• Smörblomman1234

    Swim count spermatest

    Hej!

    Jag och min sambo har tidigare gjort IVF pga. dåliga spermier. Andra IVF försöket lyckades och resulterade i vår underbara 2 åring.

    För ett år sedan opererades min sambo för pungåderbråck som han haft många år. Operationen gick bra och några månader senare blev jag gravid (slutade dock i tidigt MF).

    Vi har nu testat ett sperma prov (hemmatest) som heter Swim Count. Någon annan som testat detta och hur såg erst resultat ut? Tycker det är lite svårt att tolka...

  • Svar på tråden Swim count spermatest
  • Anonym (spermatest)

    Slösa inte bort tiden med självtest, de visar ändå inte hur bra eller dåliga spermierna är.

    Boka tid hos en gyn istället och se till att mannen får göra ett spermatest med morfologi. Det är morfologin som är det viktigaste, dvs spermiernas utseende.

    Det testet kan man göra på många sjukhus i Sverige.

    Vill ni bli helt 100% säkra på spermierna så åker ni utomlands och gör ett dnatest och fragmentationstest på spermierna. Det heter Sperm dna fragmentationstest och det kan man göra i många länder- dock EJ i Sverige.

  • LLW
    Smörblomman1234 skrev 2018-03-06 23:03:32 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo har tidigare gjort IVF pga. dåliga spermier. Andra IVF försöket lyckades och resulterade i vår underbara 2 åring.

    För ett år sedan opererades min sambo för pungåderbråck som han haft många år. Operationen gick bra och några månader senare blev jag gravid (slutade dock i tidigt MF).

    Vi har nu testat ett sperma prov (hemmatest) som heter Swim Count. Någon annan som testat detta och hur såg erst resultat ut? Tycker det är lite svårt att tolka...


    Min sambo tog tre test med några månaders mellanrum då han fick negativt på alla och testade att lägga om kosten och ta tillskott, men testen fortsatte vara negativa.

    Under tiden började vi vår barnlöshetsutredning och han har precis fått göra test genom sjukhuset. Detta test visade att allt var normalt.

    Så dessa hemmatest tror jag nu mer inte på för ett ögonblick!
Svar på tråden Swim count spermatest