• Nobhule

    Ensam gravid

    Jag har lyckats bli gravid, trots skydd (p-stav), utomlands med en person som jag iofs känner sen innan men som inte bor i Sverige. Denna person är väldigt stöttande i vad jag än gör, som skulle göra allt för att hjälpa till.

    Mitt huvud säger mig att jag inte borde behålla, utan göra abort pga omständigheterna. (Inget boende, jobb, osv , då jag sa upp allt för att resa). Och framför allt, pappan flera hundratals mil bort? Är det snällt? Vad säger jag till mina föräldrar? Har ingen bra relation med min familj på det sättet.

    Mitt hjärta har redan börja utveckla en stor kärlek för vad som finns inom mig, och bara tanken på att inte behålla får mig att störtgråta i princip.

    Jag har aldrig skrivit i ett forum förut, och trodde aldrig att jag skulle göra det heller. Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut utav det. Jag vill bara höra några goda råd/ kloka ord, eller någon kanske kan dela med sig utav sin egna erfarenhet? Har någon här klarat sig som ensamstående?

  • Svar på tråden Ensam gravid
  • Nyttz

    Lyssna inte på någon annan än dig själv! Gör det som känns rätt för dig! Vet pappan om att du är gravid? Isåfall tycker jag ni ska bestämma tillsammans. Finns det någon chans till relation mellan er?

  • Nobhule

    Ja pappan vet om det. Han ser det som ett mirakel och vill vara med ifall jag skulle behålla det, men han förstår samtidigt om jag inte gör det. Så har hans fulla stöd i allt. Ja, det finns absolut möjlighet till förhållande, han är helt fantastiskt, men det är väl att han inte är medborgare i Sveriges och bor på andra sidan jordklotet som gör det svårt.

  • Nyttz

    Men varför inte ge förhållandet ett försök? Skulle han vilja komma till Sverige? Eller skulle du kunna tänka dig att flytta till honom?

  • Persikaplommon

    Vad vill du göra? Vad känns rätt för dig?

    Kan du inte flytta där han bor?

    Eftersom du har varken jobb eller bostad är det kanske enklare om du flyttar och inte han.

  • Nobhule

    Oj jag har ingen aning om vad som känns rätt just nu. Det är lite blandat.

    Han bor i Sydafrika och jag vill helst bo i Sverige med barn. Han kan absolut tänka sig att komma hit men tänker att det kanske tar flera år innan han får det? Kan ingenting om sänt..

Svar på tråden Ensam gravid