• Äldre 5 Mar 11:07
    9106 visningar
    7 svar
    7
    9106

    Babynest eller sovorm?

    Ska få barn i vår och funderar på om det verkligen är värt att köpa ett babynest eller om det mest är nåt man ?ska? ha enligt många andra och som man bara använder en månad och sen inget mer.

    Känns som att bebisen växer ur ett babynest rätt fort eller?

    Funderade lite på om det är bättre att köpa en sovorm som man i så fall kan anpassa storleken på allteftersom bebisen växer.

    Vad tror ni blir bäst? Vad är mest prisvärt? Funkar sovorm lika bra redan från det att dom är nyfödd eller är babynest bättre? :)

  • Svar på tråden Babynest eller sovorm?
  • Äldre 5 Mar 11:16
    #1

    Jag tycker Babynest var det bästa grejen att ha med ett spädbarn! Det var det jag var mest glad över att jag hade köpt.

    Vi hade med vårat Babynest redan till förlossningen så våran son sov i nestet från dag 1 tills han växte ur den! Dom ligger tryckt och säkert där i och du kan även flytta med dig babynestet om bebis sover och du inte vill lämna hen ensam i rummet. Super bra grej så jag tycker absolut du ska införskaffa dig ett Babynest.

  • Äldre 5 Mar 11:21
    #2
    Nyttz skrev 2018-03-05 11:16:12 följande:

    Jag tycker Babynest var det bästa grejen att ha med ett spädbarn! Det var det jag var mest glad över att jag hade köpt.

    Vi hade med vårat Babynest redan till förlossningen så våran son sov i nestet från dag 1 tills han växte ur den! Dom ligger tryckt och säkert där i och du kan även flytta med dig babynestet om bebis sover och du inte vill lämna hen ensam i rummet. Super bra grej så jag tycker absolut du ska införskaffa dig ett Babynest.


    Ok. Hur länge kunde ni använda det innan han växte ur det då? :)
  • Äldre 5 Mar 11:53
    #4

    Min första sov i sitt nest i ett år. Mitt andra vägrade sova i nestet. Kan vars värt att vänta med det inköpet tills barnet kommer och se om behovet uppstår!

  • Äldre 5 Mar 12:35
    #5

    Babynestet använde vi mycket och länge. När han var liten så sov han dagligen i nestet på soffan. När han blev för lång så knöt vi bara upp änden och lät det vara öppet vid fötterna. När han var förkyld och vi höjde huvudänden på sängen så lade vi nestet i spjälsängen för att han skulle hållas på plats och inte rulla åt sidan. Vi hade den även i sängen de få gånger han sov mellan oss som spädis.
    Sovorm har jag ingen erfarenhet av. 

  • Äldre 6 Mar 17:24
    #6

    Vi använde mjuklifyen från vagnen istället för babynest. Funkade jättebra och ingen extra kostnad. (Hade sittvagn med mjuklift i som liggvagn)

  • Äldre 7 Mar 12:00
    #7

    Ok, verkar som att dom flesta tkr man har användning av det då så litar väl åt att vi köper ett :) Tack för svar!

Svar på tråden Babynest eller sovorm?