• Äldre 6 Mar 13:58
    29642 visningar
    52 svar
    52
    29642

    Hitta kk

    Hej!

    Det finns andra såna här trådar har jag sett, men dessa är rätt gamla så jag startar en färsk.

    Är kille på 31 år som bor i Stockholmsområdet. Ser väl rätt normal i fejset - medel, kanske 5-6. Några extra kilon.

    Söker en kk. Har försökt söka "vanlig" partner länge - framförallt via Happy Pancake och Mötesplatsen, men får inga svar. Har skrivit trevliga brev till ganska många (säkert över hundra). På Tinder måste jag typ högersvepa över tusen tjejer för att få en match (sanning). Dessa tjejer brukar dock bara vilja vara chattkompisar. Vet av erfarenhet eftersom jag har försökt bjuda ut dem på dejt, men fått svar: njaaaaaa

    De dejter jag varit på har inte lett någonstans, utan de vill bara vara vanliga vänner. Ingen kemi från deras sida. Jag gör säkert fel någonstans, men vet inte riktigt var i ledet. Kanske jag pratar med tjejerna som det vore min bästa kompis?

    Mina tjejkompisar som jag känt i massor av år är inte intresserade av någon kk (har dock inte frågat, men kommer nog inte göra det heller). Är även medlem på BC, men där vet ju de flesta singelkillar hur det är ;)

    Jaha, då testar jag väl här då! Är väl egentligen inte speciellt desperat över detta, men det vore roligt att få napp! Vill alltså främst ha en kk nu (som extra bonus - gärna någon att göra annat med också - typ bio, laga mat).

    Några tips eller förslag?

  • Svar på tråden Hitta kk
  • Äldre 6 Mar 14:13
    #1

    Tips: sök en flickvän istället. Det är mkt lättare än att hitta en kk.

  • Äldre 6 Mar 14:19
    #2

    Absolut. Men om du läser det jag skrev så har jag problem med det... Inga svar osv...

  • Äldre 6 Mar 14:34
    #3
    Meriall skrev 2018-03-06 14:13:14 följande:

    Tips: sök en flickvän istället. Det är mkt lättare än att hitta en kk.


    I beg to differ.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Don Juan)
    Äldre 6 Mar 16:02
    #4

    En gång för några år sedan hade jag en profil utan bild på HP. Grejen var att jag istället hade en välskriven text som utstrålade livsglädje och trygghet, och jag avslutade den med följande: "Tjejer utan en genomarbetad profiltext göre sig icke besvär ". Fick tre svar på några dagar och första tjejen jag träffade var en jordnära och levnadsglad kvinna. Vi hade dock väldigt olika liv och intressen, så vi tog inte det hela vidare efter att vi hade lekt av oss med varandra

    ...och till sist - Träna! Att känna sig i form gör dig snyggare!
     

  • Anonym (kille frånsö­der)
    Äldre 6 Mar 16:15
    #5

    kk är nog lättare att hitta när man redan är upptagen(min egen erfarenhet)

    även om det kanske borde vara tvärt om:)

  • Äldre 6 Mar 16:20
    #6
    Anonym (Don Juan) skrev 2018-03-06 16:02:01 följande:

    En gång för några år sedan hade jag en profil utan bild på HP. Grejen var att jag istället hade en välskriven text som utstrålade livsglädje och trygghet, och jag avslutade den med följande: "Tjejer utan en genomarbetad profiltext göre sig icke besvär ". Fick tre svar på några dagar och första tjejen jag träffade var en jordnära och levnadsglad kvinna. Vi hade dock väldigt olika liv och intressen, så vi tog inte det hela vidare efter att vi hade lekt av oss med varandra

    ...och till sist - Träna! Att känna sig i form gör dig snyggare!

     


    Det känns rent spontant som att man måste vara rätt duktig för att kunna "leka av sig".
  • Anonym (Fboll­)
    Äldre 6 Mar 16:27
    #7

    KK är inte heller för alla, jag skulle aldrig kunna skaffa KK, även om jag vill. Har inte den sexuella utstrålningen, kvinnor ser mig inte som något sexuellt.

    I ett förhållande kan jag bygga upp en sexuell attraktion för det är mera långsiktigt, men det är ingen som skulle rent spontant vilja ha sex med mig.

    Säger inte att det måste vara så för dig, bara det att KK inte är en självklarhet.

  • Äldre 6 Mar 16:40
    #8
    Anonym (Fboll) skrev 2018-03-06 16:27:37 följande:

    KK är inte heller för alla, jag skulle aldrig kunna skaffa KK, även om jag vill. Har inte den sexuella utstrålningen, kvinnor ser mig inte som något sexuellt.

    I ett förhållande kan jag bygga upp en sexuell attraktion för det är mera långsiktigt, men det är ingen som skulle rent spontant vilja ha sex med mig.

    Säger inte att det måste vara så för dig, bara det att KK inte är en självklarhet.


    Nä, så kan det nog vara. Men att prova skadar ju inte :)
  • Anonym (charm och sexapp­eal)
    Äldre 6 Mar 18:41
    #9
    Gravörn skrev 2018-03-06 16:20:44 följande:
    Det känns rent spontant som att man måste vara rätt duktig för att kunna "leka av sig".
    Tror det är svårare för killar att hitta kk generellt eftersom förre tjejer bara vill ha sex. Många har dessutom mycket högre krav på en kk än vad de skulle ha på en partner eftersom det är fysiska attribut som är viktigast då. Att man har sexig
    utstrålning och att det uppstår en kemi och tydlig attraktion.

    Har du inte tur att få tjejers uppmärksamhet alls varken på Tinder, dejtingsajter eller i verkligheten lär du inte få lätt att hitta kk tror jag.

    Bästa för dig om du inte har attraktionsfaktorerna så där inledningsvis är att hitta föreningar och kurser t ex där det kan uppstå gemensamma intressen, gå på tillställningar och sånt där du får en chans att visa vem du är och charma via personlighet och humor och sånt...
  • Äldre 6 Mar 18:50
    #10
    Anonym (charm och sexappeal) skrev 2018-03-06 18:41:47 följande:

    Tror det är svårare för killar att hitta kk generellt eftersom förre tjejer bara vill ha sex. Många har dessutom mycket högre krav på en kk än vad de skulle ha på en partner eftersom det är fysiska attribut som är viktigast då. Att man har sexig

    utstrålning och att det uppstår en kemi och tydlig attraktion.

    Har du inte tur att få tjejers uppmärksamhet alls varken på Tinder, dejtingsajter eller i verkligheten lär du inte få lätt att hitta kk tror jag.

    Bästa för dig om du inte har attraktionsfaktorerna så där inledningsvis är att hitta föreningar och kurser t ex där det kan uppstå gemensamma intressen, gå på tillställningar och sånt där du får en chans att visa vem du är och charma via personlighet och humor och sånt...


    Bra svar! Men jag har testat föreningar och tillställningar också. Hehe :) Bla förening jag höll till på i 10 år...
Svar på tråden Hitta kk