstreck förr :/

  • Äldre 5 Mar 08:22
    #13
    Pimpinellan skrev 2018-03-04 14:35:55 följande:

    Nej, det kan det inte. Embryot refter det blivit en hatching blastocyst vilket sker tidigast dag 5 efter äl, men aldrig senare än 7 dagar efter. Har gjort 15 IVF.er så det vet jag. Haft 3 nidblödningar också och den senaste var morronen efter insättning.


    En snabb sökning på diverse medicinska sidor visar dock på att det kan dröja så mycket som upp till 12 dagar, men 5-7 är vanligast.
Svar på tråden Behöver extra ögon ang gravtest