• Anonym (Palme­mordet­)
    Äldre 7 Mar 09:10
    1776 visningar
    19 svar
    19
    1776

    Är det inte dags att lägga ned Palmeutredningen nu ?!

    Som rubriken säger, är det inte dags att lägga ned Palmeutredningen,

    (utredningarna)? Det måste ha kostat Sverige enorma summor. Och till vilken nytta?

  • Svar på tråden Är det inte dags att lägga ned Palmeutredningen nu ?!
  • Äldre 7 Mar 09:26
    #1
    +1

    Skulle du säga samma om det gällde mordet på nån anhörig till dig?

  • Anonym (Palme­mordet­) Trådstartaren
    Äldre 7 Mar 11:23
    #2
    Salmiakk skrev 2018-03-07 09:26:19 följande:

    Skulle du säga samma om det gällde mordet på nån anhörig till dig?


    Ja inte faan skulle jag kräva att de utredde i alla dessa år som de hållit på med Palmes utredning. Och inte faan hade jag krävt att de skulle använda av skattebetalarnas pengar till det. Det har kostat oerhört mycket och till vilken nytta?
  • Äldre 7 Mar 11:25
    #3
    Anonym (Palmemordet) skrev 2018-03-07 11:23:54 följande:
    Ja inte faan skulle jag kräva att de utredde i alla dessa år som de hållit på med Palmes utredning. Och inte faan hade jag krävt att de skulle använda av skattebetalarnas pengar till det. Det har kostat oerhört mycket och till vilken nytta?
    Ok... intressant om du verkligen hade tyckt samma om det var ditt barn som hade blivit mördad.....
  • Anonym (Nope)
    Äldre 7 Mar 12:21
    #4

    Tvärtom. Det är dags att sätta dit dom skyldiga. Jag tycker att polisen som manipulerat utredningen och dessutom stämmer in på Lisbeths första gärningsannabeskrivning (den korta... med ljust hår) låter misstänkt lik honom. Även att konstnärsvittnets eget porträtt av kortisen ser ut som den polisen. Han kanske fick betalt för att utföra mordet.

  • Äldre 7 Mar 12:23
    #5

    Nej, nej. Det handlar om ett mord på Sveriges statsminister. Jag tror att sanningen kommer fram under min livstid. Men det är otroligt viktigt att man får ett namn på den skyldige och helst ett motiv också.

  • Anonym (Palme­mordet­) Trådstartaren
    Äldre 7 Mar 12:27
    #6

    Varför är ett så gammalt mord så viktigt? Klart att det är viktigt men så till den milda grad?

  • Anonym (Nope)
    Äldre 7 Mar 12:35
    #7
    +1
    Anonym (Palmemordet) skrev 2018-03-07 12:27:36 följande:

    Varför är ett så gammalt mord så viktigt? Klart att det är viktigt men så till den milda grad?


    1. Sveriges fucking statsminister

    2. Polisen sabbade medvetet utredningen och försökte sätta dit oskyldiga och dolde uppenbarligen saker.

    3. Pga punkt 2 är det inte löst än.
  • Äldre 7 Mar 19:12
    #8
    Salmiakk skrev 2018-03-07 11:25:32 följande:

    Ok... intressant om du verkligen hade tyckt samma om det var ditt barn som hade blivit mördad.....


    Jo men det är väl för fan självklart att man skulle vilja att ett mord på en familjemedlem ALDRIG lades ner och att million efter million lades ner på att lösa det! Men fungerar det så i Sverige idag? Får alla sådana resurser?

    Kom med ett riktigt argument i stället för att dra på påhittade känslor!

    För moraliskt sett skulle ju alla mord behandlas dom Palmes...
  • DuranD­uran
    Äldre 7 Mar 19:22
    #9

    Tänk om Trump har något med Palmemordet att göra.

    Eller om det finns kopplingar till Ryssland?

    Kan vi utesluta SD från utredningen?

  • Anonym (polis­)
    Äldre 7 Mar 19:30
    #11

    Det finns ju massor med mycket äldra fall runt om i världen som fortfarande är öppna. Att ett fall inte är nedlagt betyder ju inte att det sitter 50 pers och glor på det varje dag, bara att det fortfarande är öppet för mer information och tillämpning av mer moderna tekniska undersökningar, och att det då och då tittas igenom. Det är väl ungefär 10 personer som deltidar palmemordet idag.

  • Äldre 7 Mar 20:02
    #14
    DuranDuran skrev 2018-03-07 19:22:36 följande:
    Tänk om Trump har något med Palmemordet att göra.

    Eller om det finns kopplingar till Ryssland?

    Kan vi utesluta SD från utredningen?

    Gör du dig lustig över någon mördade vår statsminister?
    Vad ska poängen vara där?
    Undrar då det inte finns någon.


    hur många meter var det?
  • DuranD­uran
    Äldre 7 Mar 20:10
    #15
    klyban skrev 2018-03-07 20:02:27 följande:

    Gör du dig lustig över någon mördade vår statsminister?
    Vad ska poängen vara där?
    Undrar då det inte finns någon.


    Ja, jag tycker det går att skämta om i tider av Rysslandsparanoia.

    Och tänk på alla tokiga spår som blivit löpsedlar genom åren...
  • Äldre 8 Mar 02:03
    #16

    Som redan påpekats i tråden e det viktigt utredningen fortsätter då det rör mordet på en svensk statsminister. Det va på sätt och vis ett brott riktat mot Sverige som land och inget "vanligt" mord och därför e det extra viktigt vi får veta vem eller vilka som låg bakom och vad motivet var. Även hur utredningen sköttes i början bör ju kollas upp noga då uppenbarligen så mycket gick fel där. Klantighet eller försök att sopa igen spåren, vem vet.

  • Anonym (Nope)
    Äldre 8 Mar 02:09
    #17
    DuranDuran skrev 2018-03-07 20:10:22 följande:

    Ja, jag tycker det går att skämta om i tider av Rysslandsparanoia.

    Och tänk på alla tokiga spår som blivit löpsedlar genom åren...


    Har du alltså något emot att man öht pratar om Putins inblandning i det amerikanska valet eller band till SD?

    Känns lite som när scientologer gör allt för att misskreditera all form av granskning av dom. Själv tycker jag det är bra med grävande journalistik. Åt alla håll.
  • Anonym (Nope)
    Äldre 8 Mar 02:12
    #18
    flygrl skrev 2018-03-08 02:03:56 följande:

    Som redan påpekats i tråden e det viktigt utredningen fortsätter då det rör mordet på en svensk statsminister. Det va på sätt och vis ett brott riktat mot Sverige som land och inget "vanligt" mord och därför e det extra viktigt vi får veta vem eller vilka som låg bakom och vad motivet var. Även hur utredningen sköttes i början bör ju kollas upp noga då uppenbarligen så mycket gick fel där. Klantighet eller försök att sopa igen spåren, vem vet.


    Det ÄR ju försök att sopa igen spåren. Däremot finns det ännu inga bevis för VARFÖR. Men som jag skrev stämmer den korta polisen med lite halvitalienaskt utseende (påminner om Jay Leno) in på Lisbeths beskrivning av den ena mördaren och liknar även konstnärsvittnets egenmålade fantombild.

    Innan Jay Leno tog över utredningen vill säga och manipulerade henne och alla andra att peka ut Christer Pettersson.
  • Äldre 8 Mar 11:00
    #19
    DuranDuran skrev 2018-03-07 20:10:22 följande:
    Ja, jag tycker det går att skämta om i tider av Rysslandsparanoia.

    Och tänk på alla tokiga spår som blivit löpsedlar genom åren...

    Problemet är nått helt annat, och har ingen som helst poäng.
    Låt oss göra klart detta.

    Sen den som inbillar sig att Ryssland är en snäll nation, den får tänka om.
    Det är ingen demokratiskt stat ens, och man åker runt i världen och mördar människor som är oliktänkande.
    Är det detta faktum! som du kallar paranoia?


     


    Sen det normala om Ryssland är ju i samband med Trump.
    Och där är man i en process och reda ut vad Ryssen gjort, och det verkar vara en del.
    Men vem som gjort vad, och om det är någon som är skyldiga i administrationen.
    Även ha ett vakande öga på Ryssland är sunt för en nation, men ifrån denna punkt och till paranoia.
    Så är det extremt långt emellan.
    Men du kan vara lugn, får Mueller avsluta sin utredning i fred så kan de bli klar snabbare.

    Du verkar faktiskt ha noll koll på vad Ryssland gör i Putins namn.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Är det inte dags att lägga ned Palmeutredningen nu ?!