• Anonym (Va?)
    Äldre 4 Mar 17:18
    1350 visningar
    5 svar
    5
    1350

    Skolskjuts

    Föräldrarna skilda. Barnen går kvar i samma skola, ena föräldern bor kvar i huset. Den andre har flyttat ca en mil bort (svårt med bostad, inget val tyvärr). Hur fungerar det med skolskjuts? Båda föräldrarna bor i samma kommun, barnen skriva på samma adress som alltid och är skriva i huset de alltid bott. De bor 50%hos var förälder. Kan de få skolskjuts från den förälder som flyttat?

  • Svar på tråden Skolskjuts
  • Khalee­si85
    Äldre 18 Mar 15:57
    #1

    Ja min son står skriven hos sin Pappa som bor 5 min från skolan, men från mig så har han skolskjuts, var inga problem få beviljat.

  • Anonym (Nja)
    Äldre 18 Mar 16:03
    #2
    Anonym (Va?) skrev 2018-03-04 17:18:13 följande:

    Föräldrarna skilda. Barnen går kvar i samma skola, ena föräldern bor kvar i huset. Den andre har flyttat ca en mil bort (svårt med bostad, inget val tyvärr). Hur fungerar det med skolskjuts? Båda föräldrarna bor i samma kommun, barnen skriva på samma adress som alltid och är skriva i huset de alltid bott. De bor 50%hos var förälder. Kan de få skolskjuts från den förälder som flyttat?


    Brukar fungera om båda föräldrarna bor inom samma rektorsområde. Gör ni det?
  • Anonym (Jo)
    Äldre 18 Mar 16:55
    #3

    Jobbar på skola och har ett barn vara föräldrar är skilda.

    Den ena bor några minuter ifrån och den andra flera mil ifrån. Inte samma rektorsområde men dock samma kommun. Det barnet har fått beviljat skolskjuts iallafall. Kolla upp med din kommun.

  • Anonym (Va?) Trådstartaren
    Äldre 18 Mar 17:34
    #4
    Anonym (Nja) skrev 2018-03-18 16:03:16 följande:

    Brukar fungera om båda föräldrarna bor inom samma rektorsområde. Gör ni det?


    Nä, inte samma rektorsområde.

    Men jag ska ringa kommunen och kolla, har bara inte fått tummarna loss än :)
  • Anonym (Kvinn­a)
    Äldre 19 Mar 07:12
    #5

    Min syrras barn har skolskjuts när de är hos pappan, det är inte ens samma kommun.

Svar på tråden Skolskjuts