• Sus4nne

    Gravid på 6:e försöket?

    Jag och min sambo har nu gjort 6 försök med äggdonator, på det fjärde försöket som var ett färskförsök visade alla graviditetstest GRAVID. När vi sen kom på ultraljudet på RMC så visade det sig att hinnsäcken var tom, vi blev så chockade och jag fattade ingenting.

    Den 20 februari satte vi in ett femdagars embryo (blastocyst). Testdagen var idag, men imorse när jag kissade så var Lutinusen rosaröd så jag tog inget test utan åkte och jobbade, ville inte ta ett test och riskera att bryta ihop och inte kunna jobba...

    Så jag var väldigt inställd på ett negativt test och sa till min sambo att jag börjat blöda så det nog var kört. Tog iaf ett test nu vid kl 10 (hade hålllit mig från att kissa sen kl 04.30 imorse och endast druckit en kopp kaffe). Vi båda blev helt chockade när testet visade Gravid 1-2!!? Självklart superglada men nu kommer denna jobbiga väntan på ett första ultraljud. Jag oroar mig så för att testet ska visa fel. Det är ju ändå ett Clearblue digital och de ska ju vara bäst men man tvivlar ju och jag kommer nog inte vara säker förrän jag får se ?pricken? på ultraljudet.

    Varje toabesök kommer vara jobbiga från och med nu och jag hoppas verkligen inte att det ska komma mer blod eller rosaröda flytningar.

    Samtidigt så har mina symtom varit helt annorlunda denna gången. Jag har inte alls haft några känningar i buken eller så, ingen molvärk eller stickningar alls! Däremot så har jag haft extremt känsliga bröst och mitt humör har varit katastrof. Jag har gråtit för ingenting och hela tiden samt att jag har haft grymt kort stubin och typ haft värsta sortens PMS. Men det går ju inte skilja på vad som är graviditetssymtom och vad som är pga av medicinerna. Jag äter Progynon och tar Lutinus 3ggr/dag.

    Ville väl bara skriva av mig lite känner jag och kanske få lite peppande ord eller höra om någon annan varit med om samma och om jag ska lita på testet. Jag är så orolig att det ska bli som sist och att hinnsäcken ska vara tom, någon som vet om det är normalt?

    Jag tror att jag kommer ta ett till test om ca en vecka bara för att se om det då står ?Gravid 2-3? eller ?Gravid 3+?

  • Svar på tråden Gravid på 6:e försöket?
  • LovisaM

    Grattis!

    När jag fick tillbaka en blasto så fick jag gravid 3+ dagen efter testdag (ruvardag 19). Känns som att du borde haft gravid 2-3 när du testat.

  • Sus4nne
    LovisaM skrev 2018-03-04 14:14:36 följande:

    Grattis!

    När jag fick tillbaka en blasto så fick jag gravid 3+ dagen efter testdag (ruvardag 19). Känns som att du borde haft gravid 2-3 när du testat.


    Ja, jag tyckte också att det kändes lite med 1-2 men min testdag var ju bara på rd 13, det var detta datum vi fick som testdag.
  • LovisaM
    Sus4nne skrev 2018-03-04 14:50:01 följande:

    Ja, jag tyckte också att det kändes lite med 1-2 men min testdag var ju bara på rd 13, det var detta datum vi fick som testdag.


    Mitt slog om till gravid 2-3 på ruvardag 11, men det är nog olika vilken hcgnivå man har.
  • Sara761

    Hej!

    Grattis t plus

    Hur har det gått? Ta ett blodprov och kolla hcg så får du mer info om graviditet och slipper oroa dig ända tills ultraljud. Har själv gjort flera ÄD och precis fått missfall i v 6. Vet hur hemskt orolig man blir! Men blödning behöver inte betyda missfall!

  • Sus4nne
    Sara761 skrev 2018-03-06 20:28:47 följande:

    Hej!

    Grattis t plus

    Hur har det gått? Ta ett blodprov och kolla hcg så får du mer info om graviditet och slipper oroa dig ända tills ultraljud. Har själv gjort flera ÄD och precis fått missfall i v 6. Vet hur hemskt orolig man blir! Men blödning behöver inte betyda missfall!


    Hej,

    Inga fler rosa flytningar och jag tänkte jag skulle ta ett nytt test på lördag och hoppas att det står 2-3 eller 3+ då. Sen har vi fått tid för ett extra tidigt ultraljud i vecka 6 (om ca två veckor då om jag räknat rätt).

    Vi blev gravida på vårt fjärde försök också men då när vi var på ultraljudet i v 9 konstaterades att det inte fanns något foster så därav det extra tidiga ultraljudet nu. Men Just nu går jag bara och väntar på lördag och på att få ta testet igen.
  • Sus4nne
    Sara761 skrev 2018-03-07 09:47:01 följande:

    Lycka till!!


    Tack, dock hade jag en lite mer röd flytning nu :(

    Tappar hoppet lite känner jag... Men får hålla ut tills lördag iaf och se vad grav. testet säger.

    Vi har iaf fått en tid den 22 mars för ultraljud så är det nu som sist och hinnsäcken är tom så behöver jag iaf inte gå i 10 veckor och tro att jag är gravid. Min kropp kunde dessutom inte stöta ut det så bra den gången, det tog ca 3-4 månader för kroppen att bli av med allt...
  • Sara761

    Åh vad jobbigt!

    Men hoppas:)

    Jag undrar också hur vanligt det är med missfall/tom hinnsäck vid ÄD och ?unga ägg?

    Känns ju som extrem otur vi haft?

  • Sus4nne
    Sara761 skrev 2018-03-07 16:22:49 följande:

    Åh vad jobbigt!

    Men hoppas:)

    Jag undrar också hur vanligt det är med missfall/tom hinnsäck vid ÄD och ?unga ägg?

    Känns ju som extrem otur vi haft?


    Ja, verkligen! Känns ju inte som att det är så vanligt vid naturlig graviditet men jag kanske har fel?

    Det känns extra jobbigt om detta nu inte funkar eftersom det är sista embryot och vi i så fall får ställa upp oss i kö igen. Antar att väntetiden är kring ett år ännu, då blir det sista donatorn för oss...
  • Sus4nne
    Sara761 skrev 2018-03-07 09:47:01 följande:

    Lycka till!!


    Tog ett test nu och det visade på Inte Gravid...
Svar på tråden Gravid på 6:e försöket?