• Fibban16

    Igångsättning?

    Hej, är gravid i vecka 41 (40+5) och undrar om man kan få bli igångsatt pga outhärdlig ryggsmärta?? Kan verkligen inte gå längre och med mitt kända diskbråck gör detta dagarna omööjliga kan inte heller sova pga denna smärta?? Hur funkar de tror ni jag får bli igångsatt har ju gått över tiden och så räcker de att ja inte kan röra mig som skäl? Och har någon egna erfarenheter från igångsättning dela gärna me er!????

  • Svar på tråden Igångsättning?
  • Snuttis2

    Har erfarenhet men pga annan anledning , fick havandeskapsförgiftning o blev igångsatt v 39!

    Var delvis öppen redaninnan o hade gått öppen någon vecka . Fick cytotec för att starta värkarbete o behövde inget för attöppna tappen . De sa att det skulle ta tid troligtvis dygn då jag var först föderska. Fick cytotec 1 g/h mellan 00-05, kl 07 hade jag regelbundna värkar som de medicinskt tvingades lugna lite(värkstorm) , lite blodprover runt kl 8 och lustgas, fick en eda kl 10 som inte tog utan gjordes om, vid den kontrollerades jag. Kl var nog strax innan kl 12, då var jag helt öppen o sonen hade lagt sig i läge så det var bara att börja krysta. Kl 13:07 var han ute : )

    Från värkstart tog det drygt 6 h , klarade mig helt från skador bm sydde ett stygn. Vad jag förstått var detta en ovanlig förlossning vid igångsättning o som först föderska!

    Lycka till

  • Fibban16

    Uppdatering blev igångsatt efter många om och men och fick en underbar snabb förlossning som slutade med en helt perfekt liten tjej

Svar på tråden Igångsättning?