• lacomte

    Gastric bypass

    Tanken har slagit mig några gånger men nu ska jag ta å fråga:),

    Det är långa i dagens läge som gör Gastric bypass operation,

    Men har någon varit gravid under själva operationen och viktminskningen med eller utan komplikationer ( tror det stavas så )?

    Eller blivit gravid derekt efter operationen och mitt under viktminskningen ?

    Som sagt bara nyfiken då läkaren rekommenderar att man väntar 12-18 månader innan man planerar å skaffa barn,

    PS inget påhopp på varandra utan bara kärlek och stöttande <3

  • Svar på tråden Gastric bypass
  • Anonym (Anonym)

    En liten fråga.. är det för att öka chansen att bli gravid som du tänker göra operationen? Annars hade jag verkligen väntat med operationen till efter graviditeterna är klara. Jag har jobbat på avd med patienter som genomgått gastric by pass och det är långt ifrån komplikationsfritt alltid. Det är ingen quickfix så jag tror att inte att det är så lämpligt att vara gravid under tiden. Mitt råd skulle vara att skaffa bebis innan men jag förstår om det är jobbigt när man verkligen vill göra operationen. Tänk på vad som är bäst för bebisen. Inte värt att chansa skulle jag tycka...

  • Anonym (Opererad)

    Min fru blev gravid inom 3 månader efter hennes operation. Hon hade skydd men eftersom man efter en operation har försämrat skydd av P-piller så blev det en hoppsan. Vi behöll barnet och han är snart 4 och är full normal :)

    Barnet, enligt vår BM, förser sig med det som behövs av mamman så det är inte direkt farligt för barnet att mamman tappar massa vikt. Dock blev det tätare besök hos spec-mödravården för att säkerställa att hon fick ?behålla? tillräckligt av näring själv. Klart det bästa är att vänta så att kroppen hinner stabilisera sig och landa i sig, men för vår del så har allt gått bra. Har hört det av flera som blivit gravida lite snabbt inpå sin op.

  • lacomte

    Okej :) jag är gravid å ska inte operera mig inte ansökt heller :), men läste någon stans om en som va gravid medans hon gjorde sin operation därför nyfikenheten tog över , om någon vart det eller vet :), då jag som sagt e nyfiken liten filur :),

Svar på tråden Gastric bypass