• miloo89

    5-veckors bebis vägrar liggamma på natten

    Jag har en liten pojke på 5 veckor som de första två veckorna gick jättebra att liggamma, både dag och natt. Sen plötsligt en natt vägrade han och ?hackar? numera bara runt eller skriker när jag försöker. Sätter jag mig upp och ger bröstet går det genast bra. Detta gäller alltså endast på nätterna, dagtid brukar det gå bra att liggamma och han tar bröstet på en gång. Någon som varit med om detta eller har nån idé om varför han gör så?

  • Svar på tråden 5-veckors bebis vägrar liggamma på natten
  • Mikaelayasar

    Det släpper. Gör bebisen nöjd och på hans sätt.

  • Bertram

    Min yngsta var sådär en period, då satte jag mig upp och när han hade sugit tag så la jag oss försiktigt ner, då gick det :)

  • Bertram

    Min yngsta var sådär en period, då satte jag mig upp och när han hade sugit tag så la jag oss försiktigt ner, då gick det :)

  • Snuttis2

    Räcker med en förkylning för att det ska ställa till sig. Gör det som finkar o lyssna på bebisen . Jag sov med min på bröstet sittandes första 2 månaderna innan han accepterade att ligga o amma!

  • crispnuggets

    Små bebisar ändrar sina vanor hela tiden har jag märkt :D försök tillfredsställa hans behov på det sätt du kan, snart ändrar det sig igen. Liggamma är jättemysigt och behändigt i mitt tycke och i perioder funkar det superbra med min bebis, men så kommer det en period när det inte alls fungerar så då får man försöka hitta någon ny eller nygammal metod som fungerar ett tag.

  • miloo89

    Tack alla för era svar! Känner mig lite positivare nu :)

    Tycker så mycket om att liggamma och det gjorde verkligen nätterna enkla. Men det är nog som ni säger att vi får ge det lite tid så kommer han säkert ändra vanor igen. Just nu äter han 3 gånger om nätterna så då sätter vi oss upp, ibland tar det tid å då hinner han ilskna till och väcker pappa å storasyster. Det hände ju aldrig när vi liggammade hehe. Men alltid är det nåt :p

Svar på tråden 5-veckors bebis vägrar liggamma på natten