• Äldre 4 Mar 14:10
    18637 visningar
    293 svar
    293
    18637

    BIM runt 28 mars. Nån fler som vill hänga på?

    Alla BIM trådar var redan så fulla så jag tänkte skapa en till.. :D

    Är 37 år och försöker få andra barnet. Har en dotter som är 4 år.

    Har flera mf bakom mig bl.a 2 st såkallade vindägg.

    Har denna månad börjat med bidrottninggele kapslar och extra vitaminer.

    Är riktigt expert på att vara "skengravid" innan mensen så tänkte det kan va bra att kunna ventilera nånstans..

    Nån som känner igen sig?

  • Svar på tråden BIM runt 28 mars. Nån fler som vill hänga på?
  • Äldre 4 Mar 14:32
    #1

    Har BIM 27 Mars och skriver mer i sladdis tråden. Men kan kika in å följa lite här å :)

  • Äldre 5 Mar 00:00
    #2

    Jag skriver oxå lite i de andra men har bim 28 mars

    :)) Jag blir 36 I år och har två barn sen innan 11 och 16 I år. Har dock en ny man nu sen 4 år och han har inga barn. Så det blir hans första. Vi har försökt ca ett halv år.

  • Äldre 5 Mar 08:08
    #3

    Hej!

    Hoppar gärna in här oxå, har bim 31/3

    Har 2 barn sen tidigare förhållande 8 och 7 år

    Min man har en sen tidigare som är 13

    Vi försöker få en gemensam men verkar inte gå så vidare bra, vi har haft oskyddat i 2 år men först aktivt i 6 månader, vi har haft 2 så kallade kemiska gravideteter :( vi ska på utredning i mitten av April!

    Varje månad bryter man ihop och frågar sig själv varför det inte går?

    Följer gärna tråden och även kunna få skriva av sig..

  • Äldre 7 Mar 13:35
    #4

    Kul att se svar här!


    Tokigsnart skrev 2018-03-05 08:08:48 följande:

    Hej!

    Hoppar gärna in här oxå, har bim 31/3

    Har 2 barn sen tidigare förhållande 8 och 7 år

    Min man har en sen tidigare som är 13

    Vi försöker få en gemensam men verkar inte gå så vidare bra, vi har haft oskyddat i 2 år men först aktivt i 6 månader, vi har haft 2 så kallade kemiska gravideteter :( vi ska på utredning i mitten av April!

    Varje månad bryter man ihop och frågar sig själv varför det inte går?

    Följer gärna tråden och även kunna få skriva av sig..


    Känner igen mig i det du skriver.. hjärtkrossande varje månad när mensen dyker upp.. :( Har också haft en kemisk graviditet.. man känner ju sig så lurad..

    Hoppas att denna månad är vår månad!
  • Äldre 7 Mar 15:15
    #5

    Hej!
    Jag har BIM den 29/3. Har en dotter på 3,5 år som var superlätt att få men nu med nummer 2 så är det tröööögt. Är 33 år och har lite vajsing med ägglossningen så jag äter letrozole, det har funkat bra men är ju inte gravid än... Har försökt sedan april 2017 men fick hjälp med äl-stimulering först 6 månader senare. Ett tidigt missfall i oktober och sen dess...ingenting.
    Var riktigt skenis denna månad med ont i brösten precis på rätt dagar osv. Var 100 % säker på att jag var gravvo och fick några snygga spökstreck på tester men mensen kom som en klocka ändå.
    Varje månad är jag redo att ge upp. Hur kan det komma sig att varenda människa man känner är gravid just nu? 

  • Äldre 7 Mar 16:45
    #6
    Wilma000 skrev 2018-03-07 13:35:38 följande:

    Kul att se svar här!

    Känner igen mig i det du skriver.. hjärtkrossande varje månad när mensen dyker upp.. :( Har också haft en kemisk graviditet.. man känner ju sig så lurad..

    Hoppas att denna månad är vår månad!


    Verkligen, man fick vara glad någon dag :(

    Jag hoppas verkligen att det e våran månad nu

    Fyller även år den 28/3 så vore ju en jätte rolig present!

    Men känns ändå skönt att veta att vi ska på utredning i April men känns så långt bort!
  • Äldre 7 Mar 16:48
    #7
    Regnkappa skrev 2018-03-07 15:15:05 följande:

    Hej!

    Jag har BIM den 29/3. Har en dotter på 3,5 år som var superlätt att få men nu med nummer 2 så är det tröööögt. Är 33 år och har lite vajsing med ägglossningen så jag äter letrozole, det har funkat bra men är ju inte gravid än... Har försökt sedan april 2017 men fick hjälp med äl-stimulering först 6 månader senare. Ett tidigt missfall i oktober och sen dess...ingenting.

    Var riktigt skenis denna månad med ont i brösten precis på rätt dagar osv. Var 100 % säker på att jag var gravvo och fick några snygga spökstreck på tester men mensen kom som en klocka ändå.

    Varje månad är jag redo att ge upp. Hur kan det komma sig att varenda människa man känner är gravid just nu? 


    Visst e det sjukt att ingenting händer?

    Så jobbigt oxå att kroppen verkligen kan lura en, att man kan känns sådana grav tecken gång på gång! Önskar att man kunde stänga av hjärnan i bland men lättare sagt än gjort!

    Haha exakt alla e typ gravida förutom vi känns det som!
  • Äldre 7 Mar 17:37
    #8

    Ja alltså det är riktigt grymt va lurad man kan bli.. jag hade alla symtom som vid tidigare graviditeter och lyckades också få några spökstreck.. så när mensen kom kände jag mig verkligen grundlurad.. :(

    Känner även att min biologiska klocka tickar högt.. :O Fyller 38 nu i sommar. :/

    Blir lätt lite jobbigt när alla plötsligt verkar vara gravida.. jag också VILL!!!

  • Äldre 7 Mar 18:25
    #9

    Hej! Jag och sambon försöker med första barnet, vi är båda 26 år och tycker detta är spännande :) härligt att hitta en tråd där folk redan har barn och vet hur det känns och hur allt går till! För jag har då ingen aning om vad jag ska känner efter för symptom!

    Har BIM 20 mars och vi har försökt sen december så allt detta är väldigt färskt för oss :)

  • Äldre 7 Mar 19:45
    #10
    Wilma000 skrev 2018-03-07 17:37:14 följande:

    Ja alltså det är riktigt grymt va lurad man kan bli.. jag hade alla symtom som vid tidigare graviditeter och lyckades också få några spökstreck.. så när mensen kom kände jag mig verkligen grundlurad.. :(

    Känner även att min biologiska klocka tickar högt.. :O Fyller 38 nu i sommar. :/

    Blir lätt lite jobbigt när alla plötsligt verkar vara gravida.. jag också VILL!!!


    Hemskt känsla man blir så ledsen,

    Själv blir jag 34 och min man 41 så känner oxå stress..
Svar på tråden BIM runt 28 mars. Nån fler som vill hänga på?