• EvaSvensson88

    Madeira med 7 månaders bebis

    Om 2 veckor ska jag, min man och vår då 7 månaders bebis till Madeira en vecka och jag känner att jag inte har koll på läget alls!

    Vi har rest med henne tidigare (runt i Sverige och Tyskland) men då har vi kört vår egen bil. Detta blir alltså första flygningen! Vi kommer antagligen hyra bil på Madeira så då undrar jag:

    Vet nån om man kan hyra babyskydd på Madeira?

    Eller är det värt risken att det blir skadat vid flygningen om vi tar med vårt eget?

    Sen vill vi gärna vandra när vi är där. Vi har en ny springvagn (en Thule Gilde, dvs lite terränggående) vi tänkte ta med oss (och bärsele).

    Finns det några bra levadavandringar vi kan gå med barnvagn?

    Hur skyddar vi bäst vår vagn vid flygningen utan att det kostar för mycket?

    Är även tacksam för andra tips ni har!

  • Svar på tråden Madeira med 7 månaders bebis
  • Jemp

    Skulle definitivt rekommendera en (bra, ergonomisk) bärsele för vandringarna.

  • EvaSvensson88

    Har du själv vandrat på Madeira?

    Jag lyckas inte googla fram om de ens finns vandringsleder lämpade för att ha med så små barn på.

    Tipsar du om bärsele generellt eller specifikt för framkomligheten när man vandrar på Madeira?

  • Jemp

    Ja, det har jag men utan barn. Fjällvandrar med manducasele på ryggen. Lämpade för barn, behövs ju inte så mycket specifikt för barn i den åldern så länge man tar sig fram. Om det finns några leder lämpade för barnvagn vet jag inte. Uppe vid lagerträden (nu kommer jag inte ihåg vad området heter just nu) var jättefint. Rabacal var min favorit men där är det vissa smala och branta partier som kanske skulle kännas osäkert med bebis på ryggen.

    Förstår inte riktigt din sista fråga? För att kunna ta sig fram. Är nog skönt överlag också mtp att det är backigt överallt.

    Vill åka tillbaka men med tvååring känns vandringsresa som sämsta tänkbara ålder.

  • EvaSvensson88

    Då förstår jag! Tack för tips! Ska kolla upp lederna!

    Eftersom jag frågade om barnvagnen under flygningen också så tänkte jag att ditt svar kanske handlade om att det var lika bra att lämna vagnen hemma hela resan och inte bara under vandringarna.

  • Jemp
    EvaSvensson88 skrev 2018-03-05 11:06:40 följande:

    Då förstår jag! Tack för tips! Ska kolla upp lederna!

    Eftersom jag frågade om barnvagnen under flygningen också så tänkte jag att ditt svar kanske handlade om att det var lika bra att lämna vagnen hemma hela resan och inte bara under vandringarna.


    Aha. Nej resa med barnvagn/babyskydd har jag ingen erfarenhet av än tyvärr (men jag undrar om man inte kan få ha babyskyddet inne i flyget... Kanske värt att kolla upp?)
Svar på tråden Madeira med 7 månaders bebis