• Äldre 7 Mar 11:07
    1626 visningar
    6 svar
    6
    1626

    vad hade du gjort ?

    För en tid sedan gick min man på strippklubb. Jätte bra att han var ärlig. Men jag känner mig inte snygg längre. Efter att barnen kommit så har jag en helt annan kropp. Jag har svårt att känna mig sexig inför honom igen. Känner mig helt kön lös. 
    Utomlands går män ut . Men vad ska man göra som kvinna för att vara superhet för sin man livet ut. 
    Jag kände att det var ett kvitto på att jag inte är tillräckligt snygg längre. 

  • Svar på tråden vad hade du gjort ?
  • Äldre 7 Mar 11:11
    #1

    Jag skulle nog reagerat annorlunda på den sk ärligheten. Varför måste han trycka upp det i ansiktet på dig?
    Om min man inte tyckte att det var ett misstag att han gick dit så skulle jag fundera på separation.

  • Äldre 7 Mar 11:19
    #2

    Jag hade satt mig själv och mitt mående FÖRST. Alltså hade jag dumpat honom om han hade fått mig att må så som du mår nu.

    Livet är för kort!

  • Glädje
    Äldre 7 Mar 11:22
    #3

    Varför eller hur kom det upp? Berättande han det för att han hade dåligt samvete eller för att skryta?

    Förklarade du för honom att det får dig att känna dig mindre attraktiv för honom? Hur skulle han gilla om du satt och tittade på skitsnygga halvnakna män?

  • Äldre 7 Mar 11:43
    #4

    Hur ser han själv ut då?
    Är han lika snygg och vältränad som en kille på 20-25 år som skulle jobba på en strippklubb om det fanns sådana för män?
    Även män förfaller kroppsligt och varför känner du dig då per automatik ful bara för att han har tittat på en snygg "tavla"? Varför tror du att han nu bara suktar efter en "perfekt" kropp?
    Och tror du att någon ung fräsch 20-åring vill ha en äldre neddegad småbarnspappa med chipstuttar när de kan få en fräsch 20-åring?

    Självklart kan det vara vackert att titta på en snygg kropp oavsett kön, men med ålder kommer även psykisk mognad och man ser annorlunda på saker och ting. Det är skillnad på att titta och att uppleva. Bara för att man tittar så innebär det ju inte att man helt plötsligt ratar sin jämnåriga partner och vill ha en yngre kopia.

    Du behöver jobba på sin självkänsla och acceptera dig själv för vem du är och hur du ser ut. När du kommit dit så är du vacker och strålar oavsett om du faktiskt är bildskön eller ej.

    Hade det varit min man så hade jag inte brytt mig. Han har nog till och med varit på strippklubb någon gång i utlandet, men tyckte bara att det var fånigt så de gick därifrån ganska snabbt.
    Jag vet att han inte vill byta ut mig mot någon yngre fräschare för vi vet vart vi har varandra.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 15 Mar 17:31
    #5

    Väldigt märkligt att gå på strippklubb. Ärlig el inte, jag hade inte uppskattat el gillat att min man gick på sånt. Finns ingen anledning för sånt.

  • Äldre 15 Mar 17:50
    #6
    Kvinna1 skrev 2018-03-15 17:31:04 följande:
    Väldigt märkligt att gå på strippklubb. Ärlig el inte, jag hade inte uppskattat el gillat att min man gick på sånt. Finns ingen anledning för sånt.
    Detta håller jag med om, märkligt.
Svar på tråden vad hade du gjort ?