• Anonym (SUCK ! INTE IGEN !)

    FAMILJELIV ÄNDRA INSTÄLLNINGAR TACK!

    Vet inte hur många inlägg som jag har skrivit men missat klicka i "tillåt anonyma svar"! Kan den inte redan vara förmarkerad istället för "tilllåt inte anonyma svar".

    Dels syns det inte i rutan och skriver man en lång text så glömmer man bort det ! Plus att det ligge ca: 1 dm under "Starta tråd"- knappen !  Blir lika irriterad varje gång. Snälla gör om o gör det mer synligt eller enklare att ändra det innan man får för sig att klicka på "starta tråd"!  

    TACK PÅ FÖRHAND !

  • Svar på tråden FAMILJELIV ÄNDRA INSTÄLLNINGAR TACK!
  • Träskvatten

    Varför skriker du?

    Jag tycker att man ska kunna stå för det man skriver, dvs att man ska kunna skriva under sitt eget nick. Så min åsikt är att man ska kunna utgå från att man vågar skriva oanonymt och om man trots det inte vågar eller vill så faller det på ens eget ansvar att komma ihåg.

    Du borde väl lära dig av dina misstag om det händer så ofta kan jag tycka.

  • Anonym (M)

    Bra feedback! Har råkat göra samma misstag själv, blir ju oftast att göra en ny tråd och sen anmäla den första tråden så den tas bort.


    Träskvatten skrev 2018-03-04 13:24:48 följande:

    Varför skriker du?

    Jag tycker att man ska kunna stå för det man skriver, dvs att man ska kunna skriva under sitt eget nick. Så min åsikt är att man ska kunna utgå från att man vågar skriva oanonymt och om man trots det inte vågar eller vill så faller det på ens eget ansvar att komma ihåg.

    Du borde väl lära dig av dina misstag om det händer så ofta kan jag tycka.


    Nja, tycker det finns en bra poäng med att kunna skriva anynomt trots ett redan anonymt nick. Framförallt när det gäller känsligare frågor, såsom abort, våldtäkt, annat våld osv. Kanske man inte vill koppla ihop jobbigare/känsligare erfarenheter med sitt vanliga nick av en massa anledningar. Så är det för mig iallafall. Skulle sluta svara i en del trådar utan den funktionen då folk som känner mig IRL vet om mitt "vanliga" nick, men inte vet om mer privata händelser (och som jag inte vill att de ska veta om).
  • Träskvatten
    Anonym (M) skrev 2018-03-04 13:51:42 följande:
    Nja, tycker det finns en bra poäng med att kunna skriva anynomt trots ett redan anonymt nick. Framförallt när det gäller känsligare frågor, såsom abort, våldtäkt, annat våld osv. Kanske man inte vill koppla ihop jobbigare/känsligare erfarenheter med sitt vanliga nick av en massa anledningar. Så är det för mig iallafall. Skulle sluta svara i en del trådar utan den funktionen då folk som känner mig IRL vet om mitt "vanliga" nick, men inte vet om mer privata händelser (och som jag inte vill att de ska veta om).
    Om du läser vad jag skriver så motsäger jag inte möjligheten att vara anonym.
  • Anonym (Ja!)

    Jag trodde jag var ensam tack TS!!

    Det är en ny inställning de gjort men man tycker att om man missar klicka i ska det bli anonymt det skadar ju ingen.

  • Glinda från Oz

    Alla kan alltid vara anonyma om man postar i t.ex känsliga rummet, det är bara där man normalt inte kan vara anonym som den knappen spelar roll t.ex i hundgruppen. Jag tycker det är bra som det är nu, man kanske inte vill ha en massa idioter som är anonyma då man diskuterar hundraser och då man skriver i någon av de känsliga grupperna kan folk som sagt vara anonyma automatiskt,

  • Glinda från Oz
    Anonym (M) skrev 2018-03-04 13:51:42 följande:

    Bra feedback! Har råkat göra samma misstag själv, blir ju oftast att göra en ny tråd och sen anmäla den första tråden så den tas bort.

    Nja, tycker det finns en bra poäng med att kunna skriva anynomt trots ett redan anonymt nick. Framförallt när det gäller känsligare frågor, såsom abort, våldtäkt, annat våld osv. Kanske man inte vill koppla ihop jobbigare/känsligare erfarenheter med sitt vanliga nick av en massa anledningar. Så är det för mig iallafall. Skulle sluta svara i en del trådar utan den funktionen då folk som känner mig IRL vet om mitt "vanliga" nick, men inte vet om mer privata händelser (och som jag inte vill att de ska veta om).


    I de grupperna är man automatiskt anonym, det är bara i grupper där man inte automatiskt är anonym som det spelar roll, t.ex i hundgruppen.
  • Anonym (M)
    Träskvatten skrev 2018-03-04 14:09:42 följande:

    Om du läser vad jag skriver så motsäger jag inte möjligheten att vara anonym.


    Nej, men vad jag svarade på framförallt var:

    "Jag tycker att man ska kunna stå för det man skriver, dvs att man ska kunna skriva under sitt eget nick."

    Min poäng var att det finns tillfällen där jag inte tycker att det handlar om huruvida man står för det man skriver, men att en del saker är jobbiga att prata om. Jag står för allt jag skriver, men vill inte att alla ska veta om just mina erfarenheter av t.ex. våldtäkt.
    Glinda från Oz skrev 2018-03-04 14:46:58 följande:

    I de grupperna är man automatiskt anonym, det är bara i grupper där man inte automatiskt är anonym som det spelar roll, t.ex i hundgruppen.


    En tråd om abort, våldtäkt eller annat känsligt behöver ju inte ligga i känsliga rummet. Beror ju på vart ts väljer att lägga den. Men sen finns inte möjligheten att vara anonym för de som svarar per automatik i känsliga rummet heller. Man måste fortfarande trycka i att tillåta anonyma svar.
  • Anonym (M)
    Glinda från Oz skrev 2018-03-04 14:45:43 följande:

    Alla kan alltid vara anonyma om man postar i t.ex känsliga rummet, det är bara där man normalt inte kan vara anonym som den knappen spelar roll t.ex i hundgruppen. Jag tycker det är bra som det är nu, man kanske inte vill ha en massa idioter som är anonyma då man diskuterar hundraser och då man skriver i någon av de känsliga grupperna kan folk som sagt vara anonyma automatiskt,


    Men det handlar ju inte om det går att vara anonym eller inte. Alla som svarar i en tråd kan vara anonyma oavsett var tråden ligger sålänge ts valt att anonyma svar tillåts. Så en tråd om hundar kan likväl också tillåta anonyma svar. Grejen var ju att göra "skapa ny tråd" öite mer användarvänligt genom att antingen istället ha "tillåt anonyma svar" förmarkerat eller flytta upp den sektionen, för som den är nu är den lätt att missa.
  • Träskvatten
    Anonym (M) skrev 2018-03-04 15:48:01 följande:
    Nej, men vad jag svarade på framförallt var:
    "Jag tycker att man ska kunna stå för det man skriver, dvs att man ska kunna skriva under sitt eget nick."
    Min poäng var att det finns tillfällen där jag inte tycker att det handlar om huruvida man står för det man skriver, men att en del saker är jobbiga att prata om. Jag står för allt jag skriver, men vill inte att alla ska veta om just mina erfarenheter av t.ex. våldtäkt.
    Det är bra om man läser allt och inte bara ögnar igenom halva inlägget innan man svarar. Det blir lätt fel annars.
  • Anonym (M)
    Träskvatten skrev 2018-03-04 15:51:21 följande:

    Det är bra om man läser allt och inte bara ögnar igenom halva inlägget innan man svarar. Det blir lätt fel annars.


    Haha... "okej". Men jag läste hela ditt inlägg och har gjort så igen, står fast vid vad jag skrev fortfarande.
  • Glinda från Oz
    Anonym (M) skrev 2018-03-04 15:48:01 följande:

    Nej, men vad jag svarade på framförallt var:

    "Jag tycker att man ska kunna stå för det man skriver, dvs att man ska kunna skriva under sitt eget nick."

    Min poäng var att det finns tillfällen där jag inte tycker att det handlar om huruvida man står för det man skriver, men att en del saker är jobbiga att prata om. Jag står för allt jag skriver, men vill inte att alla ska veta om just mina erfarenheter av t.ex. våldtäkt.En tråd om abort, våldtäkt eller annat känsligt behöver ju inte ligga i känsliga rummet. Beror ju på vart ts väljer att lägga den. Men sen finns inte möjligheten att vara anonym för de som svarar per automatik i känsliga rummet heller. Man måste fortfarande trycka i att tillåta anonyma svar.


    Nej, det måste man inte, testa själv får du se. Lägger man inte våldtäkt mm i känsliga rummet kan man be om att få tråden flyttad, jag anmäler trådar som ligger fel rätt ofta.
  • Anonym (M)
    Glinda från Oz skrev 2018-03-04 19:37:26 följande:
    Nej, det måste man inte, testa själv får du se. Lägger man inte våldtäkt mm i känsliga rummet kan man be om att få tråden flyttad, jag anmäler trådar som ligger fel rätt ofta.
    Jag har testat, "tillåt inte anonyma svar" är förmarkerat oavsett om tråden ska startas i känsliga rummet eller inte.

    Varför anmäler du andras trådar som att de ligger fel för att de inte är i känsliga rummet? Det enda känsliga rummet påverkar är huruvida TS kan vara anonym samt att reglerna är lite mer strikta där inne, men det har inget och göra med huruvida användare kan svara anonymt eller inte - det går att göra i alla trådar såvida TS markerat det som tillåtet.
  • Glinda från Oz
    Anonym (M) skrev 2018-03-04 19:45:23 följande:

    Jag har testat, "tillåt inte anonyma svar" är förmarkerat oavsett om tråden ska startas i känsliga rummet eller inte.

    Varför anmäler du andras trådar som att de ligger fel för att de inte är i känsliga rummet? Det enda känsliga rummet påverkar är huruvida TS kan vara anonym samt att reglerna är lite mer strikta där inne, men det har inget och göra med huruvida användare kan svara anonymt eller inte - det går att göra i alla trådar såvida TS markerat det som tillåtet.


    Rutan har ingen betydelse i känsliga rummet, du kan kryssa i vad som helst, man kan vara anonym ändå. Jag startade en testtråd för att visa dig. Jag anmäler att få tråden flyttad så folk ska kunna svara anonymt (eftersom man alltid kan det i känsliga rummet)

    Länk till min tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/78521698-familjelivs-installningar-testtrad/1

  • Glinda från Oz

    Jag vill visa tydligare, jag har alltså valt att inte tillåta anonyma svar i känsliga rummet då jag startade tråden.

Svar på tråden FAMILJELIV ÄNDRA INSTÄLLNINGAR TACK!