• Anonym (Mamma till 2)

    Granne som klagar över skrikande barn

    Vi bor i en bostadsrätt och grannen jämte oss är rätt knepig. Det är en man i 40-årsåldern utan varken barn eller förhållande.

    Hur som helst så har han nu framfört klagomål på våra barn för att de väsnas för mycket på helgerna. Vi kliver upp vid 7 och äter frukost och det brukar då oftast vara tyst fram till 8-tiden. Sen efter det kan jag hålla med om att det är en hel del ljud från lägenheten, och i synnerhet den äldsta som är 16 månader. Han skriker en hel del. Vi lyckas tyvärr inte få tyst på honom heller trots idoga försök.

    Själv tycker jag att det är lite väl magstarkt att klaga på barn i den här åldern som inte förstår när de ska vara tysta. Men hur hanterar vi grannen som verkar helt oförstående?

  • Svar på tråden Granne som klagar över skrikande barn
  • Anonym (Tomten är far till alla barnen)

    I kan väl vistas i det rum som ligger längst från grannen?

  • Anonym (Vi med)

    Vi har likadant. Vår barn är yrväder och bråkar nästan konstant med varandra så här är det livat. Yngsta är 2,5 och skriker ibland så det skakar i väggarna. Vi är hårda och han vet att han inte får men det hjälper inte.

    Barn är ju liksom inte maskiner som sitter som små änglar hela tiden. Så jag tänker att grannarna får klaga, vi vet att vi gör så gott vi kan för att få barnen skapligt lugna. Mer kan vi inte göra.

  • Anonym (5)

    Gå ut o lek efter frukosten! Där får barnen skrika och leka!

  • Anonym (Vi med)
    Anonym (5) skrev 2018-03-04 09:21:42 följande:

    Gå ut o lek efter frukosten! Där får barnen skrika och leka!


    Fast nu kan det ju vara väldigt kallt på morgonen och det är definitivt inte alla barn som tycker det är roligt. Dessutom är det inte bra för deras hud i ansiktet.
  • Anonym (5)

    ... och kanske inte alla flräldrar som orkar gå ut med barnen och istället låter dem härja i lägenheten.

    Man behöver ju inte vara ute flera timmar.

  • BeautifulLiz
    Anonym (Tomten är far till alla barnen) skrev 2018-03-04 09:13:48 följande:

    I kan väl vistas i det rum som ligger längst från grannen?


    Håller med, det var precis så vi löste problemet med grannens ungar. De fick helt enkelt byta rum. Det är banne mig inte roligt att störas av tjo och tjim på okristliga tider!
  • Anonym (Ebb)
    BeautifulLiz skrev 2018-03-04 09:34:46 följande:

    Håller med, det var precis så vi löste problemet med grannens ungar. De fick helt enkelt byta rum. Det är banne mig inte roligt att störas av tjo och tjim på okristliga tider!


    Okristliga tider - klockan 8? :)
  • Anonym (Vi med)
    Anonym (5) skrev 2018-03-04 09:29:10 följande:

    ... och kanske inte alla flräldrar som orkar gå ut med barnen och istället låter dem härja i lägenheten.

    Man behöver ju inte vara ute flera timmar.


    Nä så är det ju. Jag är en av dom. Min yngsta hatar att va ute i det här vädret. Så jag tycker absolut inte det är värt att ta på kläder, overaller, mössor och vantar när jag ändå måste gå hem efter tio minuter för att han tycker det är kallt och bara står och gråter.
  • BeautifulLiz
    Anonym (Ebb) skrev 2018-03-04 09:39:31 följande:

    Okristliga tider - klockan 8? :)


    Ja, okristliga om det är helg, när man är sjuk eller är ledig.

    Går man, som jag, upp halv fem alla vardagar så behöver man sova ut när tillfälle (borde) finnas.
Svar på tråden Granne som klagar över skrikande barn